{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Esbye
Esbye
Tilmeldt:
31. aug 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46

Hvad er forskellene på disse? {{forumTopicSubject}}

Halløjsa.
Jeg leder med lys og lygte efter min første bil.
Jeg har fået et godt øje til disse to men kan ikke gennemskue, med min meget begrænsede viden om rc biler, hvad forskellene er på dem.
Er der et par garvede rotter der kan belyse emnet for mig?
Hvilken kan anbefales?
Hvad skal man være opmærksom på mht eventuelle opgraderinger osv osv osv.

http://morfars.dk/products/fjernstyret-bil-ranger
http://morfars.dk/products/terminator

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er forskellene på disse?
  • #1   5. sep 2014 Den ene er fra haiboxing (et af de dårligste mærker inde for rc) og den anden er sikkert fra et andet billigt mærke smiley tag og overvej og købe noget traxxas eller hpi smiley

  • #2   5. sep 2014 Prøv at kigge på dem fra hobbykarl.dk har selv lige købt en af de store pakker og det er meget nice og god kvali...

  • #3   5. sep 2014 For lige at besvare hvad der blev spurgt om, er det først og fremmest størrelsen. Ranger er 3 cm længere smiley altså Terminatoren er lettere og har en knap så kraftig opbygning som rangeren. En af de store forskelle er firehjulstræk hvilket rangeren har.
    Terminatoren kommer med bedre batteri, men der er flere opgradering muligheder til ranger.
    Jeg ville foretrække ranger, men hvis du har planer om at være mere seriøs i hobbyen er en traxxas bil klar at foretrække smiley


  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #4   5. sep 2014 Efter hvad jeg har set, er mit budget desværre ikke til deres biler smiley

  • #5   5. sep 2014 nej, det er også lidt hårdt og starte ud med. men tag et kig på den her. det er også Traxxas, men lidt mindre end dem du linker til smiley
    http://morfars.dk/products/latrax-teton


  • #6   5. sep 2014 Ville ikke røre nogen af de to biler du har fundet der..
    hvis du vil have en billig, holdbar og god bil, fra anerkendt mærke, og som er nem at skrue i og få dele til, så er disse klart et kig værd: http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0208

    koster knap 1000 kr RTR (køreklar), og holder til virkelig hårdt (mis)brug smiley

    Ellers er der denne, som jeg selv lige har fået ind af døren: (link fjernet)

    Se videoen her, den ser ret holdbar ud : https://www.youtube.com/watch?v=0GDZXxPAqrg

    Iøvrigt, så er en ShortCourse eller anden bil, med stor karros, tit en god begynder bil, da karossen redder ret meget skade, hvis man kører galt smiley


  • #7   5. sep 2014 Var den så lige holdbar som i videoen smiley

  • #8   5. sep 2014 Hvad mener du peter?

  • #9   6. sep 2014 Hvor har du planer om at køre?

    De to biler du henviser til, er ikke af den bedste kvalitet
    .
    Jeg ville helt klart vælge brugt - nedenstående er et godt tilbudt men kræver pakket jord eller grus for at køre optimalt.


    http://www.rcgalleri.dk/marked/rc-enhed/123209-buggy-losi-tlr-22-rtr


  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #10   6. sep 2014 Vegas, den første du linker til er super fin. Jeg har dog ikke turdet kigge på udenlandske sider da jeg gerne, som komplet nybegynder, vil ha noget god vejledning, og et sted jeg kan køre hen med bilen hvis jeg har problemer med den, eller støder ind i spørgsmål.

    En anden ting er at jeg ikke er klar over toldregler osv. Kan der ryge ekstra betaling på igennem tolden på sådan en fætter?

    Men efter jeres tilbagemeldinger er jeg færdig med at kigge på de to jeg fandt smiley


  • #11   6. sep 2014 Hej Kim.

    Den første er en rigtig god start, men osse en sjovere start syntes jeg, da den "kun" er 2wd (baghjulstrukket)

    Eneste minus, er at bag dækkene blir slidt hurtigt på asfalt, men det er ingen katastrofe, hvis man bare holder sig fra hjulspin derpå smiley

    Nu kan jeg ikk lige se hvor du kommer fra, men hvis du ender med sådan en, og der opstår problemer eller spørgsmål, er du velkommen her eller osse kontakter du mig bare, så ska jeg nok hjælpe, men tvivler på der blir fordærdelig mange problemer, da det virkelig er en super nem bil at holde kørende smiley

    Her er et link, til en 100% køreklar vogn,.sprit ny, og fra tyskland, så ingen ekstra omkostninger: http://m.ebay.com/itm/291019837644?nav=SEARCH

    Og hvis den endeligt ikk skulle dukke op (kender sælger, sku ikk ske), så sørger ebay for at slås med sælger, og du får ALLE pengene tilbage i løbet af et par dage.

    Iøvrigt, så modtog jeg selv en roller forleden fra tyskland, 2 dage, så var den her, så det ku ikk blive bedre, medmindre du køber inden kl. 12 i dk smiley

    Og som sagt, har du yderligere spørgsmål, så fyr løs, jeg hjælper gerne...
    Og hvis du gerne vil prøve eller se den først, så kom forbi en dag, hvis muligheden er der, og prøv den smiley

    Mvh. VegasRC


  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #12   6. sep 2014 Vegas
    Den ser ret interessant ud smiley er den magen til denne? http://www.rcgalleri.dk/galleri/54368-truck_losi_mini_sct


  • #13   6. sep 2014 Hej Kim.

    Ja bilen er samme model, karossen er bare malet i et andet tema, købte selv en roller forleden, som har samme tema, så nu har jeg en med hver af de 3 temaer smiley
    (Den er osse på en af billederne i den du linker til)

    Overvejer at købe endnu en, da jeg har en buddy der sommetider gerne vil race når han er her, men han har "kun" en 1/10 SC pt. Og er lidt træt af han kører mig ned hver gang han er her smiley
    hvilket de små her fint holder til osse


  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #14   6. sep 2014 Ser ud til jeg må ha sparet lidt mere op smiley
    Mange tak for hjælpen smiley


  • #15   6. sep 2014 Velbekommen smiley

  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #16   7. sep 2014 Tror jeg er kommet dertil at jeg vil ønske mig pengegaver til min fødselsdag samt juleaften, til indkøb af min første RC bil.

    Inden for rimelighedens grænser, hvad ville være den ultimative RC bil at anskaffe sig som den første?


  • #17   7. sep 2014 Der startede du lige en "religions-krig" Kim..

    Der er ligså mange "ultimativt bedste bil" biler, som der er fisk i havet..
    Min egen erfaring siger mig Losi som mærke, så er du godt derhenaf..
    Men der har faktisk været en del snak om Thunder Tiger MT4 G3 var en af de bedste All-around biler, og ellers er en Savage osse ret holdbar, men igen, det kommer helt an på hvad man selv foretrækker og forventer af bilen smiley


  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #18   7. sep 2014 Det kunne jeg forestille mig smiley
    Men det er bare ikke helt nemt at vide hvad man kan/vil forvente af en rc bil når man aldrig har haft en smiley

    Men tak for dine bud smiley dem vil jeg ha kigget på når ungerne er puttet.


  • #19   7. sep 2014 Nej det kan jeg slf. godt se, men en god start, er at finde ud af hvad man vil med bilen, og så slf. hvad type det skal være?

    Lige umildbart, kan jeg næsten forstå du helst vil have en offroad bil?

    Så er det lige om det skal være med 2 eller 4 wd?
    Og om det skal være buggy, truggy, monster, short course, trophy truck/desert racer osv.
    Så kommer størrelsen.. hvor skal du køre med den, og hvordan?
    Skal der hoppes en masse, og tilbageligges en masse terræn, eller skal der være fart på, hurtige sving og god manøvredygtighed?

    En af de ¨klasser¨ jeg virkelig er bidt på, er Short Course biler, da de helt deres egen måde at gøre tingene på, og generelt er lidt ¨sjovere¨ at bakse rundt med, hvorimod en Truggy, ja dem kan jeg slet slet ikke enes med desværre, så der har jeg buggy´erne for at få lidt fart på og manøvredygtighed, men nu efter jeg har fået den Carisma, den virker lidt som en blanding af en Short course og en buggy, så det er en rigtig god cocktail til mig smiley


  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #20   7. sep 2014 Fedt smiley tillykke med den.
    Det siger også lidt om hvor lang tid det tager at finde ud af hvad det er der fungerer for en selv smiley
    Så det fornuftige træk for mig må være at søge en allround bil, hvor der er rig mulighed for reservedele og frem for alt opgraderinger.


  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #21   7. sep 2014 Efter at ha kigget lidt video på Thunder Tiger MT4 G3 ( ku ikke vente :P) tænker jeg umiddelbart at jeg ikke skal have en 1/8 rc.

  • #22   7. sep 2014 Hvad gør at du ik ska ha en 1/8 da?

  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #23   7. sep 2014 Synes umiddelbart den virker for stor til mig. I hvert fald i første omgang. Jeg kan, af gode grunde, ikke vide det, men det er en fornemmelse jeg har.


  • #24   7. sep 2014 De kan osse godt blive lidt kedelige at køre med i længden, hvis ikke man kan finde pladsen til dem, hvorimod de små biler, 1/10 og 1/16, de kan køres med de fleste steder, uden problemer med pladsen smiley

    Du kan selv tjekke den video her: http://www.rcgalleri.dk/forum/traaef-og-arrangementer/93676-redneck_koersel_paa_dpbb

    Det er fra min lokale bane (i min lille have red.) og det gav fin underholdning de første 100 timer vil jeg tro, indtil sommeren kom, og græsset begyndte at vokse som ukrudt, så nu slår jeg græsset som bane, og fordi jeg bruger en håndskubber, blir græsset kort nok, til at de små biler let kommer frem i det..

    Men, hvad har du af muligheder for at køre og hvor langt gider du at gå for at køre?

    hvis jeg sku vælge en begynder bil, og var lidt ¨doven¨ med at gide at lære bilen at kende, så ville jeg starte med en lille 4wd brushles buggy, evt. short course, og så begynde med den.. du får så meget mere sjov ud af den, fordi den kan køre over det hele, og 4 hjulstrækket, hjælper dig RIGTIG meget smiley


  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #25   7. sep 2014 Din losi mini sct, findes der alternative body'er til den? Kan umiddelbart ikke finde noget på den.
    Hvis man søger på body,s til rc biler, skal de så hedde nøjagtigt det samme som bilen? Eller kan man finde andre der passer til?


  • #26   7. sep 2014 Min mini t?

    Har pt. 3 stk. Mini SCT, og ja, der fås andre bodys til..
    det man skal kigge efter, er først og fremmest Wheelbase, altså akselafstand, og så lige kigge en ekstra gang, om den er lang og bred nok..

    eks. den gule Ford F100 jeg har, det er osse en SCT der er indenunder, men med en anden karrosser, og der findes en god håndfuld der passer på osse..


  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #27   7. sep 2014 Det kunne sagtens ende med jeg købte en mini sct smiley

  • #28   7. sep 2014 cool cool.. men køb den rtr til at starte med.. det der med at bygge den op med motor/esc og anlæg selv, ka hurtigt løbe op..

    evt. find en billig BND udgave, så mangler du kun sender, hvor du kan bruge denne evt. : http://www.rcgalleri.dk/marked/elektronik/125398-spektrumlosi-2_4-ghz-dms-fjernbetjening


  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #29   7. sep 2014 Du har jo selv linket til en RTR på eBay til 1000kr.
    Det kan vel næppe gøres billigere?
    Gider ikke brugt.


  • #30   7. sep 2014 Nej det kan du have ret i, men sommetider kan man finde en BindAndDrive version, til lige godt 600 kr, og så 125 kr oveni, så spare man osse et par hundrede der smiley

  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #31   7. sep 2014 Det var dæleme billigt smiley
    Hvor finder man typisk sådanne tilbud?
    EBay, danske sider, tyske sider eller?


  • #32   7. sep 2014 primært ebay...

    de 3 jeg har pt. er 2 af dem fra private herinde fra, og den 3. er fra ebay, men dem jeg har købt til venner og bekendte, er udelukkende fra ebay.

    har nok snart købt 3-4 stykker på ebay som RTR og 6 som rollere, hvor jeg så har bygget dem op til dem..


Kommentér på:
Hvad er forskellene på disse?

Annonce