{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Lys på Opel Vectra. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg så gået og fikset lidt lys på min Vectra her de seneste dage. Så vil jeg da gerne vide hvad i mener om mine nye lygter. Der var desværre ikke plads til flere billeder i profilen, så i må nøjes med dem der er. Håber i kan lide det, for jeg gider ikke lave det om:P

Link: http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9471

Tak til www.elektronik-butik.dk for den hurtige levering, og gode service. Jeg kan virkelig anbefale dem, og så koster en diode med modstand kun 2.5 ,- og med krympeflex 3.5 ,-. De har også meget andet man kan bruge til monteringen til billige penge.

Nå ja, så tog jeg lige et par billeder af Astraen her den anden dag. Jeg har brugt langt tid på at uploade dem, så håber i gider og kigge;)

Link: http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5949


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lys på Opel Vectra.
  • #1   15. mar 2006 Det lys du har fået lavet på Vectra'en ser da fedt ud! Men lidt træls billederne er en smule udtydlige.
    Det er da også nogle fine billeder du har fået taget af din TL-01'er!

    // Andreas


  • #2   15. mar 2006 Godt du kan lide det. Hvis du kigger på billederne af lyset på Astraen, kan du se hvordan digitalkameraet ødelægger billedet, når jeg slukker for blitzen. Så går det over på nattilstand, og linsen forbliver længere åbent så det er meget vigtigt kameraet er 100 % i ro. Det er fuldstændig umuligt, uden et stativ. og det har jeg ikke. Det sidste billede af lyset på Vectraen er taget mens jeg holdt en finger for blitzen, med kameraet på almindelig tilstand, som det ses bliver det for mørkt. Derfor tog jeg lige et par stykker med min 6230 også...

  • #3   15. mar 2006 Helt fine billeder, men hvorfor er den en hump pack på tl-o1'eren?

  • #4   15. mar 2006 Kan jeg undvære den når jeg bruger mekanisk fartregulator da? Den tidligere ejer fortalte mig bare den skulle være der, så har ikke fjernet den. Men kan bilen godt kører uden?

  • #5   15. mar 2006 det er noget flot lys smiley måske kan du lære mig hvordan man gør ??


    lasse


  • #6   16. mar 2006 Takker. Jo jeg skal da gøre et forsøg;) Jeg startede med at fabrikere parabolerne af hård pap, så de slutter nogenlunde tæt på karossen. Jeg klistrede derefter sølvpapir på indersiden af dem, så lyset reflekteres.
    Så bestilte jeg 5 mm. dioder fra www.elektronik-butik.dk med 6 volt modstande. Når det er 6 volt modstande kan man bruge en humppack som strømforsyning istedet for et 12 volt batteri.
    Imens jeg ventede, fjernede jeg malingen bag lygteklistermærkerne med sprit og nogle vatpinde, men lod klistermærkerne sidde.
    Da dioderne ankom, fulgte jeg den vejledning der fulgte med til hvordan man loddede dem, og satte dem i parabolerne. Tilsidst tapede jeg parabolerne fast med gaffatape (det holder), og passer til farven på min bil. Sidste job var at forbinde alle dioderne med meget fleksibel ledning (jeg brugte kobbertråd). Jeg prøvede først med almindelige ledninger, men de var for stive, og fyldte for meget. Jeg brugte samlemuffer til at samle ledningerne, og trak to kobbertrådsledninger ned til chassiet, satte en afbryder på og sluttede det til batteriet. Spørg endelig hvis der er nogle ting du synes jeg har glemt;)


  • #7   16. mar 2006 Efter at have læst instruktionsbogen til digitalkameraet, fandt jeg ud af hvad jeg gjorde forkert. Nu er der nye, fine og ikke mindst skarpe billeder af lyssættet. Tjek dem ud.

Kommentér på:
Lys på Opel Vectra.

Annonce