{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.374 visninger | Oprettet:

Alexander K
Alexander K
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41

Tid i tolden {{forumTopicSubject}}

11-Jun-2011 Hong Kong Item posted and is being processed.
12-Jun-2011 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination
14-Jun-2011 Denmark Arrived and is being processed.
14-Jun-2011 Denmark Pending customs inspection.

Hvor lang tid skal man regne med tolden er om at få tjekket og lagt told og moms på?
Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tid i tolden
  • #1   15. jun 2011 Alt efter om de skal bruge faktura eller ej, 5-20 dage.

• Alexander K
    Alexander K Tilmeldt:
    feb 2010

#2   15. jun 2011 Lyder som en langsommelig affære. De skal vel have faktura hvis ordren er over 80 kr?

• #3   15. jun 2011 Vis de spørger efter det så ja smiley

• #4   15. jun 2011 Jeg har fået 2 pakker fra Kina i den sidste måned. Begge pakker strandede i Post danmark Internationale postcenter kastrup. Og derefter fik jeg brev om at indsende en betalingskvittering. Og dette selvom at der VAR angivet det rette beløb på pakken.
    Efter at have indsendt dokumentationen, gik der flere dage, før den så blev overgivet til Tolderene, som så skulle frigive den. Og så kom postmand Per med en seddel, om at der nu lå en pakke til betaling på posthuset smiley Total langsom sagsbehandling. Når den endelig er kommet til landet, vil jeg i fremtiden påregne 1½ - 2 uger ekstra i behandlingstid før pakken er i mine hænder..

• #5   15. jun 2011 Du kunne også bare købe indenfor EU og slippe for deres sags behandling smiley

• #6   15. jun 2011 Det er også noget jeg tænker på i fremtiden. Men de ting jeg skulle have, kunne jeg ikke finde her i Europa.

Men det er jo også pincippet, at ens pakken bliver stoppet uanset om der er korrekt værdi angivelse på. Og at det skal tage så længe.

• #7   15. jun 2011 Hvis du var tolder, ville du så stole på værdiangivelsen ?
    Hvis ja, skulle du nok se at finde dig et andet job.

Bare tag HobbyKing hvor man ved bestilling kan angive hvad man syntes værdien skal være....!!!!

• #8   15. jun 2011 det er ikke altid de snupper en pakke fra Kina jeg har i de sidste 3 uger har jeg modtaget 4 pakker fra hong kong uden de har taget dem i tolden

så de med de tager alle er ikke rigtig de tager kun nogle stik-prøver hvis de skulle tjekke alle dem der kom bare fra Kina så ville de ikke lave andet end at tjekke dem og alle de pakker fra Andre land ville de ikke ha tid til

• #9   15. jun 2011 Mupersule> Det var netop fra Hobbyking smiley og jeg havde angivet den korrekte værdi. Og hvis jeg var tolder ville jeg nok ej heller stole på alt, men hvad pokker skal man gøre for at undgå at de strander. Iflg Postdanmark, kan man ikke gøre noget..

Såååå... jeg har nok bare været uheldig..

• Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #10   15. jun 2011 Jeg har netop fået et brev med posten idag. At jeg skal sende fakturaen. Jeg har så mailet dem en PDF fil fra PayPal. Pakken ankom til tolden d. 7., og igår d. 14 sendte de brevet ud. Det kommer nok an på hvor mange pakker de får i perioden. Lige nu er der ikke nogen specielle højtider som kan sløve processen yderligere.

Jeg har fået 2 andre pakker fra hong kong indenfor de seneste par måneder til mine projekter, og ingen af de to pakker strandede i tolden, og værdien var højere end "det tilladte".

Mht. at bestille i EU. For det første er det ofte svært at finde de dele man er ude efter, da HK har et enormt udvalg, så det er nemmere at finde lige netop det man skal bruge.
    Og stadigvæk er min seneste pakke inkl. told og moms under 1/3 af prisen ved køb af tilsvarende herhjemme. Så kan jeg altså godt vente lidt endnu. Min pakke blev bestilt d. 28. Maj, og ankom til danmark d. 7. Juni. De andre pakker har været henholdsvis 18 dage og 10 dage om at ankomme til min dør.

Den første pakke med Motor, ESC, 2 batterier, 3 servoer, propeller og prop saver gav jeg ialt 272,- afhentet på posthuset! Jeg undersøgte prisen for tilsvarende dele herhjemme, og det løb sig op i over 1200kr. >.<

• Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #11   15. jun 2011 Tilsvarende er måske så meget sagt, det er ikke til at vide forskellen på kvaliteten, alt er relativt.

• #13   16. jun 2011 Når det kommer til at handle med Hong Kong firmaer, så SKAL(!!!!) man huske at skrive "Please include invoice" i kommentarfeltet. Det er ikke alle HK firmaer der gør det automatisk.

• #14   16. jun 2011 Jeg tror udfra alle de andre kommentar, at Thomas har været mere heldig en alle andre der har bestilt varer fra Østen.

• #15   17. jun 2011 Jeg har bestilt en pakke hos Hobbyking (Hongkong) for tre uger siden.
    Men så når jeg kigger på tracking siger den: Handed to customs
    Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre?

• Alexander K
    Alexander K Tilmeldt:
    feb 2010

#16   17. jun 2011 Så skal du vel bare vente på de beder om din faktura.

Kommentér på:
Tid i tolden

Annonce