{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Hjælp til CO2 svejsevæk.... {{forumTopicSubject}}

Hej RCG,

Er helt sikker på der er nogen der ved meget om CO2 svejsning - ved ikke en skid selv, men har købt en udgået model i et kendt tysk byggevarehus for 299,-kr på 35 kg - tror det var sat 800,-kr ned fordi det var udgået at deres sortiment. Anlægget kan håndtere 0,6- og 0,8 mm svejsetråd som jeg har købt.

Har siden hen konstateret at CO2 - spc. flasken - koster spidsen af en jet jager, og det er en engang´s gangs investering på små 2000,- kr, der kan indeholde 6kg CO2.

Har futtedet lidt rundt på indernettet - både gul og gratis samt DBA, men de der sælger tager sag godt betalt..... men har fundet et par steder hvor prisen næsten er halveret, men gassen er beregnet til noget andet.

Så, mit spørgsmål er - kan man bruge samme gas til fadøls anlæg og til akvarier der primært er til planter?

Hvis der er nogen der her ligger inde med en flaske - 6kg - vil jeg være meget interessere!



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til CO2 svejsevæk....
  • #1   12. sep 2010 du kan ikke bruge det til andet ind og svejse med

  • #2   12. sep 2010 husk at flasken skal være trykprøvet og godkendt og ikke for gammel..

  • #3   12. sep 2010 Takker alle sammen - med jeres svar er ikke ikke helt klare for mig - kan godt være jeg er lidt tung........

    #nielsen..... er ikke lige helt sikker på hvad du mener som du skriver - 'du kan ikke bruge det til andet ind og svejse med ' - Yes, det er et svejseværk som jeg vil svejse med - så, prøv lige én gang til....!

    Lennie N - tak for dit svar, men jeg har forstået at der en bytte ordning.

    Kuno - tak for tippet, det vil så sige at jeg skal ikke uhæmmet bare købe en flaske på DBA og andre steder?


    Prøver lige en gang til...

    KAN JEG BRUGE CO2 GAS DER ER BEREGNET TIL FADØLS ANLÆG OG TIL AKVARIE BRUG, SOM BESKYTTELSES GAS TIL CO2 SVEJSNING?

    Syntes desværre ingen af jer har svaret direkte på mit spørgsmål - kan godt være det ikke var formuleret enstydende nok fra starten - men nu skulle der vel ikke være nogen tvivl.....;o)

    Høre gerne fra jer....


Kommentér på:
Hjælp til CO2 svejsevæk....

Annonce