{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Christian D
Christian D
Tilmeldt:
2. sep 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

valg af maling {{forumTopicSubject}}

Hej rcg-brugere

Jeg er i gang med mit første projekt og det eneste jeg mangler er karrossen. Jeg Har udsøgt mig en, men problemet ligger ved valget af maling.
Jeg kan ikke rigtig finde rundt i hvilke farver der er grundere, hvilke der skal behandles efterfølgende mm.. Det jeg ønsker er et svar på hvilke malinger jeg skal købe når jeg gerne vil have en orange bil med sort køler og tag (det skal helst være fra morfars, da jeg i forvejen bestiller noget derfra, så jeg ikke skal betale fragt for to pakker). Kan også se de indeholder meget lidt maling, så er én spray nok til en hel bil?? eller to da den jo skal være to farver..

Og et andet lille bi-spørgsmål: det er mest til drift-nørderne. Hvordan skal vægt fordeling være i en driftbil, når den skal kunne reagerer hurtigt? ved godt det skal ligge fremme men "hvor meget"?
lige nu vejer bilen 1222 g, fordelingen er således:
den trykker med 572 g på forhjulene og 639 g på baghjulene...

Håber der er nogen der vil hjælpe mig i denne store rc-verden, så jeg kan komme godt fra start.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af maling
  • #1   12. okt 2012 Du skal selvfølgelig bruge Lexanmaling, almindelig spraymaling duer ikke. 1 dåse spray er rigeligt til en bil. Hvis jeg var dig ville jeg ubetinget vælge Pactra. Jeg har meget dårlig erfaring med flere af de andre, specielt Ultimate Color. Jeg vil foreslå at du afdækker bilen og sprayer den sorte køler og taget først da det er en mørkere farve end orange. Derefter kan du bare male det hele med den orange, det skinner ikke igennem den sorte. Om det er nødvendigt at komme grunder (som jo altså er toplag i den her sammenhæng) på afhænger helt af den orange maling. De lyse farver som er lidt transparente plejer jeg gerne at give et lag sølv eller hvid. Og husk at alle de spray du bruger skal være af samme mærke, ellers kan der ske sjove ting.

  • #2   12. okt 2012 som namflow skriver vil jeg også råde dig til at hilde dig fra ultimate color.

    og jeg kan også anbefale pactra, og omkring grunder osv så til en orange skal du grunde med hvid efter :

    (link fjernet)

    og ja en dåse er nok til en karosse, jeg køber dog altid to for at være på den sikre side...


  • Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #3   12. okt 2012 - super, tak for den hurtige tilbagemelding!
    Men nu kan jeg se der er flere forskellige sorte farver og ligeså med orange, så hvilke er de "bedste"?
    kunne et bud være:
    sort: (link fjernet)
    orange: (link fjernet)

    og så bagefter bruge:
    (link fjernet)

    er bare lidt i tvivl om den sorte, da den gerne skal være helt sort, men tvivler på denne er det? men de andre sorte derinde tror jeg ikke kan bruges, da der står den ene vil opløse den orange farve og den anden er en grunder...


  • #4   12. okt 2012 den sorte du linker til er metallic. Dvs. Der er glimmer i det som du kan se i sollys.

    Har du spørgsmål, så er du velkommen til at skrive til mig


  • #5   12. okt 2012 Pactra Backing black er helt sort. Det er en grunder, men det betyder jo også bare at man ikke kan se igennem den. Du skal bare afdække de steder du ikke vil have sorte, ligesom Namflow skriver.

  • Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #6   12. okt 2012 super tak for hjælpen drenge!

    Så jeg maler, der hvor der skal være sort med Pactra Backing black, og der hvor der skal være orange: først med Pactra Floruescent Orange og derefter Pactra Floruescent Overcoat?
    (og ja, jeg afdækker selvfølgelig det der ikke skal være sort mens jeg maler det sorte)


  • #7   13. okt 2012 Lige nøjagtig Christian.

    Og så husk at ligge billeder herind af det smiley


  • Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #8   13. okt 2012 super!
    Det skal jeg nok gøre, men det er min første karrosse, så forvent ikke det helt vilde smiley


  • #9   13. okt 2012 Tag dig rigtig god tid med afdækning og så husk for guds skyld og klemme især kanten af afdækning RIGTIG godt ned. Andet er sløseri og spild af penge. Det er meget nemt, mit første karosseri var næsten fejlfrit, trods jeg aldrig har lavet lignende før.

    Så bare igang


  • Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #10   13. okt 2012 Det lyder let, men er det sikkert ikke smiley
    jeg bestiller karrossen og malingen i morgen.
    Ved du om nogle fælge med 9 mm offset passer til et BMW M3 GT2 E92 (200mm) karrosse? (har en TRF 416x). Dækkene må gerne ud helt ud til skærmkanterne.


  • #11   14. okt 2012 Jeg ville bruge 9mm i bag og 6-7 stykker i front. Og så de blå spacere der følger med bilen, hvis mere kræves smiley

    Har selv haft et par 416'ere gennem tiden. Fed bil


  • Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #12   14. okt 2012 fedt tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
valg af maling

Annonce