{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

Ny bærbar eller iPad 2 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en ældre Toshiba bærbar som jeg skal have skiftet ud inden for kort tid.. (konen overtager den).

Men jeg er i tvivl om hvad jeg så skal investere i..

En ny bærbar til ca 4000kr eller en iPad 2 16GB 3G wifi til ca 2700rk

Det jeg mest bruger min nuværende bærbare til er at surfe på nettet og spille lidt spil ( spiller ikke andet en max 1 gang i måneden) og lige pt slet ikke da drevet er færdigt i min toshiba, og så er der lidt tekstbehandling i form af en ansøgning eller andet..

Hvad er jeres råd til mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bærbar eller iPad 2
  • #1   17. jun 2012 arbejde = bærbar
    sjov(surf) = ipad

• #2   17. jun 2012 Man kan IKKE bruge en iPad til tekstbehandling og andet fornuftigt ( skrevet på en iPad mens jeg ligger i sofaen og ser ligegyldig cykelløb i tv ;-))

Hvis du har en smartphone er det forøvrigt spild af penge at få en iPad i 3G versionen. Den køre lige så godt over wifi på Tlf ( blot Info )

Men du er vel stadig på så god talefod med fruen at du kan låne det gamle hakkebrædt når du skal have smedet en ansøgning.... smiley

Er du stadig i tvivl, så køb en af hver.

• #4   17. jun 2012 Du bliver hurtig træt af ipad, da der ikke findes flash player til den.
    Vi prøvede kun at leve med ipad i 3 uger mens vores stationære var nede, og der fandt vi hurtigt ud af at sådan en er kun til sjov, og intet andet

• #5   17. jun 2012 Her vil jeg lige indskyde at jeg bruger iPad til rigtig mange ting som lærer, og den er pt ved at være intregreret i min undervisning. iPad kan RIGTIG mange ting. jeg er ikke ening i at den ikke dur til tekstbehandling. Det er bare et spørgsmål om, om man kan lide det. Og så er vi tilbage til en klassiker. Smag og behag!

iPad kan snildt dække de behov du beskriver. Min hustru har fuldstændig, droppet sin Macbook, til fordel for sin iPad 2, hvor hun laver ALT sit arbejde; mail, tekstbehandling, surf, youtube, spil, dropbox, osv osv. Hun har aldrig oplevet at det er et problem at iPad ikke er glad for Flash. Min påstand er at en iPad næten fuldstændigt kan er statte en PC. Så er det et spørgsmål om, om man kan lide at arbejde på den. Men som sagt; de kan stort set udføre de samme opgaver.

Desuden kan der til meget lange tekstbehandlingsopgaver få div tastaturer, og andre dimser hvis man har brug for et tastatur derhjemme, men synes det er smart at have sin computer med som ingenting fylder.

Jeg ELSKER min iPad!

• #6   17. jun 2012 Jeg ELSKER også min ipad. Men at bruge den til tekstbehandling er lige som at cykle til Kina. selvfølgelig kan det lade sig gøre. hvis man er meget forelsket eller meget påståelig eller bare vil vinde vædemålet. og selvfølgelig kan man få en elcykel som letter opgaven...men det slår altså ikke en flyvemaskine smiley

På samme måde som at en ipad med det mest sindrige bluetooth tastetur. ikke kan matche en macbook. og så skal det jo også siges at når man udstyre tasken med alt dette gejl. Så fylder det heller ikke mindre end den bærbare. Og størrelsen er jo også en af ipadens forcer.

Men batteritiden på paden er fantastisk intet mindre !!

• #7   17. jun 2012 hmm hvad har det endelig med rc at gøre ???

• #8   17. jun 2012 Det skarpe syn, ville have opfanget at emnet er oprettet i " off topic " smiley

• #9   17. jun 2012 Nu er jeg så ikke helt inde i iPad´ens verden men kan man feks tilslutte en ekstern cd-drive så man kan spille sine spil fra pc´en på ipad´en feks i forbindelse med et eksternt tastatur...

Kom bare lige til at spekulere på det...

• #10   17. jun 2012 Brian S: Som jeg sagde: Når man sidder hjemme med store opgaver kan man have et tastatur, og når man cykler ud i byen fylder den ingenting. OG, når det er sagt synes jeg at MANGE ting lettere i tekstbehandling på iPad. F.eks. synes jeg det er meget lettere at sætte billeder ind i et tekstdokument på iPad, end på Word på PC. Det er meget mere integreret. Så jeg synes ikke din kina-metafor helt holder. Det ER altså hvad du synes er fedest. Jeg kender flere der hellere vil skrive på iPad en et PC-tastatur - og flere der ikke kan fordrage at skirve på iPad! Det ER altså smag og behag. Det jeg siger er bare at iPad'en kan løse (stort set) de samme opgaver som en iPad. Og så er der ting hvor iPad'en rydder bordet i forhold til en PC.

Kenneth: Du kan IKKE spille dine PC-spil på iPad. Eller spille dine PC-spil på en Mac (med få undtagelser). Det er simpelthen ikke samme platform.

• #11   17. jun 2012 Det kan du ikke. Og selv hvis du kunne slutte et CD-Drive til iPaden ville den ikke kunne afvikle dine spil. Alle programmer og spil skal ind over app-store, som også fungere rigtigt godt.

Angående tekstbehandling på iPad, så kan det sagtens lade sig gøre - og betydligt nemmere end at cykle til Kina - jeg har selv skrevet en 10 siders rapport derpå mens min pc var til rep. Det kræver dog et eksternt bluetooth tastatur og en stander til iPaden, før det fungere smiley

• #12   17. jun 2012 Igen: Smag og behag!

• #13   17. jun 2012 Ang. manglende flash, så er det efterhånden ikke et argument. Det eksisterer ikke om et års tid. Adobe har selv offentliggjort, at det er en "død" platform. HTML5, er det nye, som alle enheder kan køre.

• #14   17. jun 2012 Ja, det er da egentlig rigtigt. Endnu et argument... smiley

• #15   17. jun 2012 Jeg takker for alle input i min forvirring og jeg kan meddele at jeg lige har bestilt en iPad 2 16GB 3G wifi

• #16   17. jun 2012 Fornuftigt, god kamp smiley

• #17   17. jun 2012 Den bliver du glad for. Må jeg høre hvorfor du ikke valgte en iPad 3?

• #18   17. jun 2012 Fed!! Hvorfor 3G ? smiley

• #19   18. jun 2012 Godt valg det med iPaden.. Har selv lige solgt min iPad, og savner den allerede.. Dog bliver det en android tablet næste gang jeg skal have tablet smiley

• #20   18. jun 2012 Jeg valgte 2´eren pga at den skulle holde bedre på strømmen samt at den knap er så tung som 3´eren (feks når man sidder med den i skødet) og så opfylder 2´eren alt det jeg har brug for og så kunne jeg jo ligeså godt spare den sidste tudse (ca)..

3G jamen bare fordi jeg ville have den med 3G

• #21   18. jun 2012 Okay ja det er da trist Magnus...

Hvorfor android næste gang..

• #22   18. jun 2012 Har haft ios i 2 år nu.. både på iPhone, iPod og iPad, og nu vil jeg prøve noget nyt. Har lige købt en galaxy note hvor jeg er helt tilfreds med styresystemet.. smiley

• #23   18. jun 2012 ahh ok

• #24   18. jun 2012 @christian.

Flash vil findes på nettet længere end levetiden på de ipads vi bruger idag.

@ Kenneth.

Du bliver glad for din iPad. Jeg havde til en hver tid valgt 3eren. Den er kun en anelse tungere og at bateritiden er 20% kortere er ok når man tager dens fabelagtige skærm i betragtning.

Jeg har min 2 er fravalgt 3G. Da det er mange penge for noget man ikke har brug for når man har en smartphone. Nettet er lige så hurtigt over phonens wifi forbindelse ( for besparelsen kunne man få 3eren ;-))

• #25   18. jun 2012 Igen; smag og behag...

• #26   18. jun 2012 @Brian S
    Selvfølgelig, men der går ikke lang tid, før der ikke bliver produceret mere flash-baseret indhold. Der går heller ikke lang tid, før der ikke kommer flere opdateringer til flash.

Kommentér på:
Ny bærbar eller iPad 2

Annonce