{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Bedste trådløse lydkvalitet? {{forumTopicSubject}}

Inden jeg opretter mig på Hi-Fi galleri ku' det være I kloge hoveder kunne gi' et bud på følgende:

I en tid med Spotify, AirPlay og hvor jeg har droppet mine CD'er, ville jeg høre om der er nogen der har nogen bud på hvad der giver den bedste lydkvalitet når man skal have sin musik fra iPhone eller Computer og over til sit Hi-fi anlæg?

Har pt et ældre Denon/Dali-system som lyder fornuftigt, og så IPhone og Mac.

Hvad gør jeg?

Via Airplay og Airport Express?
Bluetooth (har dette nu, men synes ikke det er optimalt)
En old school ledning med minijack/phono (ikke så trådløst jo)
En B&W Zeppeliner eller lign.
Andre forslag?

Gode råd og tips modtages! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste trådløse lydkvalitet?
  • #1   19. jun 2012 Jeg vil sige der skal laves noget wifi overførelse ihvertfald.

Køb en boxee box smiley

• #3   19. jun 2012 Jeg tror jeg har beskrevet mit set up. Anlæg og Mac/iPhone. smiley

• #5   19. jun 2012 Altså magnus.
    Når det er et ældre anlæg, så ved man jo godt hvad indgang man skal på.

Enten Coxial, optisk eller phono smiley

Så den info vil vi gerne lige have palle btw smiley

• #7   19. jun 2012 Min kammi har brugt følgende setup de sidste 5-6 år
    1. Kraftig stationær PC med et semipro lydkort med kun digital I/O dvs SPDIF
    2. NAS server til lagring i wav eller ogg vorbis
    3. Benchmark DAC1 Digital Analog Converter
    4. Technics Analog forstærker
    5 B&W måske 804

• #8   19. jun 2012 Du kommer langt for få penge med følgende:
    - 1 stk Apple TV 2 eller 3 (2eren skulle være til at få brugt for 500kr)
    - optisk kabel til din forstærker

Nu kan du via airplay sende din musik fra iphone til anlægget og så har du nemt ved at styrer det hele fra iphonen.
    at du så samtidig via hdmi kan se billeder, podcast, film mm på tv evt. via din iphone er vel bare et plus smiley

• #9   19. jun 2012 Nåh ja, det er klart.

Forstærkeren er en DRA-375RD, med to stk Dali 505. Hele baduljen købt i Hi'FI Klubben i '97.

Er det nok? smiley

Og jeg er ikke ude i at investe i flere-tusinds-kroners klassen. Det var mere hvis der var en nogenlunde billig og fornuftig løsning. smiley

• #10   19. jun 2012 OG så må løsningen meget gerne være Apple-venligt, da vi er meget æbleficerede her i familien, men ikke noget absolut krav! smiley

• #11   19. jun 2012 Et Apple-TV kan helt klart anbefales, hvis du i forvejen har Apple produkter. Jeg kører selv med et Apple-TV 2 med XBMC på, så kan jeg streame direkte fra nettet og nas server.

Fordelen er her, at du lyn hurtigt kan slutte den til TVet også kan du lave mirroring fra din iPad eller iPhone (og mac til sommer) over på TVet til fx at se billeder, film eller spille spil. Med XBMC bliver mulighederne endnu flere, men det kræver jailbreak.

• #13   19. jun 2012 Men er Apple TV ikke bare en dyr udgave af et AirPort Express.

Når så det er sagt, så ved jeg godt de eksisterer. Det var også mere lydkvaliteten jeg tænkte på? Hvad sker der med den når man kører via f.eks. AirPlay og andre trådløse dimser? smiley

• #14   19. jun 2012 (link fjernet)

Bruger det selv... Meget beder end trødløs... altid sikker på forbindelse her smiley

• #15   19. jun 2012 kvaliteten på lyden på en iphone sætter vel egentlig standarden smiley

Jeg har aldrig haft udfald på airplay til aptv2, og det er rart at kunne gå rundt med tlf mens musikken spiller; så kan det styres fra der hvor du er ikke hvor anlægget er smiley

• #16   19. jun 2012 Lars, hvis jeg bruger ledning ryger ideen med det trådløse jo smiley

Bo K: Et er ikke at have udfald, et andet er om forbindelsen lyder godt. Men kan man overhovedet tale om at en trådløs forbindelse kan forringe lyden i forhold til at kabel, eller gør det at lyden rejser i luften at intet lyd tabes?

Altså: Hvilke trådløse løsninger leverer den bedste lyd.

smiley

• #17   19. jun 2012 Med Airplay har jeg ingen problemer med udfald osv; lyden er ok; men da data komprimeres for at blive fragtet fra a til b, vil der altid være en forringelse i lyden (det er min tete). Så kablet er nummer et, men jeg er fint tilfreds med mit setup

• #18   19. jun 2012 No SHIT!
    Du kan jo få kablet helt op til 10 meter? + det er billiger end trødløs smiley

• #19   19. jun 2012 No Shit, det ved jeg godt! Jeg har allerede et langt kabel, men jeg ville jo gerne undgå de kabler. Det er ikke jo trådløst... smiley

• #20   19. jun 2012 Nej, kabler er ikke trådløse smiley

Du skal jo op i en vis prisklasse før det trådløse bliver '' så godt'' at det ikke falde ud i lyd, samt foringer lydkvalitet smiley

• #21   19. jun 2012 Og det er lige præcis det jeg spørger om i denne tråd! Ringen er sluttet! smiley

• #22   19. jun 2012 Livet er et stort kompromis; så du bør overveje hvor god lyd vs hvor flexibel du vil være smiley

• #23   19. jun 2012 Se at få støvet dine cd'er/lp'er af igen, og brug din tlf til at ringe med - ikke til at høre musik på.
    Undskyld dette er lidt OT, men jeg har, som du skriver lidt længere oppe, bl.a. Dali og Denon dele i mit stereoanlæg - ikke surround og ikke trådløst, bare et gammeldags stereoanlæg - og sidder netop nu og hører Echoes på LP...... Det bliver ikke bedre! Og evt kabler i stuen - ja det hører med :)Har heldigvis en forstående kone smiley

• #24   19. jun 2012 Orkede ikke lige at læse det hele...

Sonos komprimerer lyden, så det er heller ikke optimalt set med audiofile øjne.

Sørg for at din musik på telefonen er i bedst mulige kvalitet (lossless er at foretrække) og så bare stream det via en Airport Express til din anlæg. Det er den mest simple og optimale løsning.

• #25   19. jun 2012 SUK - et lille hjertesuk. Med al respekt - og det mener jeg - for alle bidragydere; Kan vi ikke godt holde snuden i sporet på dette indlæg. Jeg ville gerne høre nogle nørder/eksperters bud på hvordan man får den bedste lyd, ved trådløs afspilning. Jeg har stor forståelse for at folk hælder til "gammel" teknologi og jeg er til dels selv med på den vogn. Jeg er indehaver af et semiprofessionelt lydstudie, og der flyder der med kabler. Jeg er fan af kabler; jeg ELSKER kabler. Intet kan erstatte kabler i den fase. MEN når jeg beder om råd til en trådløs løsning, er det lidt irriterende at, man med glæde konstaterer at den røde firkant fortæller at der er et nyt indlæg, for derefter kun at konstatere at det et - i DENNE sammenhæng - ligegyldigt holdnings-indlæg. Jeg HAR truffet et valg. Jeg vil gerne slippe for grimme kabler i min stue (men kan ikke undvære dem i mit studie), og søger derfor råd om dette. Så; kan vi ikke godt, please, forsøge at holde tråden i mit oprindelige forsøg på at få svar.

Jeg elsker jeg alle sammen (næsten), og glæder mig over de virkelig mange kompetente indlæg der er at læse på dette forum. Men jeg vil gerne blive klogere på det specifikke område jeg adresserer.

På forhånd tak, og god sommer!

• #26   19. jun 2012 Og til dig Bjarke: Det forstår jeg godt, og tak for rådet. Fylder lossless ikke helt vildt, og Spotify leverer jo desværre ikke dette format... smiley

• #27   19. jun 2012 sorry (skrevet med meget meget små bogstaver)..........

• #28   19. jun 2012 Se om dette streaming produkt fra Hifiklubben kan gøre det?

(link fjernet)

• #29   19. jun 2012 Takker. Det ser spændende ud. jeg tror jeg i første omgang vil se om jeg kan bruge lidt færre penge. smiley

• #30   19. jun 2012 Hvis du allerede har en iphone vil Airport express jo klart være billigst.
    Spotify bruger ikke lossless, men efter at have testet det ret grundigt synes jeg 320kbps (som spotify premium bruger) er tilfredsstillende. Selv på højttalere i 20k klassen.
    Har du en airport kan du også styre musikken på din computer via telefonen. Også selvom det er en PC.

Kommentér på:
Bedste trådløse lydkvalitet?

Annonce