{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.499 visninger | Oprettet:

Fg Baja / HPI Baja 5b {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg skal have mig min første largescale rc, og er lidt i tvivl om det skal være en FG Baja 4wd, eller en Baja 5b som er 2wd.

Den skal bare bruges til hygge kørsel, måske på bane hvis det bliver fundet.
Er faldet lidt for HPI da jeg synes den er fed, og nogle possitive kommentarer omkring den, men jeg ved ikke helt når den kun er 2wd.

Nogen der har nogle erfaringer eller meninger om hvad der ville være klogest? smiley

..Christoffer


Kommentarer på:  Fg Baja / HPI Baja 5b
  • #1   16. mar 2015 Til hygge er en 2wd fint. Og en Hpi Baja er rigtig fin. Jeg ville nok vælge en 2wd til hyggekørsel da der er mindre drivlinje der kan gå i stykker og være problemer med. En hpi baja kan også sagens begå sig på en bane.

  • #2   16. mar 2015 Kun en ting og sige...
    Køb en Hpi baja ....Det vil du aldrig fortryde.. smiley smiley


  • #3   16. mar 2015 Jeg har begge 2:

    HPI Baja 5B SS og FG baja 4WD.

    HPI'en er med lang affjedring - velegnet til ujævnt terræn - gør sig ikke godt på asfalt og grus f.eks.
    FG'eren er mere lav og fast. Gør sig sygt godt på grus-stier og onroad med slicks på.
    2 WD laver snurretop på grus og onroad - 4WD drifter sidelæns gennem svingene.

    FG'eren er nem at skrue på - kan stå med rå bundplade på under 1 time og samle det hele igen på 1½ time.
    HPI'en er noget mere vanskelig at skille og samle igen.

    På HPI'en skal du eftermontere bremser på forhulene for at kunne standse bare nogenlunde. På FG'eren er der central bremse som bremser på alle 4 hjul.

    Begge biler har med tiden krævet lidt mods i drivlinien for at kunne holde.
    På HPI'en er koblingsklokken med holder og pinion skiftet til Vertigo.

    FG'eren har fået opgraderet bremse, koblingsholder/bremseplade i alu, stål spur samt teflon 4 bakke kobling. 4WD med remtræk er lidt hårdere ved koblingen.

    Topfart målt med GPS: HPI: 72 km/t, FG: 63 km/t (hvis man fjerner drivremmen til 4WD vil jeg tro den løber lige så stærkt som HPI'en)

    Hvad du skal købe - tjaaaaaa.......!!!!!!


  • #4   17. mar 2015 hvis 2wd så køb baja hvis 4wd så køb losi5v eller craken. FG er efter min mening på et andet niveau. hæld og tillykke med en ny. har selv 1 MCD + 2 stk. baja.

  • #5   17. mar 2015 mit bedste råd vil nærmere være :
    køb den hvor du let kan få reservedele til i nærheden af hvor du bor smiley
    du skal huske at tænke over at selv til hygge ræs vil der stadig gå ting i stykker.
    Jeg sidder selv med en maxam r5 baja, og den er en del sværere at få reservedele til i forhold til en HPI.

    og jo, ting går i stykker med tiden smiley vil ikk sige at den ene er mere holdbar end den anden, så køb noget hvor din lokale reservedels pusher ligger inde med tingene smiley

    ud over det, så er min personlige mening at en HPI baja er en "all-road" og en FG virker mere hold til f.eks flyvehop osv.


  • #6   17. mar 2015 Tak for hjælpen drenge, Valget faldt på en HPI Baja 5b smiley

Kommentér på:
Fg Baja / HPI Baja 5b

Annonce