{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.000 visninger | Oprettet:

Trænger dit plast til opfriskning? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg ville blot lige fortælle, at hvis du syntes din plast på din rc-bil ser lidt trist ud, kan du med stor succes give den et tyndt lag olie for at friske farven op.

Jeg har netop gjort det på min E-Maxx, og den står som ny.....men husk: ET TYNDT LAG. Hvilken type olie du bruger, betyder ikke så meget - jeg brugte ganske alm. rasp-olie.....

Ville blot lige dele denne oplysning med Jer.

God Jul til Jer alle derude

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trænger dit plast til opfriskning?
  • #1   12. dec 2011 WD-40 virker også fint , man kan jo få sine bærearme til at blive sorte igen smiley

• #2   12. dec 2011 WD40 så er jobbet gjort - nemt at ramme med spray dåse, men nok lidt mere krydret pris smiley

• #3   12. dec 2011 WD40, vinyl makup, dieselolie, osv. Det bruger vi også på traktoren når den skal skinne til traktortræk. smiley De sorte kommer til at se sprit nyt ud.

• #4   12. dec 2011 IKKE WD40 !!!!

wd40 er IKKE syrefri og bør derfor ikke bruges på plast og gummi. det er kun anvendelig som fugt fortrænger. stil det op på øverste hylde i værkstedet og køb en syrefriolie som kan stå hvor i kan nå den smiley

Eller gør som Uffe, hent rapsolien i køleren :O))

• #5   13. dec 2011 @ Brian S , pjat, selvfølgelig er WD-40 syrefrit, og det er så uskadeligt at man næsten kan drikke det....

(link fjernet)

• #6   13. dec 2011 syntes nu vinyl makeup er bedst da det ikke klister hele bilen til smiley

• #7   13. dec 2011 jeg bruger også vinyl makeup der er så nemt smiley

• #8   13. dec 2011 WD-40=godt

jeg har brugt WD-40 alle mine rc dage og det har ikke skadet noget som helst.
    andet end min hukommelse ; P

• #9   13. dec 2011 Jeg har ikke skadet noget som helst.

Jakob P - Har du da kørt en komplet plast test? smiley
    Hvor meget modstand det kan holde til før og efter behandling.

Igen, der er mange der bruger WD40, ser ikke ud til at der har været store problemer. Hvis det er offroad er det ikke engang det værd, mere mudder på så er den der. Ved ikke lige hvad der skal gøres i onroad verdenen, men vinyl makeup en gang om året er måske en idé, selvfølgelig den til udvendige plast dele smiley

• #10   13. dec 2011 wd 40 har 2 fordele. det er billigt og det fåes over alt.

Der udover er det ikke meget bevendt. uanset hvad for en opgave man bruger det til findes der et produkt som er bedre.

Ved godt at næsten alle bruger det, men det er ikke det samme som at det er det rigtige at bruge.

@John J : det er IKKE syrefrit. På rigtig mange industri produkter (låsecylindere,ventiler,haner.relæer og plast/gummi produkter) er wd40 noteret i brugsanvisningen som ABSOLUT FORBUDT at bruge.

hvis du køber en atv fra Can Am eller en vandscooter fra Seadoo så er der et mærkat på motoren hvor det står wd40 nej tak. og dette udelukkende fordi at der ikke findes en husholdning i verden uden adskillige spraydåser af mærket wd40 og de fleste er af samme holdning som dig "jamen det er jo et vidunder middel som bruges til alt"

Hvis rigtig mange gør noget forkert, bliver det så rigtigt ?? :o)

• #11   13. dec 2011 Dette er sakset fra ovenstående link

PÅVIRKNING PÅ FORSKELLIG MATERIALE

Generelt

De fleste material reagerer på WD-40 på samme måde som på alifatiskt petroleumdestillat.

Stål

Garanteret sikker ifølge Lawrence Hydrogen Effusion Test

Gummi

Ingen synlig effekt på overflader af forskellig gummikvalitet som sprayes med WD-40. Ved konstant neddynkning i WD-40 kan nogle typer gummi udvide sig.

Tekstiler

Følgende tekstiler er testet med WD-40 uden nogle negativ effekt andet en en svag plet som let fjernes med nafta eller :
    Nylon. orlon, ull, dacron og bomuld.

Malede overflader

Mange forskellige typer lak og maling er testet med WD-40 uden negativ effekt. Polervoks og andre typer voksbelægninger kan løses op eller fjernes med WD-40

Plastmateriele

Følgende plastmateriele har ligget i WD-40 i 168 timer uden synlig effekt:
    Polyetylen, Akryl, Epoxy, Polypropylen, Polyester, Nylon, PTFE (teflon) Vinyl, Delrin, Klar Polykarbonat og Polystyren. Polystyren kan i ekstreme tilfælde

• #12   13. dec 2011 @Morten I:

Det er det jeg mener. en gang mund bavl fra producenten.

plast har lagt i wd40 i 168 timer( 7 døgn) uden "synlig" effekt :O)
    og: Garanteret sikker ifølge Lawrence Hydrogen Effusion Test.....

Sikke noget pis at skrive........

• #13   13. dec 2011 Jamen ind til videre er det da mere holdbart end det du skriver. Så må du jo finde noget dokumentation for din påstand.

• #14   13. dec 2011 Elsker min wd40 spray, min losi får flere gange om året en ordentlig omgang wd40. Har aldrig haft nogle problemer. Støv og skidt har selvfølgelig en tendens til at sætte sig på bilen efterfølgende, men det er vel også det. Er der da nogen der har oplevet problemer med wd40 på jeres rc biler, ikke mig:)

• #15   13. dec 2011 Elsker min wd40 spray, min losi får flere gange om året en ordentlig omgang wd40. Har aldrig haft nogle problemer. Støv og skidt har selvfølgelig en tendens til at sætte sig på bilen efterfølgende, men det er vel også det. Er der da nogen der har oplevet problemer med wd40 på jeres rc biler, ikke mig:)

• #16   13. dec 2011 I køre bare på med WD40 drenge.

Jeg undskylder mange gange at jeg informerede jer om at der findes bedre produkter. Jeg ville også have givet den store forklaring om faren ved at sniffe lim, men da i sikkert kender en masse som ikke har taget skade holder jeg fakt. for mig selv smiley

• #17   13. dec 2011 Hvad er der nu galt med at sniffe lim ???

• #18   13. dec 2011 Amfetamin gør glad smiley

• #19   4. jan 2012 Dem der har en bil, og har voks til den kan da bare give den en skvæt af det autovoks. Det er da beregnet til lakering så det må da i sidste ende være det bedste. Det bliver jo ikke fedtet bagefter og snavs kan børstes af

• #20   5. jan 2012 Så fik jeg drukket det sidste wd40, er der nogen der kender mit navn og min adresse? Jeg vil gerne hjem til min hund der er en hamster og hedder lassie...... Wd40-hjerne :)))))

• #21   25. jan 2012 @ Brian S.. kan kun give dig ret.. wd-40 dur bare ikke til noget.. det er et opløsnings/smøge mild.. hvordan kan noget opløse noget og samtidig smøger noget.. det stemmer ikke helt.. men brug i bare løs af jeres skidt..

har ikke haft en bøtte inde for min dør i mange mange år..

• #22   26. jan 2012 troede wd40 var rustopløsende

Kommentér på:
Trænger dit plast til opfriskning?

Annonce