{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til vandkøling af motor
  • #1   13. jan 2013 Hvad er problemet ?
    Ligner en genesis, som jeg også er indehaver af.
    ser lidt mystisk ud med hul i båden ved siden af motoren ?
    Min samler vand op via roret, og så smed jeg en splitter på så motor og esc fik hver deres vand istedet for at motor eller esc skal arve vandet.

    mvh k


  • #2   13. jan 2013 de huller i bunden må være til ekstra køling ellers giver det inden mening - det kunne da være lækkert med et billede af din båd hvis du også har en genesis offshore så har jeg lidt at kigge efter med køling

  • #3   13. jan 2013 Har desværre ikke nogen billeder, men mener der er nogle stks herinde.
    Men det er simpelt nok. Du har garanteret stadig opsamling af vand via dit ror ?
    Der smider du en slange på som du deler med en splitter ved motor og esc så de får hver deres friske vand. Når vandet kommer ud af motor så skal det have sin egen udledning, og samme med esc.
    Vi lavede dem i siden på båden.
    Giver det mening ?


  • #4   13. jan 2013 jo det giver da mening med det du siger men selve motorholderen er også vandkølet men har et par splitter så må lige prøve det du siger

  • #5   13. jan 2013 Ja du smider først vandet ind i kappen om motoren, og så fra den ned i selve motorholderen, og så ud i siden smiley

    Håber lidt Brian O og Javaslæden, samt Sven kommer med deres besyv i sagen, da de har erfaring med at bygge både hvor jeg selv kun har rodet med et par stks.

    Men det var sådan Jan h og jeg gjorde med vores genesis'er, og det virkede smiley

    mvh k


  • #6   13. jan 2013 hey
    Ganske som K skriver gøres det.
    For at starte ville jeg proppe de huller af der er i bunden, nu ved jeg ikke hvad der er på den anden side, men vandet der kommer fra dit ror er rigeligt.

    Også følger du bare K`s forklaring, jeg ville dog gøre det uden splitter.
    Først igennem escèn så videre til motor-køleren også ud.
    Vand igennem motor-mount er til outrunnere og bremser flowet.

    Brian


Kommentér på:
Hjælp til vandkøling af motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce