{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Matrialer til hjemmelavet afgangsrør {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Jeg har set en masse fede biler på sitet, mange har valgt at lave deres egne afgangsrør/udstødning.

Det kunne jeg da godt tænke mig at prøve.

Hvor kan købe matriallerne til det, herunder rør'erne, slanger mv.

Alt hjælp vil blive værdsat.

Mange hilsner
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Matrialer til hjemmelavet afgangsrør
  • #1   25. okt 2005 Hej Martin... Kører bilen godt..? Har du fået nyt karossert?
    - OBS: Ved dette garenteret vil genere hjælpe.adm. men det er min gamle bil, og jeg kan ikke skrive i hans proil, da bilen endnu ikke er oprettet..


  • #2   25. okt 2005 Forresten tror jeg at alm. benzikslange til knallert er varmefast. - Så tror det virker. Til afgangs-rør kan du købe et meget tynt alu-rør...

  • #3   25. okt 2005 @ Peter J
    - Okay, jeg vil prøve at kigge mig lidt omkring.
    Jeg tænkte også mere og der var nogle specielle ting man skal være opmærksom på?

    Min idé er at lave en "skorsten" som man ser på f.eks. trucks, tror du kunne se ret cool ud.
    Mon der problemer med at udstødningen vender opad ?


    @ Emil H.

    Hej Emil, ja den køre stadigvæk godt, dog har jeg måtte invistere i et nyt tandhjul som skyldtes at det ene motorbeslag var gået løst/i stykke.
    - Det må du sku' lige have sagt inden, jeg købte den, så havde jeg sparet pengene på et nyt tandhjul.

    Men nu har jeg fået et købt et nyt tandhjul og 2 nye motorbeslag hos Rcmodels.dk - OG nu køre den igen ;o)

    Det nye karosseri skulle gerne komme imorgen og så skal de jo lige males mv...
    - Derfor har jeg også brugt et af de fotos du har taget af bilen som et profil billede indtil videre.



    Mange hilsner Martin


  • #4   25. okt 2005 En udstødning må IKKE vende op ad, da olie skal kunne løbe ud. Forlængelse af en udstødning giver ikke just flere kræfter. Så det bedste er at holde den standard længde

  • #5   25. okt 2005 @ Casper Rasmussen

    Øv! - Det var det jeg desværre frygtede, men er der glad for at du har gjort det klart for mig.
    - Så jeg ikke smadrede min motor ;o)


  • #6   25. okt 2005 Emil. Den bil der, den var da vist temmelig hærget !

    Der var flere ting galt med den som jeg lige måtte hjælpe med.

    4 hjulstrækket duede ikke pga. diverse løse skruer som en begynder måske aldrig havde fundet ud af.

    I motormontagen var 2 skruer strippet, hvilket resulterede i at motor rykkede sig, og vi strippede en smule af spurgearet.

    2.gearet duede ikke, det tog slet ikke fat i akslen=bilen kører ikke

    Der mangler et afstandsstykke til koblingsklokken også.......Og flere ting som std. dæmpere o.lign.

    Dog havde motoren det nogenlunde (Den nye) Men den stod Ekstra fed, og jeg kan sikkert finde nogle brugerfejl hvis jeg begynder at undersøge den indeni. Den gamle var helt screwet, lige til at "komme i skraldespanden", og det gør du ikke engang opmærksom på i annoncen.

    Du har også snydt Martin Mht. styreservoen. Du sagde den trækkede 9,4 kg, og jeg har personligt undersøgt det. Den trækker 5,2 kg ved 4.8 v.. OMG du siger endda at det er en Hitec, og det er en Futaba.

    Hovedgearholderen(Eller hvad man kalder den) Har også 4 skruer hvor kerven er ved at være godt slidt. Man kan ikke skrue til det punkt hvor man "ikke kan skrue mere"

    + Og sikkert flere fejl endnu hvis jeg undersøger den nærmere.

    Hvorfor har du sat strips på bærearmene ? Er det for at skjule nogle strippede skruer ?

    Alt i alt syntes jeg du lige skal passe lidt på hvad du sælger til folk. Man skal ikke snyde, og bilen skal være iorden og kunne køre. Tænk over det til en anden gang!!!


  • #7   26. okt 2005 hej martin...
    den udstødning jeg har på min bil.. den er hjemmelavet..
    http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5235
    se billed 14


Kommentér på:
Matrialer til hjemmelavet afgangsrør

Annonce