{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Speciel maling til hård karosse? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg står og skal til at male mit race tin karosse, efter jeg har spartlet skørterne. Men da jeg ikke har prøvet det før og ikke ved så meget om at male, ville jeg høre om jeg bare skal fjerne den gamle maling med brun sæbe? Og hvad med maling? skal jeg der bruge almindelig lexan maling eller noget helt andet? Jeg har også hørt at man skal lægge en grundfarve som fx. hvid før man maler, passer det? Og hvad med lakering?

Hvis det er lidt inviklet skrevet står spørgsmålene herunder:

1. Hvad skal jeg bruge til at fjerne den gamle maling?
2. Hvad skal jeg bruge af maling til en hård karosse?
3. Skal man lægge en grundfarve før man maler? evt. hvilken?
4. Skal den også lakeres? Hvilken lak skal evt. bruges?

Jeg har søgt i forummet, men der var alt for meget om lexan karosser og næsten intet om hårde karosser, så derfor spørger jeg her.

/Dennis.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Speciel maling til hård karosse?
  • #1   26. apr 2006 1.
    Til at starte med så vil jeg tilråde dig at slibe den gamle maling væk. Det er svært at finde præcis det kemikalie som kan fjerne præcis den type maling som den tidligere er malet med.

2.
    Du går ned i den lokale farvehandler og køber præcis den farve di vil have til din bil. men køb for guds skyld på spray da pensler giver striber. spraymaling giver langt det bedste resultat.

3.
    Maler du med en lys eller gennemsigtig farve som gul eller grøn vil jeg råde dig til at grunde med en hvid. og der skal du også bare købe en spray. Jem&fix har de mest almindelige farver til meget billige penge. (ca 30kr)

4.
    Der er kun 2 typer lak du skal tænke på. Klarlak og matlak. (selvfølgelig også på spray) Klarlak gør din lakering klar og "galt" mens matlak gør lakken mat og ru.

Jeg håber det hjalp dig smiley

/Ash

• #2   27. apr 2006 Tak ash, det halp : )

• #3   21. feb 2013 hvis den er blevet hjemmemalet før,så kan du bruge bremsevæske,og hvis det er en lexan-karosse,er det allerbedst du bruger lexan-maling(polycarbonat) da alm bare skaller af,og man plejer at male den inden i,men se dette link: http://www.youtube.com/watch?v=3wPqEqyYNRs&list=PLBDFA600A773574FE

Kommentér på:
Speciel maling til hård karosse?

Annonce