{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Hjælp til maling. {{forumTopicSubject}}

Hey.

Har lige modtaget mit Golf IV karrosseri og vil super gerne male det samme farve som min bil som sjovt nok også er en Golf IV. Jeg har en spraydåse efter farvekoden på min bil, men kan jeg overhovedet bruge det maling? Altså rigtig automaling?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til maling.
  • #1   25. jan 2010 tror desværre det begynder at skalle

    du skal bruge noget lexan maling som kan gi sig når karossen flekser

    hvis den bare skal stå på hylden tror jeg nok det kan gå an


  • #2   25. jan 2010 Det kan man godt, MEN det kræver lidt fix faxerier smiley
    Du skal først give dit karrosseri med klar (gennemsigtigt) lexan maling eller klar akryl maling.
    Lexan maling, akryl maling bider på lexanen, og dit automaling skulle kunne bide på lexan maling / akryl maling.
    Lav lige et forsøg først, der er så mange typer maling så det er ikke altid det tricks virker smiley


  • #3   25. jan 2010 Ja de ville nemlig være mega ærgeligt hvis det bare skaller af. Det er nok ikke et karrosse som jeg skal køre så meget med, men alligevel. Dvs Sauron, at autolakken faktisk binder på lexan maling hvilket gør at det egentlig bare bøjer med, når der bliver brækket lidt i karrossen?

  • #4   25. jan 2010 Jeps, det er lexanen der er problemet, normal autolak er lige til at pille af igen.
    Jeg har selv malet med den type maling og det holder fint hvis man først lægger en ”grunder” på som kan bide på Lexan, men du skal lægge det første lag klar lak på i et meget jævnt lag, ellers kan det ses som små buler i det næste lag maling smiley
    Jeg bruger selv Airbrush til det.


  • #5   25. jan 2010 Okay, jeg sælger autodele hvor vi bla. kører Motip som har en klarlak der lyder som om den er lige til formålet. Det må jeg sgu bare prøve så smiley Er det helt umuligt bare at spraye det på hvis man nu bare holder god afstand? Nu da det jo er på spraydåse smiley

  • #6   25. jan 2010 Du kan da nemt male det, karrosseriet kan nemt holde til det, og bagefter kan du slå let på karrossen og malingen falder af helt af sig selv hvis du ikke har et lag grunder af lexanmaling eller akrylmaling smiley

    Og lige en ting til, meget autolak er også akryllak men kan stadig ikke bide på lexan, det skal være den vandbaseret type smiley


Kommentér på:
Hjælp til maling.

Annonce