{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

1:5 EL offroad byg... {{forumTopicSubject}}

Dav alle sammen...

Skal til at bygge en 1:5 offroader i el så ville da lige høre om der var nogle som har nogle fede ide'er til opbygning, motor, esc, batteri, osv...

Har planer om at bruge FG dele til selve bilen men om det skal være plast eller alu er jeg ikke sikker på men da jeg køre pænt vildt med mine biler så skal det kunne holde til at få tæsk og blive kørt som en sindsyg med brækket arm smiley

Forslag må godt være både billig og dyre muligheder...

På forhånd mange tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1:5 EL offroad byg...
  • #1   26. sep 2014 Fedt projekt. Glæder mig til at se billeder.
    Jeg har selv netop købt baja 5b flux og en kammerat er ved at ombygge en benzin 5b til el. Begge biler bruger castle xl2 esc og 2028 motor. Et ret gennemprøvet system.
    Jeg ville også kigge på toro beast 528 som motor med deres tilhørende 200A esc. Det er vist samme system som hobbyking så dem kan du også kigge hos hvis det skal være billigt.
    Leopard har også nogle store motorer. Een af dem er endnu større end castle 2028 og fås i forskellige kv. Prisen er også ok.
    Hvis jeg havde penge nok havde jeg nok valgt en Neu motor omkring 500kv på 12S med en mgm esc.
    Jeg også overveje en god stor servo med en separat bec. Det kan være en stor opgave at dreje hjulene på en 1:5er.
    Batterier afhænger lidt af pladsen og motoren men fx en 8S5000 på 40C eller bedre passer ihvertfald min flux.
    Mvh Nicolai


  • #3   26. sep 2014 Jeg er enig i at escerne er det svage led, men det er efter min mening ikke kun i 1:5 , men i allestørrelser.
    Generelt mener jeg man kan gøre meget for at passe påsin esc. Først og fremmest skal den selvfølgelig være dimensioneret korrekt. 200A burde være ok til mange biler. 8S med 200A giver omkring 6000W. Det er altså seriøst meget. Men selvfølgelig jo højere vægt, 4wd, gearing, kørestil spiller meget ind. Alt sammen ting, vi har kontrol over.
    Generelt planlægger jeg aldrig at systemet skal trække mere end 80% af angivet maks strømstyrke. Så er der lidt at give af. Jeg har en flyver der trækker 120A (12S) men escen er rated til 180A.
    Hvad der kan være lidt sværere at gennemskue er at escen kan være følsom overfor kvaliteten af forbindelserne. Dårlige lodninger, lange, tynde ledninger, små stik giver ripple som kan lægge pres på escen. Forsøg at lave forbindelserne i høj kvalitet.

    Du efterspørger et link til noget der virker. Sådan en svend her tror jeg vil virke hvis man har dybe lommer: http://www.mgm-controllers.com/cars/speed-controllers-escs/tmm-40063-3-for-cars-x2-series-pro.html

    Mvh Nicolai


  • #5   26. sep 2014 Godt at høre at der er gode erfaringer med hk. Vil du linke til præcis den esc du omtaler, så vi andre kan udnytte det?
    Jeg er helt enig i at 150A nok er i underkanten til en 1:5. Der ville jeg nok ikke gå under 200A. Men det er bare min personlige tommelfingerregel... smiley
    Jeg har gode erfaringer med hks plush escer, men de er til flyvemaskiner sådet kan vi jo ikke bruge. Min søn har en lille mini-t som bruger et komplet trackstar system og det fungerer også fremragende.
    Men nu skal vi måske passe på vi ikke sidetrackers trådstarters sprøgsmål selvom det er spændende at tale om smiley

    Mvh Nicolai


  • #6   26. sep 2014 Lyder som om jeg skal gå lidt alternativt med esc og motor måske en industri motor med tilhørerne kontrol panel også lidt hjemme fusk med strøm... Tak for forslag og Info...

    Lad fantasien og drømme løbe løbsk...
    Har hørt forslag om mcd 4wd, røg maskine til udstødning, lyd anlæg, 2 motor træk, sol celler, osv... Så kom da bare frem med de skøre ide'er...


  • #7   27. sep 2014 Schulze future 400amp kunne sagtens holde til det og på 14s med en neu 2230 485kv hi AMP. I en baja 5b ombygget med en kampvægt på godt 13,5kg med batterier så synes jeg den gjorde det godt og var max 45c efter en times kørsel. Motoren var 50C. Dog er Martin schulze gået konkurs og de bliver nok svære at opstøve. Det eneste problem der var med den, var fint følings indstillingen var ikke godt nok så der var lidt forsinkelse til opstart. Da det var en smart esc, som selv regnede ud hvilken vej var frem og tilbage med modtageren.

    Ny pris på sådan en moppe dreng var også små 5500kr. Så lidt i det samme som MGM.


  • #8   29. sep 2014 Glem alt det hk og toro skrammel. Det brænder af inden du nærmest er kommet igang. Husk 4wd er noget hårdere ved esc.
    Pas meget på gearing og mål temperatur tit i starten.
    Jeg har selv bygget en leopard 4wd og det eneste der kunne holde var en mgm esc.


Kommentér på:
1:5 EL offroad byg...

Annonce