{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dekupørsav eller en hobbybåndsav
  • Nikolaj H
    Nikolaj H Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Svar: 26
    #1   12. jun 2009 en dekupørsav er til små ting og en båndsav er til lidt større ting, jeg vil mene at en dekupørsav er nemmere at skifte klinger i, det lærte vi i hvertfald i sløjd i folkeskolen i 4. klasse tror jeg det var, så det er ikk så svært
    jeg ville vælge en dekupørsav

• #2   12. jun 2009 En dekupørsav er efter min mening bedst til større arbejder, hvor man kan efterbehandle med slibning og tilpasning - En båndsav med smal klinge kan man arbejde mere præcist, men kommer an på materialet man arbejder med, vil nok mene at begge redskaber er primært til træarbejde, - til de finere detaljer er en Dremel ell. lign. med det rette tilbehør stadig det bedste smiley

• #3   12. jun 2009 Dremmel har jeg det var mere til at save både i plastic, træ og metal så valget bliver nok den dekupørsav da jeg så kan skifte klinger alt efter matriale

• #4   12. jun 2009 Igen må jeg lige ind og sige sku smiley
    Jeg har både dekupørsav og båndsav, og har brugt dem en del.

Dekupørsav Proxxon, er kun til tynde plader og helst træ.
    Den er skide god til de plader man bruger til model både, man begynder at blive lidt presset hvis man går over 4mm krydsfiner smiley
    Den er hurtig at skifte klinger på og kan skære i fine rundinger, men er ikke lige frem præcis smiley

Båndsav Proxxon med vand køling smiley
    Fed maskine, har stort set ikke brugt min dekupørsav efter jeg fik min båndsav smiley
    Den skærer 2mm alu næsten hurtigere end du kan putte det ind i saven, og har alligevel kræfter til også at tag 20mm alu smiley
    Den er lagt mere præcis end dekupørsav, men er noget svære at få rundt i en runding.

• #5   12. jun 2009 Jeg ville også klart vælge en båndsav, den er langt mere præcis end en dekupørsav, dog er den så lidt mere besværlig at flytte rundt på, men har du en plads til den, er en båndsav at foretrække efter min mening.
    mvh Rune

Kommentér på:
Dekupørsav eller en hobbybåndsav

Annonce