{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

sanwa mt4 vs mx-v... {{forumTopicSubject}}

Overvejer ny sender til min rc. Kører touring onroad..

Har kig på disse to.. Men er der anden forskel end at mt4 har telemetri..? Ik noget jeg kommer til at bruge...

Hvad med indstillingsmuligheder..? Er de ens på dem..? Eller forskel..?

Skal siges jeg ik kører løb, kun for hyggen i klubben sammen med de folk der kører løb.. Men selvom vi har samme motorsæt og gearing er bilen noget langsommere på langsiderne... Pænt meget endda..

Min sender er p.t en fra himoto uden mulighed for ændring af noget som helst.. smiley

Der burde vel være noget at hente på det punkt ik..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sanwa mt4 vs mx-v...
  • #1   28. dec 2014 Lad os bare slå fast fra starten at skift at sender IKKE gør din bil hurtigere. Hvis de andres biler er meget hurtigere end din endda med ens/ligeværdig elektronik er det mere et spørgsmål om bilens totalgearing samt timing af esc/motor. Jeg går ud fra du har kalibreret esc & sender korrekt i øvrigt.

    Sanwa er 100% klippe-stabil. Vælger du en MT-4 har du et fantastisk produkt du kan hygge dig med for evigt eller vinde løb med på sigt.
    Jeg ville vælge MT-4 til enhver tid.


  • #2   28. dec 2014 forstår så ik hvordan det kan være så stor forskel på bilerne med samme esc og motor og gearing.. eneste forskel er sender/modtager..

  • #3   28. dec 2014 Kender rigtig mange der kører MT-4, det er en fin løsning.

    Man kan sige, i forhold til din himoto, så er der rigtig mange indstillingsmuligheder som måske kan gøre din køreoplevelse bedre. F.eks. eksponentielt styre/speeder udslag, endpoint justering til styreudslag og den slags.
    Men i sidste ende giver det kun mere hvis du bruger funktionerne som de skal - og du kan vende dig til det smiley
    Der er det jo smart hvis du så har et anlæg som de andre racer-nørder kender/kan hjælpe dig med at justere på, så kan det være i kan komme frem til nogle indstillinger der spiller max for dig.


  • #4   28. dec 2014 Der må være eet eller andet der gør det.

    Hvis du er sikker på det ikke handler om timing hverken på motor eller i esc, så vil jeg anbefale dig at gå senderens indstillinger igennem.
    - Jeg kender den overhovedet ikke, men jeg ville undersøge en eventuel dual-rate. Typisk vedrører den kun styre-kanalen, men det er værd at undersøge om den gør noget uhensigtsmæssigt ved din gaskanal.
    Se på EPA (End Poind Adjustment)- sæt den til 100% for frem/bak på gas-kanalen.
    Sidst men ikke mindst.. når du er sikker på senderen er indstillet korrekt, så kalibrer esc/sender igen.


  • #5   28. dec 2014 sådan noget findes slet ikke på min sender.. der er reverse og trim.. det er alt...

  • #6   28. dec 2014 så burde det være nok med en kalibrering mellem esc og sender. Sæt evt trim på gassen til 0 eller neutral.. hvad det nu hedder på din, forinden. Efter korrekt kalibrering bør trim på gassen slet ikke røres

  • #7   29. dec 2014 Vælg den gamle Sanwa topmodel og få en KANON sender til pengene - en brugt M11X er til at finde til rimelig billige penge, sådan en kan alt mht til indstillinger osv.. der er ikke telemetri, men det er efter min mening også lidt unødvendigt.

Kommentér på:
sanwa mt4 vs mx-v...

Annonce