{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
24.301 visninger | Oprettet:

Loddefedt?? {{forumTopicSubject}}

Hej rc-galleri

Jeg har undret mig en hel del over hvorfor man bruger loddefedt når man lodder og om det overhovedet er nødvendigt???, og hvad der sker hvis man f.e.k.s. ikke lige bruger det, og hvordan man bruger det?? (jeg er pænt nube til at lodde)

Håber i kan svare på spørgsmålet/spørgsmålene... smiley

//Mads-Emil N.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loddefedt??
  • #1   3. apr 2010 Hvis det er det jeg tænker på, så går det hurtigere med at ledningen sidder fast i stikket hvis det fx. er det man skal lodde... Man smører det bare på ledningen eller stikket og så lodder som man plejer.... man kan også lade være med at bruge det...

• #2   3. apr 2010 Loddefedt er til at lodde tagrender og den slags.
    Det er IKKE til elektronik.

Du skal i stedet bruge "flus" og det er der i dit loddetin.
    (pröve at skäre dit loddetin over med en skarp kniv, saa kan du se der er "noget" inde i midten. Det er flus)

• #3   3. apr 2010 Nok fordi det kan sammenlinges lidt med at lodde tagrender smiley
    (bare i mindre skala selvfölgelig)
    Men det er HELT sikkert at det ikke er til elektronik. Der skal I altsaa bruge flus smiley

• #4   3. apr 2010 man kan da også bruge loddevand, det virker glimrende. og jeg bruger da også fedt til at smøre på spidsen inden jeg renser den.

• #5   3. apr 2010 Loddevand er til at slag lodde med smiley

Til elektronik er det flus og intet andet.

• #6   3. apr 2010 det fungerer ihvertfald til det jeg bruger det til smiley så det fortsætter jeg med smiley

• #7   3. apr 2010 rensing af spidsen klares ved at du ALTID efterlader et lag tin paa spidsen naar du slukker kolben.
    naar du skal bruge den igen, törrer du det af paa en let fugtet svamp.
    Er det ikke nok, saa kommer du noget tin paa spidsen og törrer det af igen. Det gör du saa 20 gange eller hvor meget der nu skal til..
    (Du kan ogsaa köbe noget "tip cleaner" men det er ikke nödvendigt hvis du husker at behanlder spidsen rigtigt smiley

• #8   3. apr 2010 Rene W fortsät du bare med det, jeg kan jo ligesom ikke bestemme hvad du render rundt og laver smiley

Har bare arbejdet med elektronik de sidste 12-13aar, saa vil da paatsaa at jeg burde vide lidt om lodning af elektronik smiley

• #9   3. apr 2010 Lars A, enig

• #10   3. apr 2010 Man bruger da ikke loddevand til slaglodning..

Til slaglodning/hårdlodning bruger man sølvtråd og flusmiddel
    Til blødlodning bruger man enten loddevand eller loddefedt og loddetin

Har aldrig set eller hørt om at man bruger flusmiddel til at lodde elektronik...

• #11   3. apr 2010 Når jeg har loddet fx. tejnerne til min krabbebåd har jeg brugt "lodde vand" Det består af saltsyre og zink, ubehagelig blanding Yeear:D.. Men tag en lille pensel, og pensel de 2 stykker metal det nu skal loddes sammen så har det meget nemmere ved at hænge ved og selve lodde processen går hurtigere!! lige et hurtigt fif

• #12   4. apr 2010 Klaus L >>
    Jeg skal da ärligt indrömme at jeg ikke har ret meget forstand for slaglodning og den slags.
    Men én ting er HELT sikkert, til elektronik er der kun én ting som bruges, og det er flus og INTET andet.

Der er flus midedel i 99% af alle typer lodedetin som man kan köbe til haandlodning, det eneste tidspunkt du bruger tin uden flus middel til elektronik er i forbindelse med bölgelodning, og der spröjter man et flusmiddel paa printene inden man förer printene overf selve tinnet..
    Har ALDRIG hört om andet...
    helt uden flus middel er det saa godt som umuligt at lave en god/pän lodning smiley

Saa den med at flus middel ikke er til elektronik, den holder ikke hellt smiley

• #13   4. apr 2010 tak for svaret/svarene.. .... smiley

Kommentér på:
Loddefedt??

Annonce