{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Hvorfor brænder mine ladere af ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i el sagkyndige smiley

Min datter har en Nintendo DSI. Laderen var ophørt med at virke, Jeg købte en ny, Alt var nu fantastisk i 45 min. Så lugtede der grimt og laderen var meget varm og fungerede ikke længerer.

Der blev spillet på maskinen imens der blev ladet, og der var strøm nok på til yderligerer 2 timers spil.

Laderen er en 4,8v 900ma.

Det samme er sket for mine rtr ladere et par gange. Men her troede jeg at det var fordi de var sat til for længe....

Nogen der ved hvad der kan være galt ?

Min generelle EL forstand fylder ikke alverden smiley

Hvad er det der gør at så små ladere brænder af ?

H Brian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor brænder mine ladere af ?
  • #2   18. okt 2012 Har tjekket Jan.. Jeg får kun det strøm jeg betaler for 230v smiley

Det skal siges, at jeg aldrig har haft bøvl med en mobil lader..

• #3   18. okt 2012 Phønix: Nu er jeg elektriker og har aldrig hørt om eller set overspænding i alm. boliger, så det tror jeg godt vi kan udelukke. Det lyder umiddelbart som uheld, evt. et defekt batteri i Nintendoen.

• #4   18. okt 2012 Hvordan defekt Anders ? Det holdt som sagt meget fint strøm efter røgen havde forladt laderen smiley

• #6   18. okt 2012 Hvis de strømforsyninger du brænder af, er døde i samme stikkontakt, ville jeg lige måle på den, for det kan lade sig gøre med overspænding i alm. boliger.
    Til elektrikeren: Hvad sker der hvis en NUL forsvinder i installationen ? Ja rigtigt, du risikerer 400V i din 230 V. installation, og så er det at du skal finde nummeret til din elektriker, i en FART.

MVH Elektrikeren.

• #7   18. okt 2012 Vil godt lige slå fast at problemet ikke er net spændingen smiley

Samme stikkontakt forsyner konstant ipadén og 1 mobillader ( samme str som den afbrændte ca . 4,8 og 750ma)

• #8   18. okt 2012 Erik H: Jeg er helt med på at manglende nul, kan give nogle meget uheldige følger, men læste det som om andre ting fungerede fint samme sted, og i så fald kan vi jo udelukke manglende nul.

• #9   19. okt 2012 Jeg tror nærmere det er fordi laderen til DSI maskinen ikke er lavet til at den skulle kunne levere strøm nok til både at lade maskinen og levere strøm hvis maskinen er i brug samtidig. I må ha nogle manualer til lader og maskine. Der vil det som regl stå skrevet om maskinen kan benyttes samtidig med at den oplades.

Dog kan det som Phønix nævner med at batteriet i maskinen kan ha en defekt.

Du nævner også at den første lader smider 900mAh ind i maskinen hvor den nye lader kun smider 750mAh ind i maskinen, kan du se hvor mange mAh batteriet i maskinen er på? så kan du evt. fejlsøge på den måde også for er batterier et 850mAh så skal den jo ha over de 850mAh for at lade effektivt og i særdeleshed hvis den både skal kunne lade batteriet og bruges som ekstern strømkilde samtidig. Ikke alle spil kræver lige megen saft og kraft, det er også en faktor man skal tænke på. Levere den 750mAh til et batteri som er på 850mAh så er den jo allerede der i underskud for energi overførsel og skal den så også trække maskinens behov så vil den jo helt logisk komme på overarbejde og brænde af i sidste ende. da den jo skal levere feks. 900mAh til batteri og 850mAh til maskinen der også er i brug.

• #10   19. okt 2012 @Danny.

Det er min mobillader som er på 750ma,

Den nye dsi lader er på samme 900ma som den gamle.
    Maskinen kan sagtens bruges med strømforsyningen, selv om det vil forlænge lade tiden iflg manualen.

• #11   20. okt 2012 Tja så tyder det på en defekt et eller andet sted enten i maskinens elektronik eller batteriet som Phønix også forslog. Kan man skifte batteri i den? Hvor gammel er maskinen for er der stadig garanti på den så er det bare med at få den undersøgt under garantien, ellers må i jo gøre op om det bedre kan betale sig at købe en ny maskine. Det er jo heller ikke så fedt hvis i hver eller hver anden dag skal købe en ny strømforsyning.

• #12   20. okt 2012 Du har ret Danny smiley

Maskinen er 1½ år gl. jeg har sendt en mail til butikken, og afventer hvad de siger, hvis de ikke vil reparere, så må jeg nok investerer i en ny. tror ikke det kan gå at begynde at købe reservedele fra en ende af, når jeg ikke har forstanden til at lokaliserer den defekte del. smiley

Jeg takker for indput.

• #13   21. okt 2012 Nej det kan nok bedst betale sig at købe en ny maskine, hvor alt er nyt og med ny garanti periode. Man kan vel ikke engang købe alverden af reservedele til de maskiner? Lad os håbe butikken hvor du har købt maskinen, de enten kan hjælpe dig eller giver dig en ny maskine.

Kommentér på:
Hvorfor brænder mine ladere af ?

Annonce