{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.654 visninger | Oprettet:

2-takts benzin motor {{forumTopicSubject}}

Har valgt Off Topic da ingen af mine haveredskaber (endnu) er fjernstyrede. Spørger herinde i håbet om at nogle large-scale eksperter kan give mig gode råd.

Sagen er den at jeg lige har fået en ældre - måske 8-10år gammel- Stiga SH160 hækkeklipper. Den er monteret med en 26cc motor - mærke indtil videre ukendt.

Den starter let og lyder faktisk godt. Giver jeg den lidt gas reagerer den også fint. Problemet kommer når jeg giver den fuld gas. Så tager den lidt flere omdrejninger, men aldrig til en punkt hvor jeg tænker den ringer helt ud.. og så dør den langsomt.

Nogen der kan genkende situationen fra jeres bil-motorer?

Alle gode råd er velkomne smiley Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2-takts benzin motor
  • #1   9. jul 2015 hej har du renset karburatoren og luftfilteret ?

  • #2   9. jul 2015 Ja, det lyder bekendt, og motoren er højst sandsynligt opbygget på samme måde.

    Der er sikkert også 2.skruer på kaburatoren. En markeret L og en H. Mens du giver fuld gas skruer du på H skruen. Hvis den 4-takter skruer du den ind, og ellers ud.


  • #3   9. jul 2015 Men som hprh skriver, så sikre dig først at benzin og luft tilførsel er OK. Der sidder nok også et filter i tanken du lige skal efterse.


  • #4   9. jul 2015 smid en walbro 990 carburator på og en jetpro smiley så skal der nok komme liv i den igen smiley

  • #5   9. jul 2015 Tak for forskellige råd indtil videre.

    Jeg har kigget til luftfilteret- som ser både fint og rent ud. Tændrøret ville jeg have kigget til, men kan ikke få det ud. Den tændrørsnøgle jeg har sparket til dagligt de seneste 6 måneder er selvfølgelig væk nu når den skal bruges... smiley

    .. men er jeg helt galt på den hvis jeg antager tændrøret er ok, når nu den starter så let og går ganske fint i tomgang?

    I dag ville jeg prøve at køre motoren helt varm. Klippede en del af min hæk som normalt tager et par timer med min accu-maskine. Det klarede jeg på under et kvarter. Maskinden gik kun i stå en enkelt gang. (FEDT)

    Senere opdagede jeg en lille revne i den ene af benzinslangerne mellem tank og karburator. Det var lige ved studsen på karb'en - så den kunne let kortes de 8-10mm op.
    Da jeg efterfølgende startede den op kunne den lidt bedre tage fuld gas.

    Det næste bliver at prøve noget helt frisk benzin.


Kommentér på:
2-takts benzin motor

Annonce