{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.946 visninger | Oprettet:

Tilkøring af ny nitro motor. {{forumTopicSubject}}

Der er mange forslag til hvordan man køre en ny nitro motor til, og denne version er som jeg skriver her, er sikkert også forkert i manges øre, men sådan har jeg gjort det i de sidste 5 år:
1: Sørg for at batterierne er ladt op i startbordet samt gløde strøm.
2. Varm motoren op med en hår tørrer eller en varmeblæser.
3. Sørg for at der er brændstof til motoren, slangerne skal være fyldte.
4. Sæt glødestrøm på i 3 sec. Inden du forsøger at starte motoren.
5. Start motoren med fabrikantens standart opsætning, lad motor køre 4-5 tanke i tomgang, hold øje med om tanken løber tør, det må den ikke.
6. Lad motor køle af i 20 min.
7. Start op igen, stil topskruen så fed så den næsten ikke kan køre, selvom du gasser helt op, kør en tankfuld rundt på banen. Må ikke løbe tør.
8. Skru så en kvart omgang ind på top skruen, kør nogle runder og bliv ved med at skrue ca. en kvart ind. De første 3 - 4 tanke må bilen ikke skifte til 2. gear.
9. Efter de 9 - 10 tankefulde kan man godt begynde at skrue top skruen ind, brug en temperatur måler, motoren må ikke komme over 100 g. NB. der kan være temperatur målerer som viser både 10 og 20 g. forkert.
10. Til Dm løb er motoren oppe på en 120 - 130 g. men så holder den ikke så længe.

Jeg håber at der er nogle som kan bruge det til noget. Send evt. dit forslag ind til vores XRAY DK forum. CRY

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Tilkøring af ny nitro motor.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce