{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Lov om vanvidsbilisme, jeres mening. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg er altså lidt nysgerrig på hvad jeres holdning til denne lov er.

Der er jo mange meninger og holdninger.

Personligt så syntes jeg det er en fin lov, folk kan jo lade være med at låne deres køretøj ud til gud og hver mand, der er naturligvis de firmaer som har ansatte som køre som om den onde selv var efter dem og de kan miste køretøjer som tilhører firmaet så som håndværkerbiler osv. Der kan man jo ikke sikre sig at ens ansatte ikke bare er pisse ligeglad og konsekvensen for deres idioti resultere i at firmaet kan miste køretøjer.
Eller et leasingfirma hvor deres kunder vælger, at køre som idioter og derved mister deres udlejet ejendom grundet deraf.

Men hvad er jeres mening om dette?

Syntes i at det er statsautoriseret røveri ved højlys dag, hvor ejeren af et køretøj og som har lånt/lejet deres køretøj ud til en anden part som så vælger at skide højt og flot på risikoen for at blive taget for vanvidsbilisme at de blot skal have deres køretøj tilbage uden nogen dikkedarer eller skal der være en konsekvens for dem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lov om vanvidsbilisme, jeres mening.
  • #1   3. feb 2022 Må indrømme at jeg ofte kører alt for stærkt her på vejen foran huset hvor jeg bor, men har endnu ikke hørt at politiet beslaglægger rc biler.....

  • #2   4. feb 2022 Der er en både positive og negative dele af den lov. Jeg er absolut ik fan af den lov.
    Men med hensyn til at de os tager andre folks/leasing selvskabers biler, hvis de ik gjorde det så ville alle jo kører i lånte biler osv.
    Det er nok en af de eneste måder der er pt.
    Det jo ik som '90erne hvor en gammel golf havde 90hk (på papir ihvertfald) chancen for at de kom over de 200kmt var ik så store. smiley
    I dag er bilerne jo lidt flere heste og noget hurtigere


  • #3   4. feb 2022 Det kan da godt være emnet mest høre hjemme på Bil Galleriet. Men for det første så er jeg ikke medlem på bil galleriet og for det andet så er jeg ret sikker på at debatten ville eksplodere i masser af vrede og galde.

    Derfor lavede jeg netop emnet her på galleriet som off-topic af den grund for at vi kunne have en lille debat blandt os RC brugere. Mange af os køre jo selv rundt på de danske veje.

    Klaus
    Nej så vidt er det da ikke kommet endnu, men man ved jo aldrig hvad tiden bringer. Det kunne da godt være hvis du blæser forbi en holdende patrulje med 200+ Km/t med din RC at det ikke bliver set på med milde øjne.

    Dennis
    Der er mange facetter i denne lov og noget kunne gøres anderledes, men jeg vil jo også sige at på et tidspunkt så er lovgiverne jo nød til at trække en streg i sandet. Netop som med lånte biler eller leasing biler.


  • #4   4. feb 2022 Jeg har intet problem med loven, den burde bare være kommet lidt tidligere dengang jeg selv havde alt for hurtige biler - så kunne det være jeg havde kørt pænere smiley

  • #5   4. feb 2022 syns det er en fin lov, den rammer desvære folk/firmaer der låner biler ud. også firmaer mister biler. men jeg syns dog at det firma der har mistet den bør kunne købe den retur for 2/3 af vurdering. men det vil give noget stof til eftertanke.

    nu så jeg at der var kommet en ny lov ang larm for motorcykler. og der bliver bøden fordoblet hver gang man bliver sigtet for larm fra MC, hvorfor er vores fartbøder ikke også indrettet sådan ?


  • #6   4. feb 2022 Det er super i er med til en god debat, som jeg selv skrev tidligere.
    Så har jeg intet imod denne lov, jeg er sikker på at mange idioter bliver fjernet fra gaden på denne måde, samt at dem som har været dum eller naiv nok til at låne deres bil ud til gud og hver mand de får blot den spand koldt vand de fortjener.

    Vil skynde mig at sige at jeg er en af dem som faktisk aldrig låner min bil ud til andre, der er to-tre stykker som kunne få lov at låne min bil hvis de stod og havde behov for det, men det er kun fordi jeg har kendt dem i rigtig mange mange år og kender deres kørselsmønster og ved at de køre lige så forsigtigt som jeg selv gør.
    Sådan er jeg så mærkelig.


  • #7   4. feb 2022 Individuelle fart grænser
    Kør hvad du evner
    Nogle max 70km/t
    Nogle No limit
    Og mange,der slet ikke skulle have kørekort
    Vurdere ved køreprøven og så kan man graduere hen af vejen,som man bliver en bedre billist
    Så kan der stå bag på bilen, hvor stærkt du må køre
    Jeg ville gerne have et no limit skilt På bagsmækken
    Det har jeg ment i mange år


  • #8   4. feb 2022 Der var noget at tænke over

  • #9   4. feb 2022 giver Søren ret hehe

  • #10   4. feb 2022 Hvad jeg ikke forstår er hvorfor leasing/leje firmaer ikke kan skrive sig ud af det? Kører du for stærkt i vores biler og bliver taget for vanvidsbilisme så koster det 100% af bilens værdi... Måske utopi men burde det ik virke?
    Og jeg er for loven. Det er ikke svært at køre lovligt, men alligevel også svært nok at blive taget for vanvidsbilisme...

    @Søren det der lyder ret vanvittigt, men hver sin mening smiley


  • #11   4. feb 2022 Hvorfor er det vandvittigt
    Det må du da argumenter for


  • #12   5. feb 2022 Jeg vil give dig ret Mads, det burde kunne skrives ind i en ansættelseskontrakt eller leasingkontrakt om at bliver man taget i at køre vanvidsbilisme så hæfter man 100% for køretøjets værdi. Jeg er ikke jurist men det lyder fornuftigt i mine øre.

    Syntes nu også at det Søren forslår og som TH støtter op om, det lyder yderst farligt da der så vil køre folk rundt på vejene med mange forskellige klassificeringer.

    Tænker at noget af det bedste de kunne gøre var simpelthen bare at plombere ALLE biler som importeres til at de maksimalt kan kør den maksimalt tilladte hastighed vi har her i landet nemlig 130 Km/t. Det ville i hvert fald fjerne nogle af de idioter som køre med hovedet inde i handskerummet. Der vil naturligvis altid være dem som vil køre 130 stort set alle steder.

    Der er kun en eneste metode at komme det til livs på og den teknologi er nok ikke fuldt udviklet endnu. Men den burde ikke være så langt væk.
    Det er simpelthen at ens bil ikke kan køre hurtigere end det tilladte i forskellige zoner. Bilens højeste hastighed styres simpelthen med et GPS/radio signal til kontrol i en given zone. Køre man i byen så er den øverste grænse 50 Km/t køre man fra byzone til landevej/hovedvej/motortrafikvej så ændres den øverste grænse til 80-90 og når man køre ud på motorvejen så vil den øverste grænse være 110-130.


  • #13   5. feb 2022 Det står nu også i min leasing kontrakt, og da jeg fik en lånebil for lidt tid siden, så stod det nu også i den?

  • #14   5. feb 2022 hehe ja jeg vil mene 25% af den danske befolkning ikke burde have et kørekort.

  • #15   5. feb 2022 Umiddelbart synes jeg at det er fint med nogle konsekvenser, der kan mærkes, for alt for mange er jo pisseligeglade med andre i trafikken, og kører præcist som det passer dem, og den eneste måde at få dem væk på, er at fjerne muligheden for at køre mere...
    Prøvekører man en bil eller motorcykel ved en forhandler, skriver man også under på at man ikke vil køre vanvittigt, og ellers hæfter for køretøjet..

    "Klasseinddeling" af trafikanter vil aldrig kunne fungere, da du jo ingen mulighed har for at vurdere klassificeringen af en given trafikant på længere afstand, hvis du feks. trækker ud til overhaling på motorvejen med 130 km/t, som "uerfaren bilist", og der så kommer en "pro" bagfra med 250 km/t, og et klistermærke bagpå bilen. smiley Dette klistermærke har du jo ingen mulighed for at se i det øjeblik, du vælger at trække ud..
    Og hvis skyld ville et eventuelt uheld så i givet fald være?

    Noget jeg selv ofte hører i forbindelse med enten uheld eller nær-uheld med folk, der kører ud foran en motorcykel, som IKKE kører for stærkt, men alligevel stærkere end folk tror er: "Jamen jeg troede at du var en knallert?", er en lam undskyldning, for så har man ikke orienteret sig godt nok, men denne misforståelse kunne ret nemt afhjælpes ved at knallerter feks. altid havde gult lys foran, hvor motorcykler så skulle have hvidt..

    Men tilbage til selve loven om konfiskation:
    Jo, i bund og grund er den fin, for vil man ikke miste sit køretøj, (eller andres), ja så må man bare køre ordentligt..


  • #16   5. feb 2022 Jeg er fan af tiltaget. Måske ender jeg selv i saksen en dag, so be it.

  • #18   5. feb 2022 alle sager om konfiskation er for en dommer mig bekendt

  • #19   5. feb 2022 Jeg sagde ikke ,at man skulle køre som en idiot, fordi man må
    Det med at trække ud foran, så er det jo fordi du ikke evner at kører stærkt



  • #20   5. feb 2022 Søren> Nej, men hvis du "kun" er gradueret eller hvad du vil kalde det, til at køre feks. 130, eller kun føler dig TRYG ved det, har man jo ingen mulighed for at se om det er en såkaldt "pro" der kommer hamrende bagfra, hvis man har et klistermærke bagpå, vel?. smiley
    Hvis man skal være hurtigtkørende, men ikke evner at tage hensyn til andre, der måske kører langsommere, får vi jo netop de her farlige situationer. smiley


  • #21   5. feb 2022 Det er jo kun Dem der magter at køre stærkt ,der skal have lov
    Prøves af på en bane
    Hvis du kan køre stærkt,kan du jo læse trafikken
    Selvfølgelig blæser man ik 300 forbi andre


  • #22   5. feb 2022 Klistermærket er ,så politi kan se hvor hurtigt du må køre,ik andre billist
    Man kunne også have det registrerede på nr.pladen


  • #23   5. feb 2022 Der er jo også væsentligt forskel på om,man har forstand på biler og hvordan de fungerer
    Og hvor, hvornår og hvordan,man har lært at køre
    Jeg kørte f.eks. da jeg kunne nå pedalerne


  • #24   5. feb 2022 der er i forvejen for mange forskellige hastigheder på motorvejen så det vil være livsfarligt at lave en "frihastighed" mulighed for nogle..
    vil man køre hurtigere end tilladt så findes der mange muligheder for det på baner rundt omkring.
    man bliver nød til at gå ud fra at de andre ikke kan køre bil, og derved lave en farlig situation for en selv.


  • #25   5. feb 2022 Hvis man syntes det er svært fordi der er forskellige hastigheder på motorvejen
    Kan det godt være ,man skulle blive på landevejen
    Der er bare forskel på billister
    Forstår ikke hvad du mener med at man skal regne med andre billister ik kan køre
    Hvorfor skaber man en farlig situation ud af det
    Jeg regner ik med noget i trafikken
    Det er et spørgsmål om at læse den


  • #26   5. feb 2022 Hvis man syntes det er svært fordi der er forskellige hastigheder på motorvejen
    Kan det godt være ,man skulle blive på landevejen
    Der er bare forskel på billist
    Forstår ikke hvad du mener med at man skal regne med andre billister ik kan køre
    Hvorfor skaber man en farlig situation ud af det
    Jeg regner ik med noget i trafikken
    Det er et spørgsmål om at læse den


  • #27   5. feb 2022 Det var dig selv, Danny der spurgte om vores mening og den fik du

  • #28   5. feb 2022 Det er jo super med masser af indspark.

    Vi har jo alle ret til hver vores meninger og holdninger.
    Dog så er loven ens for alle uanset om man syntes den er god eller dårlig.

    Som før skrevet så syntes jeg i bund og grund det er en fin lov.


  • #29   5. feb 2022 Klister mærker og drosling af biler?
    Så ik hvem der startede med de 2 ideer. Men hvis du kan tag et lille bitte stik og styre din motorstyring og du kan print et klister mærke. Hvor længe tror du de ideer vil virke?
    Gider man ik selv rode med det kaldes det jo chip tuning og blir lavet allevegne. smiley


  • #30   5. feb 2022 jeg mener godt jeg kan læse trafikken, men stadig skal du regner med noget at en anden billist kan få en hjerneblødning og gøre noget uforudset.
    jeg kører bil i mange forskellige lande, og vore bilkultur i DK er helt af H til...

    jeg kender en del fra udlandet som ikke tør kører i Dk fordi folk vælter rundt som kegler.
    de siger at der ikke er den mindste "venlighed" i vores trafik.


  • #31   5. feb 2022 Jeg har lært at køre morfar køresel,det har kostet mange penge og år
    Har været hyrevogns og lastbilchauffør i mange år,så kender godt til det med uvenligheden
    Selvom jeg har kørt meget for stærkt mange steder, har jeg da altid kunne lukke folk ud i trafikken el. holde tilbage
    Klart ja Kuno folk kører flest ,som de blinde slås


  • #32   5. feb 2022 Der sidder 1000 som kør lastbil eller taxa, kørt flere millioner kilometer og i 20 forskellige lande osv osv. men fejlen er i alle lande. Om det er her eller England eller hva fanden. Der vil altid være folk der tuder over andres kørsel. Men Der vil også være dem som trækker os op eller ned i den udregning og så småt som Danmark vil det altid se ud af lort!?

  • #33   5. feb 2022 Jeg vil give jer 100% ret i, at der er mange som udviser nul venlighed eller forståelse overfor andre medtrafikanter. Der udvises heller ikke særlig hensyn overfor skolevogne eller busser. Det er generelt sørgeligt.

    Hver gang jeg ser en skole vogn der køre foran så holder jeg særlig god afstand for ikke at presse eleven unødig med at ræse op i bakspejlet hos dem som mange idioter desværre gør. Jeg syntes det mindste man kan gøre når man møder en skolevogn er at udvise særlig hensyn. Hvem ved om det er deres første køretime?

    Jeg har selv kørekort til bil, bus og forvogn u/hænger (det var en del af min uddannelse for nogle år siden.) Jeg kan ærligt sige, at jeg slet ikke egner mig til at føre store køretøjer, af den simple grund jeg føler ikke jeg har magten over dem.
    Derfor vil jeg blankt indrømme, at skulle jeg køre bus eller lastbil, så ville jeg være om ikke til fare, så i hvert fald til stor gene for andre trafikkanter.
    Jeg tog da godt nok både lastbilmonteret kran D og tank/farligt gods certifikat også, men det var nu mest en udfordring af egne evner og bestod uden fejl til begge ting. Ikke at jeg nogen sinde kommer til at bruge det til noget som helst. Fordelen ved at have Kran D er dog at man må bruge traverskraner uden vægt grænse. Eller det måtte man i hvert fald da jeg bestod i 2013.


  • #34   6. feb 2022 Jeg droppede at køre distributionskørsel efter 12 år på grund af folks opførsel og manglende respekt i trafikken for det erhverv som chauffør jeg udførte. Jeg følte at det kun var et spørgsmål om tid inden jeg risikerede at blive involveret i et alvorligt trafikuheld fordi at folk ikke kunne vente på at man havde bakket ind i en indkørsel eller parkeringspladser m.m. Dette resulterede mange gange i at bilisterne kørte ind over fortove og cykelstier både foran og i særdeleshed bagved lastbilen hvor de lige pludselig kom kørende med meget fart på.
    (-vanvidsbilisme efter min mening).
    I dag arbejder jeg på et almindeligt lager men jeg snakker afligevel med flere af mine tidligere kollegaer fra Danske Fragtmænd jævnligt, som til stadighed bekræfter at forståelsen og tollerencen for lastbiler og chauffører er blevet værre og hjælpsomheden i trafikken er nærmest derfor "Ikke eksisterende" siden jeg stoppede med at køre tilbage i 2015...
    Jeg tager dog på ingen måde chaufførernes parti 100% , selvom at jeg er opvokset med lastbiler da min far var vognmand, for der findes bare også rigtig mange chauffører som bare kører og gør som det passer dem i trafikken til gene for de almindelige trafikanter. (-Jeg tror de fleste i denne tråd f.eks. har oplevet at en lastbil lige pludselig kørte ud fra en ubetinget vigepligt fordi de ikke ville vente mere, med stor risiko for sammenstød)???
    Syndes at folk generelt har meget mere travlt i dag med flere ting de skal nå og det bevirker jo selvsagt at flere og flere kører med hovedet under armen i trafikken. (-tænker at det er fordi der i en almindelig hverdag er blevet presset mere og mere ned over hovedet på dem end for bare 15 år siden). Dette gælder jo også de almindelige husmødre som lige skal nå at aflevere eller afhente børn i skolen. Det er heller altid lige pæn kørsel de præsterer???
    Jeg tror på at loven på sigt har den ønskede virkning med at folk lige vil tænke sig om inden de ræser afsted, men vejen dertil kommer til at koste nogen konfiskerede biler endnu da der altid vil findes bilister som er ligeglade med om omgivelserne kan håndtere den type kørsel som de har lyst til....


  • #35   12. mar 2022 Nu har jeg kørt mc i små 30 år, ikke altid helt efter lovgivningen , fåkin svært på en bking med 212 hk på baghjulet og 1350 ccm til at slæbe , har også kørt mc gennem 10 vintre dengang hvor vi rent faktisk fik lidt sne , men må ærlig indrømme som nogen kører idag så er der en hvis del af bilisterne på vejene som aldrig burde have fået tildelt et kørekort, og det kommer fra en der har mistet det i 7 år for fart .
    Når man nu sidder på en mc , dem der har prøvet det ved man kan se alt hvad bilisterne foretager sig , lægger make up, æde mc bræk , banke unger på bagsædet , skrive på laptoppen på passagersædet , læse , lege med mobil osv.
    Nogle gange når jeg har set folk pille næse gad jeg godt se airbaggen springe i samme øjeblik , bare så fingeren vil blive skudt så langt op i næsen at de kunne klø sig i nakken .
    Men som en tidligere skrev , leasing udlejningsfirmaer burde kunne skrive i deres kontrakter at lejer hæfter for hele køretøjets værdi, men den er svær , for det er jo set nogle gange at de importerede skrider fra landet efter have begået den slags , og de kan ikke rigtigt retsforfølges i udlandet , og så vil loven fremstå racistisk mod ægte danskere, så er vi måske ude i at man ikke skal kunne leje en bil medmindre man ejer en anden ting med højere friværdi en det lejede leasede køretøjs og det bliver sat ind som pant værdi i tilfælde af konfiskation af det lejede leasede køretøj, men det ønsker disse leasing og udlejningsfirmaer nok heller ikke da det vil reducere kraftigt i deres antal kunder.
    Så i bund og grund er intet ændret i forhold til gamle dage , vil du køre stærkt er der ingen ved uden om at købe et udenlandsk køretøj og lade den beholde sin udenlandske nr plade , så kan man ikke spores til den og man kan bare dumpe den hvis man ikke kan køre væk , og når man tænker på mængden af udenlandske plader her I landet hele året rundt er det vist stadig en aktuel metode .
    Inden nogen sprænger en sikring over mig nu , jeg er blevet gammel har en pegøj død diesel stationcar og en suzuki 650 savage 1 stamper chopper , og jeg er sku ikke så pernitengryn over at låne dem ud , de kan sku knap køre for stærkt .
    Det er være med de nye kommunist love , biler der overholder støj forurening og effektstigningsregler som stadig ryger ind til forhandler hvor alt skal bygges standard til forhandler priser , vil du ikke betale hans pris bliver din bil skrottet , det er rød mental afvigelse på højt niveau , lidt ala det samme om de nye støjniveau regler på mc udstødning , de er sku udtænkt af en person der burde være indespærret på livstid , ja de larmer lidt nogle af dem , men det gør indvandrernes optog også , det gør forældres afkom også , det gør folks dyr også , skal de alle forbydes ?
    Fortsat god weekend


  • #36   13. mar 2022 Fedt at debatten stadig er i gang og der kommer nogle gode ind spark.

Kommentér på:
Lov om vanvidsbilisme, jeres mening.

Annonce