{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

Afvise og godkende? {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg synes der er et stort problem her inde.
Og det er at folk afviset f.eks. en HBX som har 15 billeder og godt med tekst, men en hpi baja kommer ind med 4 billder og næsten ingen tekst? Jeg synes det er unfair, alt er velkommen her, og det er der folk der ikke forstår?
er jeg den eneste der synes det er et problem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afvise og godkende?
  • #1   16. aug 2009 Det er muligt det er et problem, men svært og gøre noget ved.. Der dukker af og til emner som dette op, hvad skal man stille op ?

Karsten

• #2   16. aug 2009 Jeg vil bare sige 10 billedere i god kvalitet, og så tekst der dækker den...

• #3   16. aug 2009 Marc

Det er jo fløjtende ligemeget, alle er velkomne

Karsten

• #4   16. aug 2009 ja, hbx har lige så meget ret til at være her som nitro:)

og karsten, jeg ved ikke hvad man skal stille op, men jeg synes det er underligt folk ikke kan se det .

• #5   16. aug 2009 Jeg har bemærket det samme, folk med 1,5 biler kan for det meste ikke tag mere end 5 billeder af deres biler, og de er heler ikke i stand til at skrive mere end 3 linjer tekst smiley
    Men de komme alligevel ind

• #6   16. aug 2009 præcis sauron!
    - det er sku sørgeligt...

• #7   16. aug 2009 Helt enig.
    Der skal ikke være forskel på hvilken bil man har.
    hvis der er billeder og tekst nok skal de ind.

• #8   16. aug 2009 og marc?:)
    jeg vil næsten påstå der er flere fg og baja'er her inden, ind der er hbx:)

• #9   16. aug 2009 Enig med Sauron

Det er det samme ALTID!!! En anden ting der kan irritere mig er når folk bliver sure over man afviser dem med saglige gode begrundelser som feks. at billederne er mørke og uskarpe og/eller der ikke er nogen særlig form for data.

Så sent som for nogle dage siden var der en som blev så gal på mig han svinede mig til i PM fordi jeg vovede at afvise hans enhed og kalde hans billeder dårlige og den mængde data han havde opgivet for alt for lidt... Men sagen er at billederne VAR for dårlige og for få og den data mængde han havde oplyst var for at sige det mildt yderst mangelfuld...

Dette er jo et galleri for RC enheder, at folk ikke kan tåle at man afviser dem det syntes jeg er yderst sørgeligt. Istedet for at blive ulm og true med bål og brand ville det måske være bedre om folk tog kritikken til sig og prøvede at gøre noget ved det frem for at brokke sig og svine dem til som faktisk blot prøver at opret holde en vis standard.

I bund og grund er jeg totalt lige glad med om en enhed er en bilkabil til 99,- eller en MCD/FG/HPI til guderne må vide hvor mange penge. Det jeg dømmer ud fra er
    1. kvaliteten af folks billeder
    2. Mængden af billeder hvor de viser hva det er for en enhed hva der gemmer sig under hjelmen og om folk har gidet at tage nogle billeder hvor man får øje på de forskellige detaljer som enheden rummer det vi kan kalde for "eye candy"
    3. Mængden og indholdet af den data som præsentere enheden. Det med man bare laver 3 linjer er bare ikke godt nok! Det mindste man kan gøre er vel at oplyse motor størrelse, hvilken type radio der får den til at fungere, en nogenlunde korrekt vægt og scala størrelse og evt. ekstra udstyr.

Jeg ved skam godt der står at man kun behøver 5 billeder for at komme ind MEN der står jo så også at jo flere jo NEMMERE er det at overbevise folk at enheden høre til på galleriet.

Nu får jeg nok en del folk på nakken men det er sq den pris der er for ærlighed.

• #10   16. aug 2009 helt ening med dig danny! God skrevet!

• #11   16. aug 2009 Enig i mange punkter. Men desværre er der mange der ikke ligger inde med et super godt kamera eller viden til at bruge et kamera. Så nogen gange må man bære lidt over med de billeder der bliver lagt op.

Nu skriver du også at man behøver 5 billeder for at komme ind. Det er så ikke rigtigt. Der står at det ANBEFALES at have 5 billeder eller derover. Jeg afviser ikke altid en enhed bare fordi der "kun" er 4 billeder.
    Hvis det var nødvendigt med 5 billeder havde de nok lavet systemet så man ikke kunne oprette enheden uden 5 billeder...

Jeg lader mig heller ikke imponere af enhedens pris, som Karsten_K siger skulle det gerne være et galleri for alle...

Just my five cents

Cheers

• #12   16. aug 2009 Når vi nu er inde på det..

Hvor finder i så de regler for at der ikke er nok billeder henne?

og hvor finder i reglen om at der skal være en vis mængde tekst osv??

Kan bare se at flere skriver at der minimum skal være det ene og det andet for at man skal godkende.. Sjovt at flere af jer sidder her og spiller hellige, men samtidigt er i selv nogle af dem der selv finder på regler for hvad der kan godkendes..

Som der bliver skrevet så anbefaler de bare minimum 5 billeder og de skal være af oki kvali forståes.. men resten er en gang hjemme digt... :O)

• #13   16. aug 2009 pointen med dette emne var at fortælle folk man ikke skal gøre forskel på en baja, eller hbx, så længe det er iorden det der står om dem.

• #14   16. aug 2009 Det er så bare mærkeligt at en voksen mand der lige har brugt 6000 kr på en baja ikke gider at tage mere end 5 billeder af sin bil,
    Så hvis det skal være rigtigt, så burde man ikke afvise en HBX hvor en 12 årig har godt sit bedst (selvom det ikke er godt smiley

• #15   16. aug 2009 enig med dig sauron:)

• #16   16. aug 2009 jeg hhar set en før, der afviste pga. han havde været "uvenner" med personen der oprettede rc-enheden.. også latterligt smiley

• #17   16. aug 2009 Så er spørgsmålet som om man skal kigge og bedømme efter bil, eller kvalitet på billeder og tekst.

• #18   16. aug 2009 jeg tar kvalitet på billeder og tekst smiley

• #19   16. aug 2009 på kvalitet af billeder og tekst, alle rc enheder er velkommen selv små race tin til 50kr så hvis folk har 5 slørede billeder og 3 linjer tekst så for de 10 afvis point af mig uanset om det er en rc til 50 eller 10.000kr men jeg begrunder altid mine afviser stemmer og prøver at give gode råd til hvad de skal gøre, modsat mange andre herinde

• #20   16. aug 2009 et eksempel fra mig selv, min seneste heli, trex klonen den nåede at få omkring 50 ubegrundede afvis stemmer inden den kom ind, med alt den tekst og mange gode billeder, folk misbruger tit stemme systemmet fordi de har set sig sur på en og det er bare plat, hvad er endnu mere plat er at de ikke engang har kugler nok til at begrunde

• #21   17. aug 2009 Det der med at mange ikke har et ”godt” kamera det er der så råd for og der er faktisk MANGE måder at komme omkring det på, det samme gælder det med at man måske ikke selv er så ferm til at tage billeder.

Så er der jo følgende muligheder...

1. Man spørger en i sin familie eller omgangskreds om man må låne et kamera eller evt. få hjælp fra vedkommende som har et kamera og/eller styr på det foto tekniske. Snakker vi de yngre brugere som ikke selv har adgang til et kamera, jah så kunne det jo være ens onkel eller en anden i familien måske endda en af kammeraternes forældre har et kamera og med lidt hundeøjne så kunne de nok lokke dem til at tage nogle billeder af deres enhed.

2. Man går ind her http://www.rcgalleri.dk/html/for_messages.asp?GroupID=1050 og ser om der er en som bor i nærheden af sig selv og laver en forespørgsel om de vil hjælpe en med at skyde nogle fotos af sit grej. Jeg oprettede den gruppe som jeg linker til for netop at hjælpe dem som ikke selv har et kamera eller som ikke er så ferm til det fototekniske.
    Gruppen "Foto Hjælp Landet Rundt" er til for at hjælpe og der er mange som er villige til at hjælpe. Det er stadig plads til flere i gruppen som ønsker at hjælpe andre i deres nærområde med at tage billeder så bare kom frisk og meld jer ind hvis i gerne vil hjælpe dem som ikke selv har mulighed for at tage billeder eller som gerne vil have hjælp til det foto tekniske.

En anden ting som oftest blive misforstået er hva et godt kamera er... Det handler IKKE om hvor mange megapixel det optager med, med mindre vi snakker om at man ska lave kæmpe store plakater, at et 2 megapixel kamera kan tage lige så gode og skarpe billeder som et 10 megapixel kamera. Er der nok mange som vil tvivle på men det er dog sandt, Jeg har selv brugt digital kamera i en del år nu og jeg startede med et 2 Megapixel kamera og linket her > (link fjernet) viser et billede taget med det 2 Megapixel kamera som jeg har endnu som er et Fuji FinePix 2400Zoom. Der vil jeg vove at påstå der ikke er noget galt med skarpheden eller det er lyssvagt. Der hvor forskellen ligger på et 2 og 10 megapixel billede er den mulighed for at zoome dybere i et 10 megapixel billede end man kan i et 2 megapixel billede før man ser pixelering og det ville jo være underligt andet når det ene har en opløsning på 1600x1200 og det andet med en opløsning på 3648x2736 hvis man kunne zoome lige langt ind uden at det ene ville pixelere før end det andet.
    Det som det handler om med et kamera og det er uanset om det er et digitalt eller et analog kamera det er optikken som der enten er fast optik eller udskiftelig optik, at det er af god kvalitet samt lysstærkt.
    Der hvor det så også batter noget i et digitalt kamera det er selvfølgelig det optiske øje/sensor det kan være CMOS, LiveMOS, CCD eller SuperCCD. Da jeg mest bruger Fuji apparater som har SCCD sensorer som er nogle af de bedste i verden mht. lys og farvegengivelse. Ska jeg lige sige jeg også bruger Olympus DLSR E-520 som har en LiveMOS sensor. Men min klare favorit er mit Fuji S9600 med fast optik.
    Der er fordele og ulemper ved alle kameraer og kamera typer.

Grunden til jeg bruger både et kamera med fast optik som mine Fujis og et DSLR som mit Olympus det er at alt afhængig hva type foto det handler om vælger jeg det kamera jeg syntes passer bedst til opgaven.
    som F.eks. Macro, SuperMacro og stillbilleder som kræver meget lys der bruger jeg Fuji S9600 fordi det er mere lysstærkt end mit Olympus er med de objektiver jeg har til dette kamera lige pt. og jeg har ikke råd til de objektiver som jeg gerne vil have til mit Olympus.
    Olympuset bruger jeg til billeder hvor jeg ska fange et hurtigt bevægende objekt som F.eks. en modeljet som dette billede som jeg tog i uge 31 til JetCamp 2009 http://cid-9de477bc747730cd.skydrive.live.com/self.aspx/RC/Jet%20Tr%c3%a6f%202009/%7C_7282403%20-%20910x1024.jpg den kommer blæsende med 400 Kmt. Der er desværre ikke meget lys tilbage da det er sent på aftenen men jeg formår dog at få et hæderligt billede i kassen.

• #22   17. aug 2009 Jeg synes stadig den eneste rigtige løsning ligger hos BAZOOM - der skal få lavet en funktion der ikke tillader at man "afviser" biler uden at skrive en begrundelse og dermed også lægge navn til afvisningen.

Så er der nok et par små snottede unger der skal stoppe med det.

Har ikke selv haft "problemer" . men selv med mine komplette beskrivelser og 24 gode billeder, har jeg ikke oplevet ikke at få mindst 15 afvisningsstemmer endnu, men det kan jo være min person folk ikke kan lide smiley

• #23   17. aug 2009 Jeg skriver også altid hvorfor jeg afviser da jeg syntes det er lusket og barnagtigt hvis man ikke vil ligge navn til hvorfor man afviser.

Det med at nogle afviser selv om man har 20 gode billeder med masser af detaljer og masser af data omkring enheden som giver en fuld beskrivelse af enheden både hva den rummer af elektronik, motor samt evt. ekstra udstyr kan jeg kun se det må bunde i misundelse eller at personen har set sig gal på den person som ønsker en enhed optaget på galleriet. Det er igen det med at der vil altid være nogle pattebørn som ska ødelægge det for os andre.

Kommentér på:
Afvise og godkende?

Annonce