{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Patrick L
Patrick L
Tilmeldt:
20. sep 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Valg af båd {{forumTopicSubject}}

Nu spørger jeg så herinde også, om en venlig sjæl har nogle fif, dat det ikke var tilfældet under alm forum..Hej jeg står og overvejer hvilken båd jeg vil få mest glæde af, men er kommet lidt i tvivl, jeg har læst en del om traxxas spartan speedbåden og da jeg er til fart og spænding tror jeg selv den ville passe til mit temperament, men,, båden er lavet i plastik, er det noget man skal holde sig fra?? frem for glasfiber. Håber og få lidt hjælp eller anbefalinger evt om andre både med fart smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af båd
  • #2   7. okt 2011 benzin larmer og det er ikke mange steder man kan sejle uden der bliver ballade.
    skal du have fart på så køb en cattamaran båd på el.
    hej vil vælge glasfiber.


  • #4   7. okt 2011 Hej Patrick,
    Nu har jeg i del år sejlet med store benzinbåde og vil helt klart anbefale dig, at sejle med benz både. For det første, så skal du som tidligere nævnt ikke vente på batterier osv., men blot nyde, at du kan sejle og hygge dig i 30-45 min af gangen. Jeg er stor tilhænger af MHZ både fra tyskland, da de rent kvalitet og holdbarhedsmæssigt næppe overgåes af andre (blot min mening). Det er nogle fede og meget manøvredygtige både, så ingen tvivl om, at sejlglæden er ekstrem høj her.

    Ønsker dig held og lykke med valget og sejladsen

    Mvh.


  • #5   7. okt 2011 Hey Patrck

    Det er en evig diskusion om benz eller el er bedst, Men lige meget hvad du vil, gør som Andreas skriver køb kvalitet.
    Det er lidt dyrere men glæden er meget størrere, og så kommer det store spørgsmål;; hvor mange penge vil du putte i det ?
    Du får ikke meget benz båd for 3000 kr men meget el-båd

    Og Fart = el-båd.................Morfar = benz-båd ;))

    Brian



  • #6   7. okt 2011 fars Racer båd hold dig langt væk fra det hvis du vil have fart

    http://www.youtube.com/watch?v=U44y61Z5Bz4


  • #7   7. okt 2011 Fart er jo en relativ ting, og der er mange meninger om hvad man skal sejle med for at få god fart. Med benz både synes jeg (igen er det kun min egen mening, ikke nogen generalisering), at det er en fornøjelse at stå med en båd på 1.80 mtr, 22 kg tung, drivkraft 2 x 26 CC Zenoah motorer og opnå hastigheder på 80-90 km/t. Se nedenstående link af min egen MHZ Showtime.

    http://www.youtube.com/watch?v=WMvR7X29dzo

    Sejlere, der gerne vil have både der sejler 100-150 km/t sejler oftest med el både, da det er "lettere", at få disse til at sejle hurtigt.

    Har du derimod massere af penge, så ligger der for alvor sjov i at sejle med turbine både, men disse er ofte rent økonomisk ude på et skråplan.

    Mvh. Andreas


  • Patrick L
    Patrick L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #8   8. okt 2011 Tak for alle jeres svar smiley jeg kan forstå at flertallet hælder til benzin båden, men er lidt skeptisk over for denne!! hvad hvis den går ud, midt ude på søen, også som jeg også kan forstå så larmer de en del!

  • #9   8. okt 2011 den går da kun ud pga mangel på benz eller mangel på indstilling og de er jo relative nemme at justere

  • #10   8. okt 2011 @patrick

    el eller benzin. det er i høj grad spørgsmål om temprament.
    Vil du sejle meget hurtigt (nogle gange over 100 km/t) så skal det være el
    eller vil du sejle i lang tid (nogle gange 40-45 min) så skal det være benzin.



  • #11   9. okt 2011 jeg fortrækker el frem for benzin........det giver en anden vægt i båden og det fylder ikke så meget, og det lugter og ryger ikke og giver næsten ingen larm fra sig,,,,,,,nul forurening...........og har man flere sæt batterier kan man også sejle flere gange og mere tid på vandet .......(-:
    håber du finder dig en båd Patrick og bliver glad for den,, uanset hvad du vælger ,,,,,,men mit fif er EL frem for benzin,,,,,,,,men det er jo smag og behag........(-:
    FAV


  • #12   9. okt 2011 ja personligt syns jeg det er fedt at se de elbåde flyve afsted men de kan kun hyle i forhold til noget med brændstof det lyder mere ægte syns jeg og det har mere charme

  • Patrick L
    Patrick L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #13   9. okt 2011 Det dejligt med så mange svar og meninger smiley jeg tager på montage de næste par uger, så håber der bliver en ekstra skilling til en ordenlig båd på den måde, så overvejer lige mine valg/muligheder så længe smiley

  • Anders  N
    Anders N Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   17. okt 2011 Der er en traxxas villain til salg for 800 kr. her på siden, det lyder som en god begynder båd.



Kommentér på:
Valg af båd

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce