3.457 visninger
|
Oprettet:
Bremsevæske til fjernelse af maling {{forumTopicSubject}}
Hey.
Er ny her. Kører ikke, men skal bare til at male karosser, men har hørt meget om at bremsevæske er mega godt til at fjerne maling på karosserne. Men hvordan skal det bruges? Skal man bare gøre en klud godt våd og fugtig med bremsevæske og så bare tørre det på karosset eller...?
Og så lige en anden ting, når man maler... (jeg bruger airbrush) er det så rigtig at det design man nu vil male udenpå bilen skal males indefra :S
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 113 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
Så vil det nok være en god idé at bruge vandbaserede farver som feks Faskolor, da det der med bremsevæske ikke er noget, der er værd at spilde tid på, medmindre man har et sjældent karosseri, der ikke kan fås mere..
Det er heller ikke alle typer lexan der kan tåle væsken uden at gå i opløsning..
Og ja, man maler altid lexan-bodies indefra.. Det er lidt idéen i at bruge de gennemsigtige.
Herved opnår man en slags "lak-effekt" der både gør at malingen bliver blank på ydersiden, og at der er god beskyttelse mod ridser i tilfælde af uheld..
Husk altid at male de mørke farver først, og de lyse til sidst, så den mørke farve ikke skinner igennem den lyse..
Rigtig mange body-producenter vedlæger en lile folder med tips til bemalingen, og det kan godt betale sig at læse den grundigt.
(Kig lidt rundt herinde, og se hvor galt det kan gå, hvis IKKE man læser den folder.
HUSK det allervigtigste er at være GRUNDIG og tage den tid, det tager.. Japper man for at blive hurtigt færdig, bliver det noget rædsomt skrammel at se på..
God fornøjelse
Mvh. Michael
okt 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 113 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
Desuden tvivler jeg ret kraftigt på at lexanmaling vil kunne holde til voks- og polérbehandlingen uden at gå af.
Man skal bare huske at tænke omvendt under afdækningen, i forhold til hvis man skulle male udenpå, for der maler man jo altid den lyseste farve først.
Her maler man jo først den "sete" farve, og så sprøjter man "grunderen" på til sidst.. Lidt sjovt, men sådan er det..
Mvh. Michael
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 113 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
Brug IKKE almindelig maling til at male lexan med.. Lexan er lavet så det kan bøjes og flexes, og det er den specielle lexan-maling også..
Almindelig spray og autolak kan ikke bøjes i så stor grad som lexan-maling og vil derfor efter nogle uheld begynde at revne og falde af i flager..
Dette kan også ske, hvis man sprøjer for meget maling på, og laget derved bliver for tykt..
Men det at bruge den forkerte maling er for fjollet, da al ens tid, (og karossen) nemt er helt spildt når malingen begynder at revne og drysse af..
mvh. Michael
okt 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
okt 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 113 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
Kig i tlf. bogen eller på www.degulesider.dk
nov 2004
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 2 Emner: 11 Svar: 298
okt 2004
Følger: 20 Følgere: 19 RC-enheder: 7 Emner: 67 Svar: 83
Bremsevæske til fjernelse af maling