{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
411 visninger | Oprettet:

maling samt huller i kaross. {{forumTopicSubject}}

hey rcg. har købt nyt kaross. igen og ville lige høre om nogle af jer havde nogle godt "fif" til hvordan man bedst måler ud hvor hullerne i karossen skal laves.

når i maler er det så smartest at male før eller efter man har skåret hjulkasser mm. ud..?

på forhånd tak

- Dion

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  maling samt huller i kaross.
  • #1   30. jul 2008 okay havede jeg også regnet med men var ikke helt sikker
    tak.

• #2   30. jul 2008 man skærer ikke ud inden man maler, men du skal mærke op til bodypost

• #3   30. jul 2008 Jeg skærer som regel det hele ud inden jeg maler - men det er jo et spørgsmål om religion... Jeg ved bare at jeg er en spasser til at skære ud efter maling...

• #4   30. jul 2008 Netop spørgsmålet om hvornår man skærer og klipper er folk meget splittede om.

Jeg har altid malet først - og skåret bagefter. men på det sidste (og efter jeg har lavet en videovejledning til jer) ser jeg mig nødsaget til at råde omvendt. jeg har nemlig erfaret ved at se hvordan andre gør, at mange, ganske som Rasmus, ikke kan finde ud af at klippe efter maling.

Grunden til jeg har gjort det før, var at så var der områder man kunne mærke på om malingen var ordentlig tør, inden man satte et stort grimt fingeraftryk + man har mere plads til at sætte tape hvis man laver nogle vilde lakeringer. men det er nok de færreste der laver så vilde ting til en start.

Derfor: <i>Klip inden du maler</i>

• #5   30. jul 2008 Et enkelt tip mere, det kan være en hjælp at tegne "skærelinierne" op med en tynd tusch udenpå ( der er jo afdækningsplast på ) i flere tilfælde er det nemmere at finde den præcise kant, at skære / klippe efter, en anden "fidus" jeg bruger, ved hjulkasserne er, brug en cirkelskærer, lad den skære "næsten igennem" og træk stykket af, lidt som når man "river" et stykke papir, kanten´bliver helt skarp og ren på den måde.

• #6   30. jul 2008 det er rigtigt Curt. Bruger jeg også på touringcars... kan dog være svært på biler med skærmkanter at ramme selvoom de skulle være helt runde.

• #7   30. jul 2008 okay, tak alle sammen. har selv en cirkelskærer som jeg vil bruge,
    til vinduer er der ikke afdækning med.. er det ok at bruge alm malertape (det tynde gule) eller skal man have fat i noget andet, også evt til andet end vinduer som skal afdækkes..?

• #8   30. jul 2008 Det "gule" tape er udmærket, bare sørg for at det sidder rigtig godt fast, evt. giv det en smule varme med en føntørrer når du har sat det på - brug IKKE en varmepistol, den er for svær at styre varmen på smiley
    Og husk flere tynde lag maling, lad det tørre imellem.

• #9   30. jul 2008 okay, tak ved godt det med maling og det .

tak alle sammen.

• #10   30. jul 2008 Kurt og Highflyer... ja vi mangler vel kun Sauron for at være mere kompetente, haha smiley

God fornøjelse med projektet Dion.

Kommentér på:
maling samt huller i kaross.

Annonce