{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.459 visninger | Oprettet:

X-Maxx godt/skidt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Så fik jeg og min kammerat omsider vores x-maxx. Dvs, vi fik den for 2 uger siden, men den skal jo lige afprøves inden man kan udtale sig om den. smiley
Men ja, total fed bil. Den er stor, meget stor, specielt når man kun har kørt 1/10 biler. Men den gør det sku godt. Den er stort set ligeglad med hvor den kører, den vil bare fremad. Højt græs og siv vælter den fint igennem og meget ujævnt terræn klarer den også godt. Man kan godt crawle lidt med den, men når differentialerne ikke kan låses, så ender det ofte med hjulspænd.
Jeg og men kammerat har kørt 3 opladninger på vores 8400mah 3S lipo'er med stor begejstring.
Men, så skete det, 4. Opladning så gik det galt.
Min vens bil begyndte at sige meget mærkeligt og der trillede en metal ring rundt på trækakslen foran, vi kan ikke lige vurdere hvad og hvor dem kommer fra, da bilen er godt støvet af sand og grus. Men vi opdager at fælgen er knækket, æv. Vi triller stille og roligt tilbage mod bilen for st vende hjemad. Men så sker det igen.
Min bil begynder at lave præcis samme lyd og vi kigger den efter. 1 fælg knækket og 2 andre som har knækket små stykker af , der hvor dækket er limet fast. Træls.
Vi får dem gjort lidt rene ved bilen inden vi kører og inspicerer dem lige en ekstra gang. Og til vores store forbavselse kom lyden ikke fra de knækkede fælge men fra 2 smadrede trækaksler. I kan se det på billederne. Vi kunne ikke se det før de blev gjort rene da der sad møg og skidt derude.
2 biler til 6500kr ødelagt efter 2timers kørsel. Og samme ødelagte ting. Vildt træls.
Hvad er jeres vurdering her? Er det en garanti sag for traxxas eller bare os der må punge ud?
Men tænker hvis vi køber nye dele til akslerne, og de ikke holder mere end 3-4 opladninger, bliver det hurtigt en dyr og kedelig bil at køre med.
Hjulene som gik i stykker kan måske skyldes det kølige vejr (2-5grader). Men alligevel? Det burde da kunne holde.
Øv øv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  X-Maxx godt/skidt?
  • #1   19. feb 2016 Det skal lige siges at bilerne er helt standard foruden castle creations motor køler.


    profilbillede
  • #2   19. feb 2016 Hjul

    profilbillede
  • #3   19. feb 2016 Hjul

    profilbillede
  • #4   19. feb 2016 Jeg vil tro at de knækkede fælge skyldtes det kolde vejr.
    Trækakslerne er der ingen undskyldning for, men jeg tror ikke forhandleren dækker dem under garantien. Jeg ville dog prøve at få dem dækket - specielt når I begge har knækkede trækaksler. Det kunne tyde på en hærdningsfejl i krydspinden.
    Jeg vil endda gå så langt, at jeg vil tilbyde den pågældende hobbyforhandler, at gøre mine fremtidige handler andetsteds, såfremt han ikke dækker akslerne.

    Fedt at de bliver kørt som de er beregnet til!


  • #5   19. feb 2016 Ellers kontakt traxxas direkte, forhandlerne er nok ikke til meget hjælp.

  • #6   19. feb 2016 Der er forhandleren, der skal behandle reklamationen.
    De sender den så videre til Traxxas.


  • #7   19. feb 2016 Tak for input. Jeg har læst et sted i manualen at forhandleren intet har med garantien at gøre. Men at det er traxxas selv der står for det. Jeg har også skrevet dem en mail, men har ikke fået noget svar endnu. Men jeg kan da prøve at hære Holte hobby ad. Måske de kan hjælpe lidt på sagen også.

    De er blevet kørt ja, men ikke lige så vildt som vi kører vores slash. Ville jo nødig ødelægge dem, når der ikke er reservedele i landet til dem endnu. Men det skete jo så alligevel. smiley


  • #8   19. feb 2016 Jeg vil nu sige at hvis fælgene bliver "skøre" allerede ved en 4-5 plus grader så er de lavet i noget for ringe plastik. Det kan jo ikke være rigtigt man køber en bil til så mange penge og at den kun kan køre hvis man er i en ørken hvor der minimum er plus 30 grader, Den burde være lavet til at kunne klare sig de fleste steder her på kloden hvor temperaturen bevæger sig inden for normalen. Jeg kunne forstå hvis vi havde minus 20 eller 30 grader at fælgene så ville blive "skøre". Men ikke ved plus 4-5 grader. Jeg er ganske godt klar over at der er stor forskel på plastik og hvornår de forskellige typer bliver "skøre" men alligevel det er sku en tand for ringe.
    Hvad angår træk akslerne så tænker jeg at skulle mene det samme som Dennis M at det må være en produktions fejl.

    Desuden så kan jeg se inde på Traxxas siden at de tilbagekalder nogle af de ESC'er som sidder i X-Maxx bilerne.
    https://traxxas.com/support/repair-exchange/20160115


  • #9   19. feb 2016 Jeg er helt enig Danny ang det med hjulene.

    Jeg har fået en erstatnings ledning, så slipper du for at sende din ESC tilbage. Det er en meget ringe måde for sikkerhed de har valgt. Man fjerner en ledning i seriel forbindelsen af batterierne, og erstatter den men en i mindre kvadrat, således at den ledning skulle brænde over før ESC'en står af smiley


  • #10   19. feb 2016 Er der ikke en form for manchet ved drivakslen, men jo det er for ringe. Reklamation.

  • #11   19. feb 2016 Jo det er der Johan.


    profilbillede
  • #12   19. feb 2016 Kim H

    Hvad fanden er det lige for en måde at løse problemet på??? Det vil sige den ledning faktisk fungere som tråden i en sikring... Ikke optimalt.


  • #13   19. feb 2016 Jeg handler lidt med en gut i Frankrig , som laver custom dele til E-maxx. Han har lige købt en X-maxx, og er i fuld gang med at designe upgrades til denne. Dette er kun super kvalitet, så der kan i godt glæde Jer.

  • #14   19. feb 2016 Hvis der er en manchet, og drivled er knækket derinde, uden brud på manchet, så det 100% reklamation. Måske man skulle smide lidt fedt derind fremover.

  • #15   19. feb 2016 Flere med dæk/drivaksel problemer.
    https://traxxas.com/forums/showthread.php?9051443-X-maxx-issues-breakage-weak-parts


  • #16   19. feb 2016 Danny V.
    Ja, det er sku lidt en hovsa løsning de er kommet frem til. Men jeg tror nu personligt at det var et enestående problem med den ESC der gik ild I. Det kom jo lidt af den video som ligger på youtube. Men ingen ved hvordan bilen er blevet kørt inden den gik I flammer.

    Johan.
    Det er selve hex pinen som går gennem den bøsningen/manchetten, der sidder i trækakslen, som er knækket og har kilet sig fast, samt ødelagt den blå fætter.

    Jesper
    Jeg glæder mig allerede til der kommer aftermarket dele til den. Er det en gut du vil reklamere lidt for? For ville gerne vide mere smiley


  • #17   19. feb 2016 Det er en lukket Facebook side, der hedder "The Traxxas Xmaxx page".

    Egentlig en samling bekendte som også startede Centralemaxx Facebook siden, som er den absolut førende side med aftermarket parts til E/T-Maxx. Super fine fyre derinde, og nul tolerance over for folk, der ikke kan opføre sig anstændigt.

    Jeg sendte ham linket til denne tråd, og hans prompte svar var: giv mig to måneder, så er der ingen der kan ødelægge dele til denne bil ??


  • #18   19. feb 2016 Jesper. God stil.

  • #19   19. feb 2016 "Tak for input. Jeg har læst et sted i manualen at forhandleren intet har med garantien at gøre. Men at det er traxxas selv der står for det."

    Det er fordi butikker i USA har mulighed for at fraskrive sig ansvaret for de ting de sælger, og garantien overgår så til producenten. Producenten er dog kun forpligtet til at yde garanti i 90 dage.

    Det kan sagtens være en god ide at tage fat i producenten. Også herhjemme. F.eks. er det væsentligt nemmere at få Asus til at håndtere computer reklamation direkte, end det er at for forhandleren til det.

    Når det er sagt, er det butikken der har det endelige ansvar overfor dig som forbruger.


  • #20   19. feb 2016 Jesper k
    Tak for info. jeg ser om jeg kan få mig ind i den gruppe.

    Bjarke
    Jeg har skrevet en længere smøre til traxxas med billeder osv. Og har også kontaktet stedet jeg har købt bilerne. Så håber da at der sker noget, og gerne positivt smiley


  • #21   19. feb 2016 Syns ikke jeg kan se nogle manchetter på deres tegninger.

    profilbillede
  • #22   20. feb 2016 Håber der kommer noget godt ud af det for dig på trods af denne trælse oplevelse. Mega nitte at købe nyt materiel som så ikke lever op til hvad man bliver lovet.

  • #23   20. feb 2016 Trækakslerne kommer de ikke uden om - men der står sikkert et eller andet sted i manualen at der let kan opstå skader på plastik dele når det er koldt smiley

  • #24   20. feb 2016 Johan
    Hvad er det du mener med manchet?

    Jeg har selvfølgelig gået med livrem og seler, når jeg skrevet til dem begge. Men jeg valgte også at bestille alle reservedele på eBay. Da der er lang leverings tid, tænkte jeg at jeg lige så godt kunne forberede mig på det værste.


  • #25   20. feb 2016 Min revo har heller ingen, der er åbent kardanled, så jord og møg kan komme ind. Men mine øverste og nederste bærearme har( dog klar til udskiftning). Hvis der var en sådan manchet ved kardanleddet(som alm biler har) så holdet det noget bedre.

    profilbillede
  • #26   20. feb 2016 Sådan noget her.

    profilbillede
  • #27   20. feb 2016 Det ville ikke være en dum ting at få på. Men tror ikke det er muligt.
    Men har set nogle aftermarked trækaksler til bilen. 500kr sættet. Måske det skulle overvejes. De ser mere gennemtænkt ud hvertfald.


  • #28   20. feb 2016 Det ihvertfald det mest holdbare, bestil dem, og håb traxxas dækker de gl, så du har backup.

  • #29   20. feb 2016 Nå, fik sku læst forkert. de aksler var til t-maxx. æv smiley

  • #30   20. feb 2016 Kim, ja ved det, men det varer nok ikklænge før de kommer til din

  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    dec 2015

    RC-enheder: 1 Svar: 11
    #31   12. mar 2016 Det er den fedeste bil:-). Har også en selv. Jeg oplever ingen problemer og bruger den hårdt. Har dog brækket lidt plastic osv men det sker altså bare når man tumler og hopper den 3 meter op i luften. Tag og gear den om til enten 18/54 eller 18/50, så får du en helt anden fed bil at køre :-). Jeg bruger trxshop i tyskland til dele. De er billige og hurtige.

  • #32   12. mar 2016 Anders f
    Har du ikke haft problemer med dine trækaksler/kødben?
    Det eneste plastik hos mig er fælgene der er medtaget desværre, men resten er fint smiley . Har dog lagt skiver på ved skjoldet, da skruerne smuttede igennem.
    Jeg har bestilt 18/50 gearing til den, men min rc pusher har haft lidt bøvl med at fremskaffe dem desværre.
    Men skal da lige tjekke den side ud, og når det er tysk er der jo ingen told smiley .
    Jeg bestilte fra rcplanet fra USA sidst, det gik også stærkt , men der er jo bare told på smiley


  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    dec 2015

    RC-enheder: 1 Svar: 11
    #33   12. mar 2016 Nej ingen problemer med drevene. Jeg er skiftet olie i differnene, det var godt sort efter tilkøring, og jeg kom neget lidt tykkere i. Så har jeg haft utætte dæmpere, men de har tætnet sig selv igen. Har måtte toppe den op med olie et par gange, men ikke længere smiley

    Jeg har et par revner i fælgene på indersiden, men ikke så slemt som dig overhovedet.

    Jo forresten, jeg har haft brækket en støddæmper stang også.

    Og sat skiver i skjoldet også :-). Og skjoldet er forstærket indvendig med lim og armeringstape. Samt gaffatape i vildskab da det snart er helt smadret af at crashe :-). Og forleden knækkede jeg højre nederste bærearm foran, men det var helt egen skyld smiley

    Jeg synes generelt at dencer vildt solid., jeg har virkelig brugt den hårdt !

    Har kølerblæsere på motoren, og har skiftet esc blæseren ud med en fra Wild Turbo så giver langt mere luft !!!

    Og så en Dusty Motors pose er det også blevet til.

    Men glæd dig til den nye gearing, bilen transformeres helt !!! Du kører 3s ik'?

    Anders.


  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    dec 2015

    RC-enheder: 1 Svar: 11
  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    dec 2015

    RC-enheder: 1 Svar: 11
    #35   12. mar 2016

    profilbillede
  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    dec 2015

    RC-enheder: 1 Svar: 11
    #36   12. mar 2016

    profilbillede
  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    dec 2015

    RC-enheder: 1 Svar: 11
    #37   12. mar 2016

    profilbillede
  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    dec 2015

    RC-enheder: 1 Svar: 11
    #38   12. mar 2016

    profilbillede
  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    dec 2015

    RC-enheder: 1 Svar: 11
    #39   12. mar 2016

    profilbillede
  • #40   12. mar 2016 Den Wild turbo blæser du har installeret i ESC'en. Er den også fra trxshop?

  • #41   12. mar 2016 Jeg henter 50k olie til mine diffs på tirsdag, så får mine også en tur. Det skulle være kommet på lager nemlig.
    Jeg er vild med den Dusty motor pose du har på, har selv en på min slash. Men tør ikke rigtig på x-maxx'en grundet de mange varme problemer jeg har hørt om. Og så er den ikke så slem til at blive beskidt. Men det kan også være måden jeg kører på smiley .
    Hvad gav du får din pose til den?
    Jeg kører 2x3S ja, har nogle 8400mah batterier 40-80C smiley , de virker meget fint, og giver dejlig lang køretid, ca 45min smiley


  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    dec 2015

    RC-enheder: 1 Svar: 11
    #42   12. mar 2016 Nej den kom fra uk, via ebay, husker ikke navnet.

  • #43   12. mar 2016 Okay, må lige Google det lidt. Havde overvejet at sætte en ekstra på i siden, som andre har gjort. Men det er kun blevet ved overvejelserne.

  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    dec 2015

    RC-enheder: 1 Svar: 11
    #44   12. mar 2016 32 euro alt inklusive. Ankom på 3 dage.

  • Anders F
    Anders F Tilmeldt:
    dec 2015

    RC-enheder: 1 Svar: 11
    #45   12. mar 2016 Har også en på siden :-). Der kommer meget varme, isår når du gearer den om.

    profilbillede
  • #46   12. mar 2016 Ikke for at nedgøre x-maxx bilerne, men syns lidt det er synd, at det er nødvendigt, at skulle købe ekstra blæsere over det hele for at få køling til en std bil??? Er det ikk somom den er underdimensioneret i kølesystemet, altså std??
    Men der er mange der har lavet dine læsninger, inde på traxxas's forum.


Kommentér på:
X-Maxx godt/skidt?

Annonce