{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Digital videokamera,hvad skal jeg købe {{forumTopicSubject}}

Jeg skal nok snart ud og købe et digital video kamera, men jeg har ingen forstand på sådan noget (håber at det snart er lavet om...), men I kan sikkert hjælp mig...

- Hvordan gemmes det man har optaget, når det er overført til computeren. Er det små klip som dem man har optaget eller bliver det en lang "film"? Der er sikkert begge typer derude, men jeg ønsker kun den førstnævnte, ellers er det jo ikke til at arbejde videre med på computeren...

- Er der noget jeg skal være opmærksom på nu når jeg køber HELT nyt? optagemedie, generelle fejl eller ligende?

- Jeg har også tænkt mig at købe et trådløst cam som kan sættes i min "lille" RC bil, men det som den viser skal jo også optages, hvordan gøres det nemmest, uden at kvaliteten gå tabt (hvis der finde det på de der billige skod cams på qxl...). Findes der kameraer der har video/lyd indgang, eller skal der fuskes noget med en harddisk/DVD optager?

Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig...

Med hensyn til pris, skal vi sige helst under 5000kr, men skriv hvad I synes... Det skal primært bruges til når jeg er ude og kører med min "lille" bil...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Digital videokamera,hvad skal jeg købe
  • #1   29. jan 2006 Hej.

    hvor kommer du fra i landet ?
    der er mange forskellige video kamara Canon har lavet nogle de skulle vist være ret gode
    min far har en Butik i Brande sam har lidt af vært hvis du kommer forbi der kan du jo kigge ind i Telekæden de har det i vært fald


  • #2   29. jan 2006 Jeg købte et JVC GR-DVP3e i Fona i Herning som en demovare. Det fulgte ALT med inkl. en licens af Adobe premiere 6.0
    Og det optager på et DV-bånd hvor der kan være 90 minuttes film på hvis der bliver brugt longplay.Når jeg overfører det til pc kan jeg enten vælge at overføre gannem et firewirekabel eller et RGB-kabel.
    Det PCen gør er bare at optage alt input den får. Så at du har stoppet kameraet, gået et andet sted hen og begyndte at filme igen registrer den ikke. Så du får det i en lang film.
    Men der kan du sagtens bruge adobe premiere til at redigere.

    Mit råd er at gå rundt i de lokale merliv, fona og lignende butikker og høre om de har et kamera som demovare de vil af med. Du får kvitering med så du kan jo komme tilbage og bytte det hvis du ikke er tilfreds.
    Dog skal du ikke regne med at få byttet et bånd du har brugt smiley

    /Ash


  • #3   1. feb 2006 Jeg købte et Hitachi DVD cam i sommers og det er bare et lækkert lille stykke elektronik den bruger det der hedder DVD-RAM 8Cm skiver så kan du redigere både på selve kameraet eller på din pc
    Du kan se film optaget med mit DVD Cam her
    (link fjernet)
    dog skal det siges at de er blevet ændret i kvali for at de skal fylde mindst muligt på hjemme siden men et godt råd er at gøre som Ash har forslået at du kigger i alle de Fona, Merlin osv. du kan finde og så spørge personalet til råds og fortæl dem hva du skal bruge dit videokamera til og hva du ønsker det skal ha i udstyr og medfølgende tilbehør
    Håber det kan hjælpe dig i din søgen på det kamera du vil ha

    Mvh.
    Danny


  • #4   1. feb 2006 Hej igen

    Jeg surfede lige rundt og fandt dette kit til RC det kunne jeg selv finde på at investere i til mine biler
    http://www.wonderhobby.com/24ghzmiwircv.html

    Håber det hjalp lidt også

    Mvh.
    Danny


  • #5   1. feb 2006 Danny V: når du så skal redigere det på computeren, kan du så bare smide skiven over i det dvd drev og hente klippene derfra? hvor mange timer kan der være på sådan en lille skive? har du oplevet nogle problemer med dem/det?

    Omkring jeres opfordring til at jeg skal smutte ind i Fona, Merlin etc. kan jeg fortælle at det vil jeg nok IKKE gøre, da jeg ved at dem der sansynligvis skal "rådgive" mig ikke ved en skid om det og kun vil sælge mig noget... Jeg har stået og hørt til ALT for mange der bliver syndt ved computer køb.... Men jeg VIL tilgengæld smutte forbi en rigtig fotobutik og så spørge dem, her er der sikkert også større mulighed for at jeg kan låne et cam med hjem for at teste det...


Kommentér på:
Digital videokamera,hvad skal jeg købe

Annonce