537 visninger
|
Oprettet:
Rc mærker i og omkring Danmark {{forumTopicSubject}}
Jeg kom i forbindelse med en "praktik og projektdag" på SDU, i tanke om at min uddannelse måske kan vise sig ret relevant for design og produktion af fjernstyrede biler, helikoptere og ting i den dur'.
Jeg vil derfor høre om i kender eller har hørt om nogen mærker som har udviklingsafdelinger med ansatte ingeniører i eller omkring Danmark?
Jeg tænker det nok er et long shot som høre USA og kina til, men jeg bliver alligevel nødt til at høre
Idet at jeg går på SDU møder jeg hele tiden virksomheder som beskæftiger sig med droner og det er umiddelbart ikke i min interesse.
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 128 RC-enheder: 10 Emner: 128 Svar: 5.159
mar 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 20
Ved godt at Heljan er modeltog, og hvor meget de udvikler inhouse, af modeller og digitalisering er jeg ikke sikker på.
RC i det nære udland, kan jeg kun komme i tanke om Graupner, mener de befinder sig omkring Stuttgart.
Bh
Carsten
jul 2017
Følger: 12 Følgere: 20 RC-enheder: 1 Emner: 20 Svar: 98
Blogger
Følger: 9 Følgere: 51 RC-enheder: 9 Emner: 6 Svar: 207
Steen Graversen designede Gizmo bilen. Han er genial og projektet var ret vildt.
Mærket er solgt til USA, og mig bekendt er der ingen danskere involveret længere.
Patrick Folman udvikler for Mecatech.
Der er muligvis flere danske teamkørere, der får deres mening hørt ved de firmaer de kører for..
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 4 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 72
Schumacher Racing i England
Xray i Slovakiet
Så det er bare i gang med ansøgningen
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 45 Svar: 486
Graupner eller Schumacher Racing kunne måske være muligt. Det undersøges lige nærmere!
Jo mindre den perfekte ide dumper ned i hovedet på mig, venter jeg med iværksætteri (på professionelt plan) til jeg er færdiguddannet og måske har et par års erfaring
Tusind tak for input
mar 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 20
Nu blev jeg simpelthen for nysgerrig, vil du løfte sløret ?
SDU, Syd Dansk Universitetscenter ?
Er det industrielt design, civil-/diplomingeniør du læser til ?
Bh
Carsten
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 45 Svar: 486
Det Tekniske Fakultet på Syddansk Universitet.
Læser til Dimplomingeniør i Integreret Design.
https://www.sdu.dk/da/uddannelse/ingenioer/integreret_design
Vi arbejder ret bredt med alt lige fra Industrielt design, produktudvikling og projektledelse til CAD, styrkelære, materialelære (aluminium, stål, plastik) og dynamik
Rc mærker i og omkring Danmark