{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af FG Baja Buggy/26ccm
  • #1   28. nov 2014 iccom.dk

  • #2   28. nov 2014 Ja takker så også lige her.
    Ang de 300 kr der er i diff så er de vel ens de biler?

    http://rcfun.dk/product/fg-baja-buggy26ccm-rtr-white-body-24ghz-12402/

    http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=304_25_254_272&products_id=4727


  • #5   28. nov 2014 Hej
    Ja phønix har set lidt på det.
    men mange vil jo næsten ha'ny pris for en total udkneppet bil.
    Dog den du link'er til ser ok ud.
    Takker. smiley


  • #6   28. nov 2014 Er der en særlig grund til at du vil have en FG Baja???
    Den nye leopard 2 har væsentlig bedre køre egenskaber smiley

    Den koster "kun" omkring 1500 mere...
    http://www.fg-hobby.dk/product_info.php?cPath=568_36_470_620&products_id=31354


  • #7   28. nov 2014 Hej
    Nej jeg er lidt ny ang. Bil
    Havde bare set på sådan en FG'er så fed ud.
    Pris for en ny var også ok


  • #8   28. nov 2014 hej Homer.

    Ja til de priser som en brugt står til, så vælger jeg bestemt også at købe en ny Baja...RTR... Den har man da i det mindste garanti for at virker...

    3995,- kan du faktisk få en ny for smiley (dog ikke en fg)

    http://www.rckwebshop.dk/shop/rovan-baja-5b-2947p.html



  • #9   28. nov 2014 Hvis du vil have en bil der OGSÅ kan køre godt på en bane, så bør du nok vælge en Leopard2.
    Der er virkelig stor forskel på en Baja og den nye leopard model.

    Vil du bare have det sjovt, og ikke går op i køre egenskaber. Så er en Baja OK!

    Allround, vil jeg helt klart anbefale en leopard2


  • #10   29. nov 2014 Hej Stephan N
    Må da sige den Baja så da vild fed ud, den kanne jeg da helt sikkert også falde for, ja vil endda sige den tiltaler mig mere end en FG smiley
    Pris på under 4000 kr er da helt ok.
    De siger også den er fin som første bil så bestemt ikke dumt.
    Kender dog en del til RC nu, har fløjet fly i 8 år (check evt. mine fly) så det er også fint der er gode servo'er og 2,4 GHz radio med.


  • #12   29. nov 2014 Hej Homer...

    Ja jeg tror også at den er en rigtig god start.... og når man engang er blevet godt kompatibel med den, så kan man jo vælge at opgradere den med 4WD, og en 30,5cc motor, det kan nemlig købes så det passer nemt på smiley .... personligt synes jeg den er meget federe end FG modellerne (men hver mand sin smag jo).... han regner med at der kommer en ny sending af dem hjem midt i december igen (sidste sending blev lynhurtigt udsolgt)......havde siddet og kigget lidt på dine fly, og de ser jo spændene ud. Det bliver nok det næste jeg vil prøve at kaste mig over.... jeg har for en del år siden selv fløjet svævefly og ultralet (altså de rigtige), så flyvning ligger jo lidt mit hjerte nært smiley


  • #13   29. nov 2014 Hey

    Har nu set en del på en Rovan Baja 5B 26CC og jeg kan ikke finde noget negativt omkring denne fede rc benz bil.

    Så måske bliver det den og ikke en FG'er.
    RC Kongen skriver at der kommer flere på lager snart.
    De bliver også solgt til samme pris smiley


  • #14   1. dec 2014 Du Skal Bare Være Klar over at kineserbilerne ikke er ligeså holdbare i delene som Fg Og Andre Kendte Kvalitetsmærker. og husk og spørg om du kan købe reservedele til den også. eller om du skal vente 14 dage på nye dele hver gang du skal bruge nye fordi de lige skal hjem fra kina.....


    så det kan nogen gange godt betale sig og købe kendte mærker hvor butikkerne har dele hjemme til. og tun osv. men du bestemmer jo helt selv hvad du køber.

    Fg
    Himoto
    Hpi
    Elcon

    er gode mærker Bla. Benzin. smiley


  • #16   1. dec 2014 Nemlig ICCOM.dk Danmarks bedste service og flest dele hjemme smiley hvis du skulle være så uheldig og skal bruge noget de ikke har, så skaffer de det også smiley

  • #17   1. dec 2014 Takker for info.
    Ja kender godt ICCOM.dk og kun for noget godt, kan også godt se de har mange stumper.
    Men de har de andre nu også.
    Den Rovan Baja 5B ser nu ellers fin ud kontra en FG'er.
    Kan jo også få en del stumper og tun dele til en Rovan Baja 5B.
    Så ved nu snart ikke.
    Tænker over det, men kom gerne med flere råd til mig.
    Inden jeg køber.
    Takker.


  • #18   1. dec 2014 okay hvis iccom har den bil du omtaler og den er fra kina, så kan det jo godt være jeg trækker mine ord igen, for iccom har og Himoto som er fra kina og de holder rimeligt ok. ellers ville iccom ikke have dem i butikken nemlig.

    men spørg dem i iccom om kvaliteten de er ærlige og siger hvis en fg eller andet holder bedre til pengene evt. smiley


  • #19   1. dec 2014 kender også til nogle der har haft Himoto og de holder også som FG stort set smiley

  • #20   1. dec 2014
    Så den her.:
    Er der nogle af Jer der kender den?
    http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=304_25_254_273&products_id=9400

    HIMOTO RAPTOR 5XB BUGGY RTR 30cc 4WD



  • #21   1. dec 2014 hvis du køber en FG til ca. de 5000kr. har den baghjulstræk kun, der skal flere penge til i FG hvis den skal være 4x4

    men Himoto er 4x4 og ligger kun lidt over FG i Pris. men måske er den du omtaler også med 4x4 og til en god pris.


  • #22   1. dec 2014 ja kender en ven der har kørt med denne bil meget. og de er gode og holdbare selvom det er en bil fra kina. og iccom har dele til den og tun osv. også andre karosser. den kører rigtigt godt 4x4 er den smiley

  • #23   1. dec 2014 HIMOTO RAPTOR 5XB BUGGY RTR 30cc 4WD

    Er med 4x4

    Men er der nogle af jer der kender til den?

    Og ja prisen er ok, samt man kan få dele til den.




  • #24   1. dec 2014 det er billigt, dengang min ven købte dem lå de lidt mere end FG i Pris. men det er jo stadigvæk samme bil med holdbar bund osv.

    vil anbefale den til pengene, den ville du blive glad for smiley Himoto


  • #25   1. dec 2014 Takker for feedback

    Ja Himoto ser altså fin ud, det gør Rovan Baja 5B nu også den er dog ikke 4x4.
    Og priserne er ok for de 2 biler.
    Der er tilbud på en 2x2 FG'er på 4200 kr (små 1200 kr mere end en Rovan Baja 5B)


  • #26   1. dec 2014 hvis rovan ikke er 4x4 så ville jeg råde dig til enten og købe en FG eller hellere end Himoto 4x4 de ligger klart bedre med 4x4. og det er holdbart det 4x4 træk himoto bruger. smiley

    til de priser så vil jeg sige du får mest bil og kvalitet i en Himoto. jeg er selv fan af FG men anbefaler dig Himoto til de priser de kører nu. smiley du finder ud af det.


  • #27   2. dec 2014 hmm var nu selv fortaler for Rovan Baja 5B... men når du kan få en Himoto Raptor for knap en plovmand mere, hvor du får større motor og 4WD, så smed jeg nok den plovmand også :)......tak for linket smiley


  • #28   3. dec 2014 Hej

    Jeg kan ikke se så mange af denne HIMOTO RAPTOR 5XB BUGGY RTR 30cc 4WD herinde.
    Er det fordi den er ret ny eller er der bare ikke så mange der kører med den?
    Det er også lidt sparsomt på youtube.
    Det er da en ok bil til prisen vil jeg mene også er det med 4x4.
    Det ser ud til at man nemt kan få mange dele til den via iccm bla.


  • #29   19. dec 2014 Hey Gutter.

    Ja det startede godt nok med at jeg så på en FG'er.

    Men har nu mere set på noget andet også udfra det I har skrevet til mig her. Takker for det.

    Der er 2 biler jeg er faldet for.
    Den ene er en 2x2 WD og den anden en 4x4 WD med en 30 ccm motor
    4x4 WD og 30 ccm motor er mit valg nok på denne.
    Hvad siger I ?
    Det er de to biler her det måske står og falder på.
    Skal man købe sig en tun udstødning også? eller kommer den bare til at larme for vildt?
    De skriver jo hele 30 % mere power bare på udstødningen.
    Gælder garantien hvis man bruger tun udstødning?

    http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=304_25_254_273&products_id=9400

    http://www.rckwebshop.dk/shop/rovan-baja-5b-2947p.html


    God jul


  • #30   20. dec 2014 Tag den fra iccom. tun giver helt klart en forskel. ang. garanti må du hører i butikken. smiley

  • #31   20. dec 2014 Jeg har en HPI Baja SS. Der pillede jeg "grisehalen" (tun udstødning) af fordi den larmede så meget at jeg ikke selv kunne holde ud at høre på det når jeg kørte.
    Så satte jeg en Baja-T-potte på og det er meget bedre. Måske kører den lidt langsommere, men det gør ikke så meget.


  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #32   20. dec 2014 Hvis ikke du allerede har besluttet dig ville jeg gå i en stor bue uden om den Himoto! Droppe Rovan'en og købe en FG som du startede med at kigge på.....

    Jeg har ikke selv haft en Himoto, men har set flere købe kopi biler, mærkelige mærker i mere eller mindre spændende designs og alle er blevet skuffede når skidtet gik i stykker, ikke havde gode køreegenskaber, ikke var til at få dele til og havde nul gensalgsværdi. Og en Rovan eller Himoto er værdiløse i samme sekund du forlader butikken!

    Har selv haft et par FG'ere, Baja, Marder, Leo 1 og 2 og de kører godt, er solide og nemme at få dele til.
    I øvrigt er der da ikke meget sjov ved sådan en LS bil med støttehjul (4WD)!

    Hvis du køber et kvalitetsmærke behøver du heller ikke at tune den, de har rigeligt kræfter fra fabrikken af.


  • #33   20. dec 2014 Det synes jeg nu er noget vrøvl at lukke ud.! Både Rovan og andre "kopi" mærker som du kalder dem, kører udemærket, og du kan sagtens finde reservedele til dem.?

    FG'er er totalt overskruet i brugt pris, se blot hvor mange der er til salg, og hvor længe de har været til salg......De eneste der tror at de holder prisen, det er dem der sælger dem.... for der er ikke mange der vil give den pris for en brugt udtjent FG'er, når man kan få en ny udemærket anden model til samme pris.!

    Hvad angår 2WD og 4WD så er det jo smag og behag om hvad og hvordan man vil køre..... personligt holder jeg mest til 4WD, da jeg synes det giver bedre styre egenskaber....men andre har det anderledes, og sådan er vi jo forskellige smiley


  • #34   20. dec 2014 her er reservedele og upgrade til Himoto smiley

    http://www.iccom.dk/shop/index.php?cPath=137_138_139_363




  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #35   20. dec 2014 Du har måske prøvet mange af kopi mærkerne?

    Jeg har set mange af dem køre og flere af dem jeg har set var lavet ad H til, havde ingen power og gik nemt i stykker.
    Fint hvis trådstarter ønsker at prøve kræfter med sådan en sag, men jeg mener personligt ikke at det kan svare sig.
    Hvorfor købe sådan en når du kan få en bil du ved er kvalitet til samme penge?

    Og så snakker jeg i øvrigt ikke om brugte biler, du kan få en FG baja ny RTR for 4200.

    Ja 2WD vs 4WD er til dels en smagssag, men det er mere kompliceret og dyrere at holde en 4WD kørende.


  • #36   20. dec 2014 Når først man finder ud af hvad det koster at renovere andres udtjente FG, Hpi eller whatever... Så ved man hvorfor man ikke køber brugt. Og resultatet bliver aldrig helt det samme smiley

    Personligt kan jeg ikke drømme om at giver over halv pris, og gerne noget under det.

    De sidste kroner kontra at det man har ikke er 120%ok, opvejer ikke hinanden for mig...

    Pt har jeg lige købt en noget alu opgraderet Losi 5íve for 3000 med 4PKS og Jetpro smiley - Så er der plads til lidt nye dele, men den render da nok op i 5000 inden den står 120% mekanisk ok... Så den skulle ikke have været dyrer for mig, inden jeg havde valgt en ny.


  • #37   20. dec 2014 Nu kører jeg ikke så meget benzin, holder mig mere til nitro ;)..... men kører sammen med et par stykker som kører "kopi" mærker, og de har ikke flere problemer med dem, end der er på FG.... Den ene har ellers været stor fan af FG tidligere, men hans økonomi gjorde at han købte en billigere model, en Rovan faktisk.....og jeg tror ikke han går tilbage til FG igen, for som han siger, så har han fået en mindst lige så god bil, blot til billigere penge smiley

    Ja du kan godt få en FG til 4200 cirka, men ikke en 4WD, de er jo lidt dyrere i sagens natur, da der er mere teknik i dem, og ja så er der også mere der kan gå i stykker...

    Jeg synes at den store forskel ligger i hvordan man vedligeholder sin bil, holder man den godt, så kører den som regel også godt....Jeg bruger langt tid på at rengøre min bil/biler hver gang jeg har været ude, og dermed har jeg ikke de store problem med dem smiley


  • #38   20. dec 2014 en brugt bil, selv om den er "næsten ny" som mange skriver, skal ligge godt under halv pris før den bliver interessant for mig

    1. Biler i butikker er med garanti, det er brugt ikke.!
    2. Du har ingen garanti for hvordan den er blevet behandlet.!
    3. Den kan sagtens have skjulte fejl du ikke opdager lige med det samme.!


  • #39   20. dec 2014 Takker gutter
    Ja der er jo mange meninger om hvad der er bedst.
    Kender det fra RC fly bla. radio anlæg der er også mange der har div. holdninger, og helt fint mener jeg.
    Har hørt mange "klagesange" om hvad der er bedst og hvorfor.
    Ja ang. køb af brugt FG'er vil jeg give nogle af jer ret, det er alt for dyt at købe brugt.
    Mange har en "ud kneppet" (ja undskyld) til salg kun små 1000 kr. under nypris, bare fordi der er kommet lidt ALU stumper på, som også nogle af jer skriver skal man til at købe stumper for at få den til at spille igen.
    Tror også jeg vil holde mig fra at købe brugt.
    Ja stort set alt vores RC grej er jo værdiløse i samme sekund det forlader butikken sådan er det jo.
    (Kender det fra alle mine RC fly, dem jeg har solgt næsten gode som nye er solgt til måske kun 30 % af nypris)
    Kender ingen der laver penge på at sælge brugt RC grej Hverken biler/fly

    Men tak for den fine tråd her, har fået lidt støre indsigt i det her nu. Takker.

    God Jul


  • #40   20. dec 2014 Fint service fra IC Communication og fin mail/svar korrespondance/råd

    Check her:

    ----- Original Message -----
    To: IC Communication
    Sent: Saturday, December 20, 2014 7:45 AM

    Hej Frank

    Jeg overvejer at købe denne her benz bil hos dig.

    http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=304_25_254_273&products_id=9400


    Har set man kan købe en tun udstødning til den, skulle give mere power?
    Er det noget du kan anbefale?
    Kommer den til at larme helt vildt af det?
    Hvad med garantien når man sætter et tun udstødning på den?

    From: iccom@mail.dk
    Date: Sat, 20 Dec 2014 09:18:09 +0100
    Hej XXX

    Den larmer lidt mere med tun udstødning, og ja det giver mere power.
    Garantien er ikke bestemt af hvad du sætter på den, den vil altid dække
    for produktions fejl på bilen, så som mangler / støbefejl på delene og lignende.

    jeg tror jeg ville vente med at sætte tun udstødning på til du har prøvet den, for
    der er masser af power i den som den er.

    God JUL

    Mvh. Frank smiley


    Til: IC Communication

    Hej Frank
    Takker for din hurtige mail/svar og fine korrespondance/råd.
    Fint du anbefaler mig, at vente med at købe en tun udstødning, og afprøve den først uden.
    Dig/din butik er også blevet anbefalet af andre, da jeg har spurgt mig frem hvor der er god service og fin behandling.
    Jeg har besluttet mig, at det bliver hos dig jeg bestiller, du har også fint udvalg af stumper.
    Hvad er leveringstiden på denne bil? Du har måske den på lager?
    M.vh
    XXX



  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #41   20. dec 2014 Jeg kører kun benzin, også konkurrence, der kræver det lidt mere af teknikken end når man bare tøffer rundt i grusgraven.
    Jeg har snakket med et par unge drenge der ønskede at starte med at køre LS offroad og desværre endte med at købe et kopi produkt og efterfølgende aldrig nåede videre i hobbyen. Bilerne kunne ikke holde, det er jo ærgerligt! Især når en ny FG ikke rigtigt koster mere!!!

    Når du møder op på en bane med en FG, HPI, LOSI, Elcon osv. vil der næsten altid være en der kan hjælpe med hvad der skal opgraderes og være behjælpelig med reservedele, det er der bare ikke hvis du kommer med en Himoto, en Rovan kan gå an da det jo er en eksakt kopi af HPI's. Men det er jo ikke billigt at opgradere sådan en 5B! Jeg ved da at vi brugte både 10 og 20 tusinde på at holde sådan svend kørende en løbssæson og opgradere de dele der ikke kunne holde!

    En anden ting er at en nystartet LS kører uundværligt vil komme til at ødelægge mere på bilen end en rutineret kører og så er FG dele dejligt nemme at få fat på.
    Der vil som nævnt tidligere nok være en eller to på banen der har en del man kan låne.

    Som du også siger skal man være forberedt på både at vedligeholde sin bil og så kommer man altså også til at opgradere og udskifte dele på den regelmæssigt....


  • #42   21. dec 2014 Selvom jeg er FG Fan. så kan du læse på dette link 11 gode grunde til og vælge en Himoto. smiley

    http://www.iccom.dk/rc-hobby/fg-biler%20fg-reservedele/FG-Himoto%20bensin%20biler.htm


  • #43   21. dec 2014 Hvis du vælger FG, så køb for guds skyld en Leopard 2 eller 4 (den nye model)!!
    De kører SÅ meget bedre end den gamle modeller....
    Marder/Baja er ren basher bil, og kan aldrig komme til at få rigtig gode køre egenskaber (jo til grusgraven, er den rigtig fed!).
    Den gamle leopard er halv onroad, halv offroad bil.. Den mangler en del "affjedring".
    De gamle monster modeller er sjove, især til tosse kørsel i grusgraven. Ville måske endda være min favorit til grusgraven (hvis det skulle gøres på budget)


    Den nye leopard koster lidt mere, men du får også en bil der kører MEGET bedre.

    (Jeg får sikkert en masse kritik af mit indlæg, men til løb ser man næsten aldrig de gamle modeller, eller en HPI for den sags skyld)


  • #44   22. dec 2014 Lars A

    hvad har de ændret på FG modellerne fra de gamle til de nye Leopard? smiley og ja Leopard er en rigtig fed FG smiley


  • #45   22. dec 2014 Der er lavet helt ny forende og bagende.
    Den har noget mere vandring i affjedringen. Plus dæmperne kan holde tæt... og har fået en fornuftig størrelse.

    De gamle har alt for lidt vandring og for små dæmpere.

    På rigtig mange områder, så ligner den nye. De dyere mærker som FG competition, Elcon, Hørmann osv..


  • #46   22. dec 2014 okay cool smiley det er en fed vogn smiley når man engang får råd uha smiley

Kommentér på:
Køb af FG Baja Buggy/26ccm

Annonce