{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.361 visninger | Oprettet:

Valg af airbrush udstyr? {{forumTopicSubject}}

Hello boyz and girlz.

Jeg vil have mig en airbrush sprøjte af den slags man kan male små fine detaljer med, men hvad skal man gå efter?

Jeg vil helst ikke rippes til skindet, inden jeg ved om jeg kan styre det, men jeg gider heller ikke købe noget lort.

Så hvis i ved hvad man skal vælge for at få noget rimeligt godt, der kan holde til at lave 10 karosser om året de næste 10 år. men som ikke koster spidsen af en jetjager. Så vil jeg meget gerne have et link, eventuelt også hvis i lige kender en der har en liggende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af airbrush udstyr?
  • #1   11. okt 2008 Iwata airbrush er noget af det bedste du kan få. Jeg har selv en Iwata Eclipse, den er super lækker, og man kan mærke man har et stykke værktøj i hånden.

    Du skal også bruge en ordentlig kompressor. Skal den være lydløs koster det. Og den skal kunne levere et konstant luft tryk, altså ikke noget der "puffer" luften ud. Til den skal du også ha' et vandudskiller filter.

    links gider jeg ikke lige finde frem til dig, men nu har du noget at gå efter smiley


  • #2   11. okt 2008 Du kan nok ikke "nøjes" med airbrushen alene smiley Men en kompressor hører kigesom også til smiley Men en god "brush" til det hele i en god kvalitet er "Badger Crescendo" den fås med 3 nåle / dyser + det løse, så her er du godt garderet de næste mange år.
    Bruger den selv bl.a. - har flere typer, men den er rigtig god og allround.
    Men køb den i f.eks. US, det er væsentlig billigere - Har både link og kontakt til en god "dealer" derovre - Smid en PM hvis det har interesse smiley


  • #3   11. okt 2008 Jeg har både kompresser, vandudskilder og precis regulator, så det er ikke noget problem, jeg har i lang tid malet med de helt simple airbrush der nærmest bare er en lille malesprøjte, men nu vil jeg gerne prøve noget der kan lave tynde streger og skygger og lignene.

    Så nogle link til dem i taler om ville være rart, så man kan danne sig et indtryk af hvad vi taler om, i kvalitet og prisleje.


  • #4   11. okt 2008 Har også Iwata Eclipse som er rigtig god.
    Kan klart anbefaldes.
    Kan ikkee huske hvor i udlandet jeg købte den. Men koster små 1100kr



  • #5   11. okt 2008 Hvad er bedst med hensyn til om der er en lille kop oven på eller neden under hvor den selv skal suge malingen?

  • #6   11. okt 2008 husk maling flemming smiley

    egentlig nogle der kender noget billigt "øve maling"


  • #7   11. okt 2008 jeg bruger fascolor maling

  • #8   11. okt 2008 Hej Flemming.
    Så vidt jeg kan huske, har du allerede en kompresser med tryktank som kan give et jævnt tryk over længere tid.
    Det er faktisk det dyreste og resten koster ikke specielt meget.

    Airbrushen skal du nok købe noget i denne stil.
    http://www.morfars.dk/rc/airbrush-dual-action-p-3015.html
    de bliver solgt under mange navne og udseende kan veksle lidt, man det grundlæggende er næsten det samme.

    Jeg har haft fat i mange airbrusher der passer dele med hinanden, så godt så man skulle tro at det meste af airbrushen er lavet af samme fabrik (det er det sku´ nok også).

    Den første jeg købte af den type, har nu holdt i ca 24 år uden problemer.
    Man kalder den for traktoren i airbrush kredse, fordi den er billig, solid og kan bruges til det meste.
    De fås normalt i 2 størelser, 0,3 mm og 0,2mm.

    Det er 0,3mm du skal har fat i, den har et arbejds tryk fra ca 1 bar til 3 bar og bruger ca 22 liter luft i minuttet ved 2 bar (44 liter) så små kompresser dur ikke, heler ikke dem hobby forretningerne anbefaler.

    Alt efter firmanavn kan den hede DH-3, AB-300 eller bare 0,3. og kan findes på ebay til omkring 300 – 400 kr.
    Vælg en med koppen siddende oven på Airbrushen, dem hvor koppen sidder på siden er besværlige at rense og skifte farve på.
    Når vi nu er ved det, er sådan en her ret god at ha´.
    (link fjernet)




  • #9   11. okt 2008 med hensyn til malig, kan denne Airbrush æde det meste man kan hælde ned i den, og noget af det der ikke selv kan flyde smiley

  • #10   11. okt 2008 Gravity feed er det jeg bedst kan li' (kop i toppen) Jeg vil stadigvæk anbefale dig at købe en Iwata, det kommer du ikke til at fortryde. Iøvrigt så kommer der et ægtheds bevis med en Iwata, og er det ikke med, så er det ikke en orginal Iwata sjovt nok smiley Der findes mange efterligninger af dem, så hold øje hvis du beslutter dig for sådan en.

    Har selv prøvet adskillige andre mærker, og efter min mening og erfaring så er der stor forskell på dem.


  • #11   12. okt 2008 http://www.coastairbrush.com/

Kommentér på:
Valg af airbrush udstyr?

Annonce