{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Tilkøring af ny motor {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Snakkede igår med Jens fra Teknikken.dk, han sagde at nu hvor min motor er helt ny og skal køres til. Er det FORBUDT at lade den stå i tomgang og spise de første 2 tanke brændstof. Han sagde at den fra en start skulle ug og rulle... Selvfølgelig med måde, hvad angår gassen. Og den skulle firtakte helt vildt, så man var sikker på at motoren blev smurt. Og samtidig blev kølet ned.

Han lød meget erfaren, også da vi snakkede ang. finjustering af motor, efter tilkøring.

Hvad er jeres erfaringer?

Har bare hørt at en motor skal stå i min. 1-2 tanke i tomgang. 3. tank lidt gas. 4. tank halv gas. 5. tank max gas.

Men lad mig endelig høre. Så vi kan fastlægge det en gang for alle.

Hilsen Buus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilkøring af ny motor
  • #1   27. aug 2008 den var ny, den med at den ikke må stå en tank i tomgang,,,.

    Men der er tusinde måder at gøre det på,, jeg gør det at jeg lader den stå 1 tank i tomgang og lader den løbe tød.
    skruer topskruen en omgang ud, måske mindre hvis den ikke kan køre med en hel omgang. men hvis du gør sådan, så kan den simpelthen ikke tage for mange omdrejninger, der kører jeg 2 tanke, så kruer jeg den 1/8 ud og kører 2 tanke. derefter ½ omgang ud, og så 2-3 tanke, og så justerer jeg den ind med 1/8 for hver tank ind til jeg syntes den trækker og lyder godt.

    hvis du ikke kan give den en hel omgang ud på topskruen så giv den en ½ omgang, og så skru kun 1/8 ud hver 2. tankfuld.


  • #2   27. aug 2008 prøv lige at læs denne her
    http://rccs.dk/readarticle.php?article_id=2


  • #3   27. aug 2008 Der er godt nok delte meninger om hvordan det skal gøres hva?

    Nogen der har andre erfaringer, eller som kan tilføje noget til det omtalte emne...


  • #4   27. aug 2008 de gang jeg har tilkørt nitro motore (fly) fik den fuldgas næsten fra start af.. dog skal den ha så meget at leve af at den kun lige kan holde sig igang

    1 minut fuld gas og 2 min tomgang.. det gjorde jeg med ca. 3 tank fulde..

    derefter ud at flyve ( lidt stille de første 2 tanke)

    det har virket for mig


  • #5   27. aug 2008 Nu har jeg kun haft nitro biller fra traxxas og og dem kører man til sådan her
    (link fjernet)

    også når du skal til at indstille din motor gør du sådanher..
    (link fjernet)

    håber det er noget du kan bruge...


Kommentér på:
Tilkøring af ny motor

Annonce