{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Anders H
Anders H
Tilmeldt:
2. sep 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Hjælp til multirotor {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har en hjemmebygget quadcopter med kk2.1.5 FC som jeg har lidt problemer med. Jeg har uden problemer fløjet med den indtil i dag hvor jeg har bygget en ny frame meget lignede den tidligere. Da jeg til sidst vil prøveflyve den vælger den med det samme den kommer i luften af flippe om på hovedet. Efter 2 forsøg med samme resultat forsøger jeg at finde frem til fejlen, og finder hurtigt ud af den ene af motorene bliver ved med at øge farten ved lav gas. Jeg har prøvet af reset KK boarded samt at kalibrere ESC'erne men uden held. Er der nogen af jer som har nogen idé om hvorfor den gør som den gør?
På forhånd tak og glædelig jul smiley

Specs
Turnigy Plush 30A ESC
KK2.1.5 Flight Controller
NTM Prop Drive 28-30 900kv
Hobbyking Power Distribution Board


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til multirotor
  • #1   24. dec 2014 Smid dit kk2.1.5 ud og køb en Naze32. Jeg havde de samme problemer med mit kk2 board, det eneste der hjalp var en ny controller.
    Jeg ku flyve et par minutter hvorefter den pludselig besluttede sig for at lave flip helt uden advarsel, eller også ku den finde på at lave et flip en meter over jorden lige i det jeg lettede fra jorden.
    Jeg købte så et naza lite, for at jeg havde RTH funktionen, men den er lidt kedelig at flyve med i forhold til en Naze32.


  • #2   25. dec 2014 Har du lavet Receiver test
    Efter reset


  • Magnus J
    Magnus J Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #3   25. dec 2014 Tjek om alle motorer køre den rigtige vej og propellerne ikke sider forkert.
    fjern plus og minus fra 3 af de ledninger som går fra ESC til din FC så din FC kun får plus og minus et sted fra.

    Din kan også se de inputs din FC får fra din fjernbetjening, så kan du tjekke om alt ser normalt ud.


  • Anders H
    Anders H Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #4   25. dec 2014 Har laver receivertest, og alt ser normalt ud. Har kigget lidt rundt på nettet og kan se at jeg ikke er den eneste med dette problem. Kunne det muligvis have noget at gøre med PI settings? eller gyroer som på måde er blevet omvendt. Bruger desuden et billigt power distribution board fra HK, måske det kunne skabe problemer?



  • #5   25. dec 2014 Nej, som skrevet, så fjerner du + og - i de små servo kabler fra ESC til controllerboard, så der kun er + og - på det servokabel der går til Motor/ESC 1.
    Du kan med fordel gøre det samme til din RX fra controllerboard, så du kun har 1 + og 1 - til modtageren, det spare en frygteligt masse vægt. Så det er ren Win Win.
    Men har du husket at lave throttle setup... for alle ESC og motorer, det kan nemlig også genererer dit problem, ligesom at manglende eller dårlig afbalancering af motor/propel kan give dette resultat.
    Desuden kan det godt betale sig at isolerer boardet fra vibrationere.
    Håber det hjælper lidt.
    Glædelig jul.
    Rene'


  • Anders H
    Anders H Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #6   25. dec 2014 Hvad vil det gøre at fjerne de kabler, altså bortset fra vægtreduceringen?

    Tak for de mange svar smiley


  • #7   25. dec 2014 Jeg har altså ikke fjernet nogen kabler.


    profilbillede
  • Anders H
    Anders H Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #8   25. dec 2014 Synes det virker en smule mystisk, eftersom jeg ikke havde dette problem med min tidligere frame.

  • #9   25. dec 2014 Den tidligere frame hvad var det? + × eller noget helt andet

  • Anders H
    Anders H Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #10   25. dec 2014 Begge frames er X. Men har selvfølgelig brugt samme PI og autolevel indstillinger på den nye som den gamle.

  • #11   26. dec 2014 Det med kablerne går på at du har 4 BEC som forsøger at lave det samme. Det kan godt blive noget rod.

  • Anders H
    Anders H Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #12   26. dec 2014 Skiftede deans på power distribution board og gendannede KK board, så nu flyver den perfekt igen.

    Takker mange gange for jeres svar smiley


Kommentér på:
Hjælp til multirotor

Annonce