{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

Forsendelse fra USA til EU Land {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg vil gerne bestille noget fra USA, og hvis jeg bestiller det til DK
så kommer der told, moms og gebyrer fra PostDK.

Derfor tænkte jeg på om man kunne sende pakken til et andet EU land, (Hvis det nu var tilfældet man havde en bekendt der boede i et af landene)
også sendte den person det videre til DK..

Nogle der ved om der er nogle lande, hvor at de ikke skal betale told, moms og gebyrer. For at modtage vare fra USA?

Forstår i hvad jeg mener smiley

//Matthias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsendelse fra USA til EU Land
  • #1   21. aug 2013 Et tillægsspørgsmål.

    Hvis man modtager fra en butik i USA så er der told, moms og gebyrer...

    Men hvis man for en ven i USA til at sende noget som privat person. Er det så det samme?


  • #2   21. aug 2013 Første spørgsmål - ja, Mexico & Canada smiley Men din pakke skal jo ind i EU, på den ene eller anden måde smiley

    Andet spørgsmål - ja, det er det. Du skal betale told og moms af alle varer du indfører.


  • #3   21. aug 2013 Matiass: Hvis det var så nemt, så gjorde vi det nok alle sammen.
    EU har en fælles grænse mod resten af verden og det er krydsningen af denne grænse der udløser told, moms m.v.

    http://europa.eu/legislation_summaries/taxation/l31057_da.htm

    Der er dog forskel på momssatserne så måske kan man spare en brøkdel ved at indføre varen i et EU land med en lavere moms end i Danmark.
    Men det er marginalt hvad du vil spare.


  • #4   21. aug 2013 Iøvrigt er det forbløffende at hver gang nogen skal købe noget udenfor EU er første tanke:

    "Hvordan kan jeg snyde."

    Matiass: Når du går ned i Brugsen er din første tanke så også:

    "Hvordan kan jeg stjæle noget her."

    For det er jo det samme.


  • #5   21. aug 2013 Prøv at beregne told og moms af det du vil købe i USA, og tillæg Post Danmarks gebyr på 160.-

    Prøv så at finde præcis samme produkt inden for EU, og beregn differencen. Som regel er det samme pris (plus/minus et par mønter) omend billigere.

    Jeg vil gi' Mupersule fuldstændig ret:
    Du har valget mellem at gå i Fakta og SuperBrugsen... Prisforskellen på en pakke salami er måske 3 kroner, og alligevel vil du købe salamien i SuperBrugsen, men samtidig stjæle 1 pakke gær, så differencen udlignes. Skam dig!


  • #7   21. aug 2013 det endelige beløb kan udregnes her :

    http://www.toldpriser.dk/toldberegner

    HUSK at vælge den rigtige kategori...


  • #8   21. aug 2013 I tyskland er der mindre moms (som ikke heller moms i tyskland)

    så jo, du vil spare penge hvis du har en bekend i tyskland som vil modtage og betale "moms"
    Derefter kan du frit hente eller få den sendt til dig

    Har faktisk selv gjort det for nogle år siden som et eksperiment


  • #9   21. aug 2013 Mupersule N. Nu er det jo ikke alle der kender folk i udlandet som kan gøre sådan.

    Baronen, det er noget der kun bliver lavet i USA, Så det kan ikke købes andre steder.

    Nu er der rimelig stor forskel på at stjæle, også sende varer rundt i verdenen..

    Men kan forstå på jer at i er så lovlydige borgere, at i også kun lige præcis kører til den tilladte hastighed, og ikke højere når i er ude og køber bil / scooter


  • #10   21. aug 2013 tror "moms" er mellem 17 og 19% i tyskland, så men en hpibaja var der en del at spare, der er heller ingen 160kr importgebyr

    og hvis man alligevel skal besøge familie er fragten til og fra tyskland også væk


  • #11   21. aug 2013 Matiass: Du har faktisk fuldstændigt ret.
    Jeg kører ikke for stærkt i min 1:1 bil.
    (...jeg har ingen scooter, og har aldrig haft det...)

    Det er fint nok, at det du vil have kun laves i USA. Men der er jo heller ingen som forhindrer dig i at bestille det. Det jeg reagerer på er alle de indlæg der er herinde om "Hvordan kan jeg snyde staten".


  • #12   21. aug 2013 Må jeg spørge hvor mange penge din bestilling er på?

  • #13   21. aug 2013 Mupersule: grunden til folk tænker sådan er at vi lever i verdens dyreste land hvor ALT er dyrt, så hvis man øjner en mulighed for at få noget der ikke nødvendigvis skal tillægges straftold, moms, gebyrer og andet pis, så gør man det. Hvis staten vil undgå det, så fjern de skide gebyrer og andet skrammel fra import og standadisér priserne over hele verden.
    Nå, det var så lidt off-topic, sry


  • #14   21. aug 2013 Så standardiserer vi vel også betaling for uddannelse, betaling for sygehuse og læger indfører betalingeveje fjerner arbejdsløshedunderstøttelse og børenpenge.
    Og sidst men ikke mindst standardiserer lønnen.


  • #15   21. aug 2013 Næmly!!!
    - i Danmark er ALT dyrt, til gengæld er ALT gratis smiley


  • #16   21. aug 2013 Mupersule... lad mig vende den om

    Du køber noget udenfor EU og det går i gennem tolden... Skynder du dig så at kontakte skat/staten og siger jeg har købt det her og det skal jeg betale import moms/ afgift osv af... Nej jeg tvivler... smiley


  • #17   21. aug 2013 Korrekt Jacob. Det gør jeg ikke.
    Men jeg klager heller ikke når jeg skal betale.
    Og jeg prøver ikke at snyde med falske fakturaer, sende via omveje osv.


  • #18   22. aug 2013 JanL "verdens dyreste land hvor ALT er dyrt" - undtage at blive helbredt for sygdomme, at gå i skole, at få bistandshjælp, at få boligstøtte, at gå til læge etc. etc.
    Så luk lige med det snævertsynede IQ12 pis...


Kommentér på:
Forsendelse fra USA til EU Land

Annonce