{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Hjælp: Hvilke batteri til El Båd ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, er ny i gruppen.

Jeg går og venter på min første RTR båd.
Valget faldt på den helt nye Traxxas Titan' ( ja samme navn som deres motor EL : / )
Som overskriften antyder søger jeg et par batterier, HElst af typen LiPo da båden i følge Traxxas kan køre med 22.2V (2x11.1)
Men tidligere idag var jeg forbi Morfars.dk og snakkede med sælgeren, der med det samme jeg nævnte 11.1V istedet anbefalede mig et par 2cellers 7.4V LiPo, da han mente at 3cellers 11.1V ville være for ustabile mm, selvom båden jo er beregner til 2 x 11.1V...

Vil sætte meget stor pris på Jeres mening omkring hvilke batterier jeg bør investere i, vil lige oplyse at jeg er klar over det kan blive en dyr omgang, men vil også gerne have så gode batterier som muligt.
Specs. på Båd og motor samt ESC kan ses her:
http://www.traxxas.com/products/marine/5708_titan/trx_5708_titan_specs.htm
Ser frem til at læse jeres input. på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp: Hvilke batteri til El Båd ?
  • #1   22. jul 2010 smut en tur til valby der ligger en forretning der hedder iccom de kan guide dig med hensyn til lipo. og de har fornuftige priser med mindre du henter dem hjem fra østen selv

  • #2   22. jul 2010 Jeg takker, men ingen personelige meninger ang hvad der ville være be st ? 2 cellers 7.4V x 2 ...eller 3 cellers11.1V x 2


  • #3   22. jul 2010 ^Peter G
    Er ikke sikker på de Hyperion Lipo 25C er nok når den Brushless motor får noget at leve af ? med mindre du vil ha jeg skal købe 2 stk af de her med C45 ?? http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?cPath=120_215_321&products_id=18368


  • #4   22. jul 2010 du skal ikke købe 6s batteri. Du skal have fat i 2 stk. 3s pakker.
    Og du bør vælge hyperion 3G hvis det skal levere varen.
    Jo flere C = jo hurtigere kan den levere strøm = aflade strøm

    så her den billigste forhandler i DK med hyperion
    avionic 45 c = kr. 827
    http://www.avionic.dk/_dk/ProduktListe/Lists;271/Batterier/Hyperion-G3-EX-45C-serie/p/HP-LG345-5000-3S?shop.product.id=HP-LG345-5000-3S

    samme batt dog kun 35C fra holte = kr 950
    http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?cPath=120_215_321&products_id=17260


  • #5   23. jul 2010 ^Martin C
    Tak for det super og meget præcise svar smiley
    Skal lige ha en ting 101% på det rene.
    Så vi kan' hermed afvise ekspedientens påstand om at 2 stk. 2S 7.4 var bedre end 2 stk. 3s11.1V ?

    Så falder valget uden tvivl på et par Hyperion 3S 5000mah 45C = )
    Nogen ide om de C45 er kontinuerligt eller burst afladning, og om det nu Er 45 for det sku ik være ret mange der rent faktisk holder hvad de lover eller hvad..

    Tak igen.


  • #6   23. jul 2010 Martin C prøv at hooke noget måletustyr på hyperion og sammenlign dem med de bedste fra hobbyking smiley
    jeg køber dem fra hobbyking og jeg har målinger på at de levere over det c tal som står på pakkerne (rhinos-flightmax) uden at puste sig op eller bilve kede af det. så jeg ville ikke tøve med at købe fra hk. men købte jeg i dk blev det klart hos avionic smiley


  • #7   23. jul 2010 Måleudstyr*

  • #8   23. jul 2010 Se nu begynder det så småt at blive indviklet, lydder lidt som det er en smagssag eller har vi nogle målinger eller batteritests der bekræfter påstande?
    Lydder af det kunne gå hen og blive en smagssag ?


  • #9   23. jul 2010 @kristian

    Jeg kan ikke udtale mig om Hobbykings batterier da jeg endnu ikke har prøvet dem, så det overlader jeg til andre. Men til gengæld så har jeg prøvet hyperion og DE VIRKER supergodt. Og de holder de mAH som de skriver på pakken og de holder også til utrolig mange ladninger.
    Flightmax har jeg også prøvet, men 2 af de 3 pakker fra dem er stået af. Og jeg behandler dem altid korrekt og balancere dem også.

    @elstrøm
    ja det er super kvali og det koster... nix weiter.. smiley
    Selvfølgelig vil der være længere sejltid ved mindre volt men hvad ville du vælge, lidt længere sejltid eller mulighed for fuld skrald i lidt kortere tid...

    @mads
    ja der vil altid være for og imod producenter af batterier. Og hver person sin mening, og alle disse meninger er ud fra personlige erfaringer så der er ingen du bør vægte mere end andre.

    Så end result:

    2 x 2S = lidt længere sejltid
    2 x 3S = hurtigere men mindre sejltid

    Og nej jeg kan ikke formlen for hvor lang tid forskel der vil være.

    håber at vi kunne hjælpe dig lidt nærmere i dit valg


  • #10   24. jul 2010 Vil gerne kunne prøve bådens fuldepotentiale af, så går efter mere fart frem for sejltid, selvom dette betyder en dyr omgang batterier, men hellere ha det den sjovere i den smule kortere tid det vare.

    PS.
    Nogen forslag til hvilken LADER der vil være et godt købt.. har et par ældre opladere, men er ikke sikker på de kan lade LiPo dsv


  • #11   24. jul 2010 ^Så du mener den er for langsom måske? Det ved jeg nu ikke om den er.. tvivler stærkt på jeg finder en anden RTR båd der kan gå så hurtigt som en Titan

  • #12   24. jul 2010 Så jeg med, men er vild med mono, og bliver det ikke hurtigt en dyr omgang hvis jeg skal finde en anden type skrog, hvad hedder det hydroplan?
    Og nu ville jeg jo starte med et RTR sæt .. men under alle omstændigheder, så går Titan i følge Traxxas op til 80Km/t og er det ikke nok til de fleste nybegyndere eller hvad hehe?


  • #13   24. jul 2010 indskyder lige at med rette motorsetup så er der mere sejltid jo flere celler med samme mah, A trækker falder desuden betydeligt når du bevæger dig op i HV

  • #14   24. jul 2010 Nu ser vi hvor bidt af det jeg går hen og bliver, så kan det jo være jeg kaster mig over et bart skrog og laver min egen båd fra bunden.. Kan vel ikke være så svært '=)


  • #15   25. jul 2010 Der ramte jeg vist et blødt punkt smiley

Kommentér på:
Hjælp: Hvilke batteri til El Båd ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce