{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

1 vare, 2 priser. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fornyligt været forbi MIDHobby.
Der var en pris på et skilt ved bilen, og samme pris på kassen der lagde længere nede. Men under udstillings bilen stod der en anden pris. Efter min mening er købeloven på min side, og jeg havde ret til at få den til den billige pris, som stod under udstillings bilen, da det jo er 2 priser på samme produkt.

Købeloven siger følgende:
Du kan normalt forlange at købe varen til den pris, der står på prismærket, også selvom det ved en fejl er en forkert pris. Der er dog enkelte undtagelser. Du kan ikke få varen til den forkerte pris, hvis det er åbenlyst, at der er sket en fejl. Det kan fx være et prisskilt fra en billig vare, der er faldet ned på en meget dyr vare eller, det kan være en vare, som en anden kunde har flyttet og fx lagt på et bord med udsalgsvarer.

Men det er jo som sådan altid en fejl at der er en forkert pris på en vare, men det er vel forskel på om det er heldigt uheld, eller butikkens fejl?

Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad andres mening er. Om jeg er gal på den eller ikke, for jeg fik den ikke til den billige pris.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 vare, 2 priser.
  • #1   30. dec 2016 Hvad sagde ekspedienten, da du spurgte til "problemet"?

  • #2   30. dec 2016 Jeg fik af vide det var en kampagne de havde kørt med leverandøren. Han kendte købeloven, og jeg havde ikke ret til at få den til den billige pris. Det var kun hvis det var en realistisk pris jeg kunne få den til andet end hvad den normalt var oplyst til. Og fordi det var en kampagne var det selvfølgelig også en fejl at den ikke var fjernet, så jeg kunne ikke gå efter prisen, men jeg kunne jo også se på skiltet at prisen var en anden.

    Men det ændrer vel ikke på at der var 2 priser på samme produkt.
    Prisen var vel meget realistisk, da det var en bil til 3399, der sad 2899 pris under. Og eftersom bilen tidligere har kostet 2899 er den nok heller ikke helt hen i vejret.. Havde der nu f.eks. stået 599 havde jeg ikke sagt noget i første omgang, da det er så åbenlyst.


  • #3   30. dec 2016 Jeg vil nu mene at du burde få varen til den nedsatte pris, det kan kun være butikkens fejl at de ikke har mærket deres vare korrekt. Kampagne eller ej. Det er butikkens ansvar at sørge for de priser som står på skilte samt vare er opdateret.
    Men jeg kan jo nemt tage fejl. Det er dog bare sådan jeg tolker det. Og i det udsnit fra købeloven som du har kopieret ind i dit indlæg står der IKKE noget som helst omkring kampagner eller i den stil.

    Så det er fusk i mine øjne at de har lusket sig uden om hos Mid-Hobby.


  • #5   30. dec 2016 Det var en HPI Blitz Flux RTR


  • #6   30. dec 2016 Varen kan købes hos modelsport UK til omtrent 2350,- + forsendelse.
    Hvilket var den pris jeg ville gå ud fra, hvis jeg skulle handle bilen hos en fysisk hobby butik i danmark.

    Umiddelbart ville jeg tilbyde at betale 2600,- i butikken - Og ville de ikke sælge til det, købte jeg på nettet.

    Hvis jeg var udsat for at en hobby forretning ikke ville honorere deres prisskiltning, ville jeg mene, at det var et noget useriøst foretagende - og ville således finde et andet sted at handle.


  • #8   30. dec 2016 De dækker intet.. Jeg købte 2 stk. af den omtalte bil ved midhobby i sommeren 2016 og den en sprang ud af diff.. Det var klart en produktionsfejl.. Da der var fejl på bilen med det samme den skulle kører..

    MIDHOBBY har verdens ringeste service !! Vil aldrig støtte dem igen..


  • #10   30. dec 2016 Hvis du har set den rigtige pris først, og den står to steder tydeligt, så har du desværre ikke nogen sag. Hvis du har set prisen i vinduet først, og den kun er 25% nedsat, hvilket bestemt ikke er urealistisk, så skal de sælge til den pris.

    Deres argument er kun gyldigt, hvis det er en trykfejl, og de for eksempel har glemt et 0, så der står 400kr i stedet for 4000kr. Det er meget klart afgjort ved de danske domstole, og vist nok en del af pensum på handelsskolerne rundt om i landet.

    Så må du skrive til forbrugerklagenævnet og få svar om 2-4 år smiley


  • #11   30. dec 2016 Don, det var meget brugbart faktisk. Er det noget der står nogle steder officielt? Er lidt nysgerrig for information om det lige nu..

    Jeg skal ikke lave et cirkus ud af det mere end jeg har gjort. Jeg undgår dem bare så vidt det er muligt fremover, og så er den skid slået..
    Jeg ville bare gerne vide om der er andre der har samme holdning som mig og dele min oplevelse / få kølet af.


  • #12   30. dec 2016 Den grundlæggende jura, du skal bruge, er aftaleloven hhv, §1 og §32.

    Du kan garanteret finde det beskrevet for lægmænd på forbrug.dk


  • #13   30. dec 2016 Føj en omgang smiley
    Men mange tak!


  • #14   31. dec 2016 @ Kenneth J

    Nu var det jo ikke en container, der skulle sendes Burkina Faso - men eksempelvis en ESC på et par hundrede gram, der skulle sendes til England.

    Og jeg vil hellere bruge et par hundrede på forsendelse, end at bruge hele min lørdag formiddag på at køre til en fysisk butik og reklamere over et produkt, der enten ikke virker efter hensigten eller er direkte defekt.
    En reklamation der i 99,5% af tilfældene, ikke fører til andet end et "desværre, den er ikke dækket af garantien" fra butikkens side. - Men vi kan da godt prøve at sende den ind, hvis du vil.

    Jeg vil køre fjernstyret bil - ikke stå og ævle med en eller anden bebumset teenager, der vidst nok har haft en Nikko bil engang, om hvorvidt det er min, vejrets eller Kinamandens kvalitetskontrol´s fejl.


  • #16   31. dec 2016 Kenneth - Umiddelbart tror jeg ikke, at det er alverden, i forbindelse med mig, du kan regne ud.

    Det Jeg fremlagde var, at jeg ville tage udgangspunkt i laveste europæiske netbutikspris, hvis jeg skulle forhandle pris i den lokale hobbyforretning.

    Og at jeg fandt MID hobby noget useriøse i forhold til at honorere deres prismærkning. Hvis det virkeligt var et "gammelt" kampagne prisskilt, så må den bebumsede teenager jo have glemt at rydde det væk - For seriøse og modne indehavere/ansatte sørger selvfølgeligt for at rydde gammelt kampagnemateriale væk - så kunderne ikke skal føle sig taget i bagdelen når de køber til vejl. udsalgspris.


  • #17   1. jan 2017 må nu tilslutte mig ovenstående efter flere omgange at have oplevet alt for høje priser, dårlig service og møj og besvær hver gang den mindste lille ting reklameres for fejl i diverse både store og små hobbybutikker herhjemme handler jeg udelukkende i udenlandske net butikker hvor de tit går ud over hvad de er forpligtet til for at gøre en tilfreds

  • #18   1. jan 2017 Uanset hvad, så er det pisse uprofessionelt af Mid-Hobby, at de ikke sørger for at rette priserne til på deres vare efter en kampagne ender.
    Som jeg tolker det lovstykke som Rasmus har i hans oprindelige indlæg der vil jeg sige at Mid-Hobby bør sælge varen til den pris som er på kassen.
    Det kan ikke være købers ansvar at butikkens ansatte ikke gør deres arbejde ordentligt omkring prismærkning af vare. Findes der kasser/æsker med forskellig pris ja så er det sku da logik at køber hiver den kasse med den mindste pris op til kassen og forventer at få varen med til den pris som er på nævnte kasse/æske. Det er rent ud sagt dårlig købmandskab at man ikke sørger for korrekt prismærkning af SAMTLIGE vare i sin butik.

    Jeg har været i Mid-Hobbys biks en gang og det er tvivlsomt jeg gider at besøge biksen igen. Jeg handler primært i England og hos nogle få Danske forhandlere hvor jeg syntes at servicen er som den skal være. Har prøvet flere danske forhandlere hvor servicen ikke er på niveau med hvad deres priser er. Vil man have top dollar for en vare, så skal servicen også være derefter og de skal først og fremmest have varen på lager. Jeg gider ikke vente mere end maksimalt 3 dage fra jeg bestiller til jeg får en vare leveret og det skal være til min bopæl ikke til en pakkeboks eller nærmeste postbutik. De 3 dage er hvad det typisk tager fra jeg bestiller en vare i England til jeg har den i hånden.
    Som Jax skriver så har man indtryk af at de udenlandske forhandlere gør sig større umage for at behage deres kunder i forhold til de fleste danske.


  • #19   1. jan 2017 Bare lige for at komme med en rettelse, er det hverken et "lovstykke" eller fra købeloven, det som er skrevet i det oprindelige indlæg, så det er pisse ligemeget hvordan Danny eller andre fortolker det.

    Beklager det sure opstød, men det er sgu trættende at se al den misinformation, der bliver spredt herinde, og hvordan folk hiver vrøvl ud af bagenden for at kloge sig på noget, de ikke har den fjerneste fis forstand på.


  • #20   1. jan 2017 Don lige meget hvordan du vender og drejer det så er du forkert på den i denne sag.

    http://www.forbrug.dk/Artikler/Virksomheder/Koeb-af-varer/Priser?tc=825CE5A5379748ACABA247B7C6A3AB57

    Du kan selv læse at det står sort på hvidt det stykke tekst som Rasmus har kopieret ind i hans første indlæg. Så det har ikke en skid at gøre hvordan jeg eller andre tolker det. Der er ikke tale om misinformation efter som det står på Forbruger.dk da jeg er temmelig sikker på de ved hvad der er sandt eller falsk.


  • #21   1. jan 2017 Der er en sag fra 2012 hvor en butik blev dømt til at rette ind efter de havde lavet en fejl med deres prissætning.
    https://www.version2.dk/artikel/afgoerelse-tvinger-netbutik-til-saelge-10000-kroner-tv-til-en-tiendedel-43629


  • #22   1. jan 2017 Lige meget hvor meget du vrøvler, så ved du stadig ikke hvad du taler om.

    Rasmus har kopieret en tekst fra forbrug.dk som ikke er fra købeloven eller nogen anden lov, men som er en kort forklaring, der blot er skrevet på forbrug.dk.

    Der er et hav af sager, der danner præcedens for at Midhobby ville blive bedt af forbrugerrådet om at sælge til Rasmus til tilbudsprisen eller at Rasmus kunne vinde en privat retssag.

    En ting er at have ret, en anden er at få ret.

    Og intet af det ændrer på at du er fuld af vrøvl.


  • #23   1. jan 2017 Det er så din mening og den skal du have lov at have.

  • #24   1. jan 2017 Nej, det er ikke en mening, det er en kendsgerning. Det er ikke Donald Trump det her.

Kommentér på:
1 vare, 2 priser.

Annonce