{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

diff smøremiddel. {{forumTopicSubject}}

Hey RCG.
Står og har renset diff for silicone og smøreolie på en slash 4x4. Herved vil jeg høre om følgende(se link) kugleleje fedt kan bruges til smørelse af diff?
vil ikke give 100kr for noget racinghejs, hvis jeg kan kan gå i thansen og købe dette med det samme.
Tak for hjælpen på forhånd:)

https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/olie-rens-og-pleje/smoremidler/kugleleje-fedt-60-gram-kroon-oil/n1388086096/pn-355628894


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  diff smøremiddel.
  • #1   26. mar 2018 Hvis det er det grønne område du skal have smurt/fedtet, så kan du bruge det meste. Det er forskelligt hvad folk bruger. Personligt bruger jeg marine grease fra Biltema.

    Hvis det er det røde område der skal have ny olie. Ja, så skal du have en silicone olie.
    Med mindre du vil køre med helt åben differentiale selvfølgelig, så kan du nøjes med lidt fedt her også. Men det vil jeg i hvert fald ikke anbefale nogle.


    profilbillede
  • #2   26. mar 2018 Jeg burger også den blå marine grease fra Biltema i det grønne område ??

  • #3   26. mar 2018 Super, tak for input! Det er nemlig det grønne område. Har bestilt silikoneolie fra hobbyking til at prøve mig frem ang 'smørelse' af det røde område.
    Er ihvertfald afklaret ang. det med smørelse af det grønne område:)


  • #4   26. mar 2018 Jeg bruger også Biltema marinefedt til diff på min truggy. Det er go'e sager smiley

  • #5   26. mar 2018 ku' være jeg smutter i biltema istedet;)

  • #6   27. mar 2018 Det røde område er IKKE smørelse af diff.
    Men hvordan den fordeler krafterne i bilen til hjulene.


  • #7   27. mar 2018 Det er korrekt det Kim P skriver.

    Indholdet af differentialet ( rødt område ) bestemmer hvor meget hvert hjul på det kan dreje i forhold til det modsatte.

    Jo tykkere olie/smørelsen jo mere låst bliver det og hjulene har sværere ved at dreje individuelt.
    Dette betyder at bilen har sværere ved at dreje osv.
    Og modsat jo tyndere olie/smørelsen jobrettede har hjulene ved at snurre individuelt


  • #8   27. mar 2018 Tykkere olie i front diff giver mere power ud af sving når man giver den gas.

    af samme årsag man køre med fast aksel foran på touring cars.


Kommentér på:
diff smøremiddel.

Annonce