{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

T H
T H
Tilmeldt:
1. aug 2011
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97

Tamiya tt02 type s {{forumTopicSubject}}

Hej rcg smiley

Jeg har købt sådan et byggesæt. Bilen skal bruges udelukkende til hygge race (ingen drift el. banekørsel).

Kunne godt tænke mig nogle forslag til et brushless motorsæt, gerne fra Hobbyking. Hvad bruger I? Gerne med forslag til gearing også smiley

Kort sagt, bilen skal kunne køre stærkt smiley

På forhånd tak! TH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tamiya tt02 type s
  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
  • #2   4. feb 2015 En KD36-50-06S 5900kv fik min gamle tt-01e op på 108 med 3s lipo så mon ikke også den nye version her http://hobbyking.com/hobbyking/store/__24956__B36_50_06S_Brushless_Inrunner_5900kv.html kan få en tt-02 op på det smiley

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #3   4. feb 2015 Hvilken gearing brugte du til den? Målet er dog ikke de 100 km/t, men omkring 70-80, så ville jeg være tilfreds. Ville bare helst købe i deres EU afdeling

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #5   4. feb 2015 Hvis nu jeg helst vil handle inden for EU. Hvad skal jeg så gå efter? Den skal ikke bruges til speedrun, men somsagt have rimelig fart på. Kv eller turns eller en kombination. Er lidt grøn mht indkøb af motor/esc til 1:10 onroad. Da jeg gør mig mest i 1:8 offroad smiley

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #6   5. feb 2015 Hvad med sådan en 4 pols motor, ville den være god i en onroad bil?

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=54960

    Det er som sagt ikke en bil til speedrun. Bare den bliver en del hurtigere end med standard kulmotor. smiley


  • #7   5. feb 2015 Uha da da... Tamiya har da virkelig spidset blyanten her..; nye, "rigtige" bærearme. Camper og Toe justering. Olie(!) i dæmpere. Og så har de fundet ud af at der er noget der hedder FRP... godt for dem!
    Det ligner jo efterhånden noget man gider at eje... Hvis de skar 1/3 af prisen.
    Jeg går ud fra at den har kuglelejre über alles, og en slags metal kardanaksel og outdrives??
    Nå.. men det var jo ik bilen, vi skal snak om... Eller skal vi?

    4 pol synes jeg er en god idé. Du skal bare være opmærksom på at den du finder dér, er med 5mm aksel. Det kan måske være svært at finde Pinion i den rigtige Pitch..
    Hvilke gearinger KAN du køre med?? -og hvilken Pitch er Spur?
    Hvis det er M0.6, skal du holde dig fra Tamiyas bløde alu Pinion. Yeah Racing laver en god i M0.6 ...

    3S synes jeg os er en god idé, men lad være med at overdrive med mange A. Hold vægten på 300-350g max., og så køb nogle flere(koster jo ik alverden), afhængig af hvor mange A du kan lade med.
    Og vær sikker på at det valgte batteri kan være i bilen..


  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #8   5. feb 2015 Hej Emil. Tak for svar. Har lige først modtaget bilen, så den er kun lige gået hurtigt igennem. Det var det billigste sted jeg kunne finde den smiley Men uanset det, så er den købt fordi jeg godt kan lide bygge processen, og for at jeg kan køre lidt gaderæs ude foran huset. smiley Men ja, der er kuglelejer overalt på bilen, og kardanakslen på tt-02, har jeg læst om på amerikanske hjemmesider, skulle være betydelig bedre end på tt-01. Mht pitch på spur og gearing jeg kan køre med, ved jeg først når jeg får den gået rigtigt igennem derhjemme. Mht motor så har jeg denne

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21957__Turnigy_TrackStar_9_5T_Sensored_Brushless_Motor_4120KV_ROAR_approved_.html

    Den sidder i min gamle tl-01, sammen med
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14634__Turnigy_TrackStar_1_10th_Scale_60A_Car_ESC_Version_2.html

    Ecsén var et fejlkøb til en anden bil. Motoren var anbefalet af andre til en tamiya, inde på hobbyking.

    For at gøre en lang historie kort, kan sættet bruges i den nye bil (i hvert fald til at starte med)?
    Kulmotoren fra den nye, kan jo komme i tl-01éren, som skal bruges til min søn.

    Puha,krampe i fingrene smiley


  • #9   5. feb 2015 Ja, det er ik sikkert du ku ha fundet den billigere, men jeg synes bar det er for dyrt for denne chassis-type.
    Åh ja.. Samle processen er det største plus ved Tamiya!! Nyd hvert minut..
    Har du ik lyst til at lave et fotoalbum af samle processen, så vi kan se lidt nærmere på den??

    Jeg kan ik åbne dine links, men kan godt gennemskue hvad det er...
    Du kan sagtens bruge det der, og 9.5t burde os gi den ønsket fart. Dog kan du så "kun" bruge 2s, og du skal være obs på motorens temperatur. Det er så heller ik sikkert du får så meget køretid. Så igen, ingen grund til mange A på batteri, men spar på vægten.

    Vitsen med 4pol var at køre køligt og længe. Og 3s, at ha massere power og overskud...
    Det er min mening... Folk må ret mig, hvis jeg tager fejl...


  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #10   5. feb 2015 Ja, det kan godt være at det er for dyrt. Men det var mest for at kunne ræse lidt med min søn i den sparsomme fritid. Ved godt at jeg kun kan bruge 2s, det er også det eneste jeg har pt, da jeg bruger dem i serie i min bane truggy. Sjovt du ikke kan åbne dem. Jeg kan på computeren her smiley Vi får lige at se mht billeder af processen.

  • #11   5. feb 2015 Klart. Forstår skam godt dit valg; bedere end en Sniper!

    Hvis dine 2s fra 1/8 kan være der, så er du jo kørende...


  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #12   5. feb 2015 Hvis jeg bliver ved med at syntes det er sjovt med onroad, så kan det ikke udelukkes at jeg investere i en 4 pols og en større esc.

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #13   5. feb 2015 Hov, det med om batterierne kan være der, har jeg ikke tænkt på. Ellers må jeg en tur omkring Hobbyking. Hvis jeg for resten skulle sætte motoren som hørte med til sættet i tl-01éren. Hvilken fartregulator skal man så bruge?

  • #14   5. feb 2015 Jeg er selv lidt på udkig efter en 4pol, men synes ik rigtig HK har noget der tiltaler mig...

    Jeg sku mene at HK har en billig esc til brushed... Endda med Lipo-cut..


  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #15   5. feb 2015 Så du mener at kulmotoren kan klare lipo?? Nok et dumt spørgsmål, men har aldrig rodet med kulmotore.

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #16   5. feb 2015 Har selv fundet ud af det. Tak for hjælpen!!

  • #17   5. feb 2015 Ingen årsag..

Kommentér på:
Tamiya tt02 type s

Annonce