{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DeWalt vs. Makita
  • #1   13. dec 2012 Dewalt, anytime...

• #2   13. dec 2012 helt klart makita. Er tømrer på 10. år og vi har haft dewalt, men synes bestemt de er for tunge og klodsede og ikke specielt holdbare. Vi bruger kun makita, synes både de er meget bedre at holde ved, sam batterierne holder meget bedre. På dewalt er der ingen "advarsel" om, at nu er det ved at være slut med strøm, den dør bare pludseligt og så kan man ingenting. Makita bliver bare mere og mere sløv efterhånden og man kan derfor liiige færdiggøre det man lige er i færd med.
    Så makita ville 100% være mit valg. Og så er det jo ik fordi de er meget anderledes i pris ;o)
    Martin

• #3   13. dec 2012 Af de to mærker helt klart Makita..

Dog ville jeg til hver en tid gå efter en Bosch smiley

• #4   13. dec 2012 Dewalt fåes faktisk med børsteløs motor nu, uha de er fine og lette smiley

• #5   13. dec 2012 Makita FTW! de holder bare. Mit store sæt er nu 6 år gamle.. og alt virker endnu.

DeWalt. de er så tunge og går alt for nemt i stykker..

har selv begge dele..

• #7   13. dec 2012 Dette her spørgsmål vil altid starte en religions-krig. Jeg vil vædde med du vil opleve på ret kort tid at høre om både gode og dårlige erfaringer med stort set alle mærker der findes.
    Jeg var iøvrigt som tømrer i et firma der kun brugte DeWalt - dvs det var ikke nødvendigvis min egen præference. Dog må jeg sige at jeg gennem årene aldrig har oplevet en maskine jeg ikke kunne redde. Har en 14.4V maskine som har være HÅRDT brugt gennem flere år - og den kører stadig. Har kun måtte skifte kul på den, og det er nemt at gøre selv.
    Batterierne kan gå i smadder på alle fabrikaterne.

Skulle jeg vælge noget nyt i dag ville jeg nok se på hvad der ellers findes af værktøj fra samme producent der kører på samme type batteri. Så var man jo fra første færd igang med at samle sig et "sæt" der passer sammen.

Har haft flest gode erfaringer med DeWalt efterfulgt af Makita. Har prøvet et par Hitachi maskiner gennem tiderne.. de har også virket som nogle virkelig lækre produkter.

• #8   13. dec 2012 for sent.. mens jeg skrev startede krigen smiley

• Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 97
    #9   13. dec 2012 Glem det gutter... Der skal stå Hilti på svinet....

• #10   13. dec 2012 Har brugt DeWalt i mange år, både boremaskine og stiksav. Har aldrig været i stykker, og kan netop godt lide at der er fuld knald på batteriet helt indtil det er dødt, istedet for det der med at blive langsommere og langsommere.

• #11   13. dec 2012 har haft begge mærker men ender altid med at være mest glad for en makita.

• #12   13. dec 2012 Ellers køb en Black & Decker. Jeg har hørt de er begyndt at sælge dem i BR smiley

• #14   14. dec 2012 DeWalt.
    De har netop taget alt elektronik og flyttet fra batterier, til maskinerne.
    Så batt packs er meget billigere nu.
    Og Holdbarhed...
    Har kørt over min LED lampe far DeWalt, med min lastbil (IRL) DAF XF105.510.
    Batt og lampe skiltes, og lagde i hvert ende af det 25 meter lange værksted.
    Begge blev forenet, og virker endnu... Ingen ødelæggelser til trods for 15 tons bil henover dem.
    Testet i hverdagen.
    Vælg Gult.

• #15   14. dec 2012 DeWalt har selv tre af slagsen og den ældste er 5år og de kører bare

• #16   14. dec 2012 makita forever. geniale maskiner. spørg enhver proff håndværker og de vil sige makita. dewalt er også godt men makita har lige lidt ekstra.

• #17   14. dec 2012 jeg er ikke enig med dig peden jeg er kommet på rigtig mange bygge pladser igennem mit arbejde som vindues leverandør og har bestemt set lige så mange gule som blå om ikke flest af de gule.Men igen jeg tror det er en smagssag hvad folk vil have.Jeg foretrækker den gule den er hurtigere til at skrue med i forhold til de makitaer jeg har kendskab til.

• #18   14. dec 2012 Takker for jeres input! Jeg tror først jeg kan vælge når jeg står med en af hver i hænderne i butikken! Jeg har selv en ældre MXT model fra Makita nu, men batterierne er ved at være færdige - så på en måde kunne det jo være sjovt at prøve et for mig, nyt mærke.. DeWalt har jo også de ny 4,0 Ah batterier.. hmmm.. what to vælge'... smiley

• #19   14. dec 2012 Grunden til makita "dør" er at de kører med gamle batterier (nihm)
    Kører man med lithium batterier, så bliver de ved til de slukker.

Vi havde en lille skruemaskine fra makita hvor jeg arbejdede før i tiden.
    Den kunne simpelthen skrue alt hvad man satte den til smiley
    Utrolig kraftig lille satan, og på lithium batterier, så den døde pludselig, men der var max power fra start til slut

• #20   14. dec 2012 DeWalt til en hver tid.
    1 En Makita vinkelsliber kan ikke belastes så lukker batteriet ned og det samme gør sig gælende for flere Makita produkter !!!
    2 DeWalt ny lithium lader kan lade både 10,8 V til 18 V i EN lader.
    3 Der findes mere tilbehør til DeWalt
    4 Der ud over er den "nye" DeWalt serie med slider batterier laver med et mere Slankt håndtag der giver et bedre grap.

Og ja så kender jeg flere håndværkere som har byttet alt der Makita ud til DeWalt da det bare er så meget bedre.

• #21   14. dec 2012 Og ja man køber jo ikke nyt værktøj for 65000 kr. til et firma hvis det gamle er bedre!

• #22   14. dec 2012 Makita, det fungere bare upåklageligt, og har vel en 6-7 ting i LXT serien:)

• #23   14. dec 2012 DeWalt er ikk' galt.
    Makita får man det skidt a'
    smiley

• #24   14. dec 2012 Tror ikke der er forskel, ren religion.

Jeg foretrækker Makita pga de vejer lidt mindre, og er lidt tyndere i håndtag, behageligere. For mig smiley

• #26   14. dec 2012 ALT andet end Dewalt smiley
    Dewalt er jo bare Black & Decker i gult.

• #27   14. dec 2012 For at indsnævre religionen lidt, så er det disse to modeller valget står mellem! ( har noget med det tilbud jeg har fået at gøre ) Sådan som jeg ser på det er der fordele og ulemper ved begge maskiner.. Makita'en er uden tvivl stærkest af disse to, men DeWalt'en er noget lettere, mere kompakt og med 4.0 Ah batterier.. hmmm... skal alligevel kun bruges på hobby-gør det selv-niveau og til at starte min Savage med smiley ..ved sgu ikke helt haha.. begge maskiner er overkill til mit behov, men man må jo ikke gå ned på grej! smiley

(link fjernet)

(link fjernet)

/Carsten

• #28   14. dec 2012 Hvad er der lige galt med Bosch Professional?? Dem begynder man at se hist og pist! Jeg har et sæt i 10.8 v og det virker perfekt! Lækre produkter til hjemmebrug

• #29   14. dec 2012 Du skal lige holde øje med priserne for inde på (link fjernet) da er prisen uden moms smiley

• #30   14. dec 2012 Har brugt Hilti i mit arbejde. Men må sgu indrømme at jeg altid misundede de andre som havde Makita. Det føles som rigtig god kvalitet. Og kørte bare. Det gjorde Hilti også. Men Makita var bare mere lækkert.
    Dewalt har jeg aldrig været særlig imponeret af. De holder måske fint. Men syntes ikke det var lige så lækkert som Hilti og Makita.

Herhjemme bruger jeg dog Bosch Prof (Det lille 10.8 volt monster sæt med skruemaskine, slag-skruemaskine, bajonetsav og multi-cutter) Og må sige det nye fra Bosch´s prof serie, også virker ret lækkert i forhold til hvad det var for nogle år tilbage.

• Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 97
    #31   14. dec 2012 -Phønix- Det MÅ da være mig så... HILTI forever....

• #32   14. dec 2012 Der er absolut ikke noget i vejen med de blå Bosch - sådan en havde jeg nok valgt hvis det var med i "udvalget" - jeg har mulighed for at få mig en billig DeWalt, Makita eller Milwaukee... men der er ikke rigtig nogle modeller fra Milwaukee på lager.. smiley

- Så de steder jeg linker til er også kun for at vise jer modellerne..

- Og DeWalts XR modeller har intet med B&D at gøre.. ved ikke med deres billigere modeller.. smiley

• #33   14. dec 2012 - phønix - Tak skal du have smiley

• #34   15. dec 2012 Erhvervs brug vil jeg helt klart vælge Hilti, og med livstids garantien.

Privat brug, ville jeg vælge Makita eller dewalt, da det til at betale og finde gode tilbud på. (de vægter lige vidt, hvis man tager 2 maskiner i samme klasse).

• #36   17. dec 2012 Hilti er bare ikke med i mine "options" smiley Så det bliver en af de to tråden handler om smiley

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #38   13. sep 2014 Alle dewalt maskiner på vores fabrik er på en gang blevet udskiftet til makita fordi dem der bruger og har forstand på det tager ikke fejl

• #39   13. sep 2014 Ikke engang for 2 år siden da tråden blev startet smiley

• Lars F
    Lars F Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #40   1. aug 2016 Nogle der kan linke til et godt tilbud på en Makita??
    Tænker nok en bore/skruemaskine (med slag) men er i tvivl om det skal være en 14 eller 18 volts?
    Gerne m. 2 batterier

Kommentér på:
DeWalt vs. Makita

Annonce