{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Computer {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg er ved at bygge en gamer pc. Jeg skal til og købe en strømforsyning, men ved ikke hvilken. Inde under det kabinet jeg har købt, forslår de at man køber en 750 w, pga. led lyset i kabinettet. Men under mit bundkort, forslår de at man køber en 650 w strømforsyning. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Sker der noget hvis jeg tilslutter den på 750 w til mit bundkort.

Her er der et link på kabinettet:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=657721

Og her er bundkortet:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=637651

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Computer
  • #2   7. apr 2012 Uanset hvor mange Watt din strømforsyning er på vil den aldrig give bundkortet mere end hva det har behov for, self. forudsat for man kobler det korrekt til. Det vil ikke skade at du sætter en 750Watt i eller en 1000W for den sags skyld grunden til du kan få behov for en kraftig strømforsyning er alt det andet hardware som man kan proppe i sådan en maskine kraftige grafik og lydkort kræver en "ekstern" strøm kilde da de forskellige porte der er på et bundkort ikke kan levere den mængde strøm som hardwaren har behov for og det er der at en kraftig strømforsyning kommer ind i billedet.

Så køb du bare en 750Watt eller større for den sags skyld det som du skal være opmærksom på er dimensionerne på strømforsyningen at den kan være i kabinettet.

Håber det hjælper

• #3   7. apr 2012 hvis vi skal have en chance for at sige hvor mange watt strømforsyningen skal være på må vi vide hvad du smider i af processer og grafikkort.. da det er de 2 store strømslugere i en computer...

og oven i det vil jeg anbefale at købe en ordentlig kvalitets strømforsyning da nogen af de billige slet ikke kan levere det de står til og i værste fald tager noget hardware med i faldet.

og så er det alligevel ikke billigt at spare lidt på strømforsnyningen.

men kom med et budget og hvad hardware der skal der i så ser vi på det:)

ellers kan du oprette en tråd på www.hol.dk da der er nogle kloge gutter der inde som ved en masse om det:)

• #4   7. apr 2012 700watt, er ud fra det du skriver præcis hvad du skal bruge..

Det er hul i hovedet, at købe 1000W, fordi det er total overpower...

• #5   7. apr 2012 Størrelsen på strømforsyningen, skal du ikke basere på kabitstørrelse eller bundkortsstørrelse!
    Du skal kigge på hvor mange ting der skal køre i computeren. CPU, Lys, antal harddiske, antal grafikkort, brænder og cdromdrev. En normal computer (2 harddiske, 1 grafikkort, 1 brænder og 1 dvddrev) tager ca. 650-750Watt. Du skal også overveje, om computeren skal se godt/enkel ud indvendig. Hvis ja, så køb en modulær strømforsyning. Så kan du fjerne ledninger, som der ikke er brug for. Jeg har en 1200watt som er overkill, på trods af mine 4 harddiske og 2 grafikkort.

• #6   7. apr 2012 I kan lige få et link af de processer, og grafikkort som jeg regner med at købe.

Grafikkortet:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=622728

Processerne:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=650173

• #7   7. apr 2012 Jeg har 1200W i min. Jo større jo bedre smiley

• #8   7. apr 2012 Nvidia og bulldozeren smiley 750w bør være rigeligt. Større er ikke altid bedre smiley

• #9   7. apr 2012 http://www.proshop.dk/Stroemforsyning/OCZ-ZX-Series-850W-stroemforsyning-2319878.html Holder hva den lover. Modulær og støjsvag. La for guds skyld være med at køb mærket energon! De er billige men leverer slet ikke i nærheden af hva de lover.

• #10   8. apr 2012 Det kan vel aldrig skade at have en PSU med mere power end der er behov for.

Har man en PSU på 1200Watt men maskinen ikke kræver mere end 780Watt ja så levere den vel ikke mere end hva hardwaren har behov for det er jo mere hvis man har en PSU som kan levere 650Watt men systemet ska bruge 800Watt så er det tingne begynder at brænde af.

• #11   8. apr 2012 Danny R

Der er nogle kabinetter hvor der er begrænset plads til PSU'en så der skal man være lidt obs. på man ikke køber en som er for stor.

Det ved jeg fra mit eget AeroCool kabinet der måtte PSU'en ikke være for dyb. Max 140mm

Men self. i de fleste std. kabinetter der er det ikke noget problem hvilke dimmensioner PSU'en har.

• #12   8. apr 2012 Mange tak for hjælpen allesammen!! smiley

• #13   9. apr 2012 Danny V, du har helt ret i den fysiske størrelsen. Det har dog intet at gøre med hvor mange Watt den skal være på. Så en okay gamerpc fra Acer, i Ekstrabladet i dag. Den kostede 4999kr. Det er computer city som har den. Den hedder Acer Predator G3610.

• #14   9. apr 2012 Danny R

Det kan vi så nemt blive enig om, det med størrelsen og Watt ikke har noget med hinanden at gøre. smiley

Kommentér på:
Computer

Annonce