{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Smart Car karosse {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en FG MT.
Jeg har også en Smart ForTwo - altså en rigtig bil...eller noget smiley

Kunne nogen ligge inde med viden om, at man kan få et Smart karosseri til Largescale RC, og i så fald hvor??
Det kunne være lidt cool med en alt for lille bil med alt for store hjul smiley

Pft - Allan

Vedhæftet, billede af en Smart

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smart Car karosse
  • #1   27. jul 2013 kan du ik bare bruge din karros fra din 1/1 smart??
    den er vel næsten så lille..ha ha smiley

• #2   27. jul 2013 Åh lort, smølfen kom først!

Det var også min første tanke bare at bruge din 1:1 karosse.

• #3   27. jul 2013 Haha så skulle han da lave hans smart fjernstyret istedet..

• #4   27. jul 2013 Har kigget lidt rundt på google og det ser ikke meget ud til du kan få en 1/5 smart car body så du må nok selv igang med at lave en hvis du kan.

• #5   27. jul 2013 Heh - velvidende at der ville komme sjove forslag i retning af at pelse min egen Smart, så vovede jeg alligevel er kaste den op her - hehe....

Nå, men vi er jo nok ude i samme opskrift som med min Peugeot S207 1/10.
    Den er fremstillet af en nørd i Tjekkiet.

Nogen der har en 3D printer?
    Så kan man vel printe en vakuum form smiley

• #6   27. jul 2013 Ikke nok med du først skal ha lavet et 3D print når det så er lavet skal du ha lavet en afstøbning i alu af 3D printet ellers bliver polycarbonaten ikke gennemsigtig men mere som materet glas som en rude til et badeværelse.

Kigger du på det billede jeg har vedlagt kan du se hvordan det bliver med klar plast på en form der ikke er lavet af alu, række et det i midten. Hvis du så kigger på det logo jeg har lavet det er stort set helt gennemsigtigt det er fordi jeg i min form har ilagt bogstaver lavet af alu.

profilbillede
  • #7   27. jul 2013 Her er et billede af formen i maskinen hvor man tydeligt kan se bogstaverne i alu.

profilbillede
  • #8   27. jul 2013 Til sidst et billede af processen, kan det virkelig passe man ikke kan smide mere end et billede i hver post?

profilbillede
  • #9   28. jul 2013 man kan også lave formen i noget meget glat træ,
    i tidernes morgen arbejdet jeg et sted der vacum formet ting og alle deres forma var lavet af noget meget glat træ

• #11   28. jul 2013 Gammel Smølf

Det kan man og mine forme er lavet i træ og hærdet med epoxy, men uanset hvor glat man lavet træet så vil det blive et problem at få gennemsigtig plastik til at bevare dens gennemsigtighed.
    Aluminiumen suger varmen til sig og holder på den bedre end en træform. Forme lavet af træ kan ikke holde til de samme varmegrader som aluminium. Forme lavet i træ bliver revet i stykker over tid og jo varmere træformen bliver jo mere porøs bliver fiberene i træet og går så i opløsning når formen bliver trukket ud af emnet fordi plastikken krymper omkring formen når det køles ned. Det skaber et uhyggeligt stort træk i formen som så bliver trukket fra hinanden.

Grunden til jeg ikke har fået lavet mine forme om til alu er fordi det ikke er helt billigt.

Peiter

Karossen på en smart er lavet af glasfiber hvis det er standard fra fabrikken.

• #12   28. jul 2013 tror sku 1/1 smat karosse bliver for lille til sådan en fg bil haha smiley

• #13   28. jul 2013 danny
    nå vi vacum formet i klar plastik hade vi ingen problemer med at det ik stadig var klart c",)

• #14   28. jul 2013 Gammel Smølf

Okay cool nok så kan det bare være de plast typer som bruges der hvor jeg var som var mere krakilsk.

• #15   28. jul 2013 jeg tror nok at det var lexan,
    vi lavet bla de der klare plastik cover der sider over låsen på en nødudgang som man så skal brække af inden man kan dreje låsen c",)
    vi arbejdet jo både med lexan og klar acryl og hvid acryl og hvid abs plastik

• #16   28. jul 2013 Ahh vi arbejdede med polyethylen, polystyren og polypropylen samt nogle andre typer jeg ikke husker navene på hehe der er jo et hav af plast typer.

• #17   28. jul 2013 Lexan er det samme som plycarbonat - altså slagfast acryl.
    Fuldstændigt samme materiale alle std karosser er lavet af.

PP, PE og ABS er noget helt andet, som er beslægtet med PVC.

Jeg har et skiltefirma, og arbejder dagligt med mange plasttyper - så lidt ved jeg da om materialerne smiley
    Men ikke så meget om at forme med vakuum.
    Men har da et par leverandørere der kan sådan noget.

Men tak for indspark- sjove såvel informative smiley

• #18   28. jul 2013 der hvor jeg arbejdet lavet vi også lysskilte med det er 22år siden så derfor kan jeg ik helt huske de forskellige plast typer

• #19   28. jul 2013 Det er også en jungle at finde rundt i og man skal vide hvordan molekylerne i lige præcis den type plast man ønsker at bruge opføre sig når det bliver varmet op og kølet ned igen. Kan i huske hvad det hedder den type som skal tørres før man kan bruge det? Kan huske jeg fik at vide at der er en type som suger fugt til sig og derfor skal tørres i nogle døgn før man kan bruge det og være sikker på det er formstabilt.

• #20   28. jul 2013 pas..jeg var kun 15år gammel så mit job var bare og stå og passe maskinerne eller lave lysskilte,
    jeg var ik så meget inde i den tekniske viden

• #21   28. jul 2013 Hehe det er heller ikke til at huske det hele.

• #22   28. jul 2013 Sådan er det jo når alderdommen begynder at trykke hehe..

• #23   28. jul 2013 ja det er hårdt og være en gammel smølf..ha ha

• #24   28. jul 2013 Jeg var oppe hos lægen den anden dag og der fik jeg at vide jeg var civil betjent, så stolt ringede jeg til min mor og fortalte den gode nyhed. Hun ringede dog promte til min læge for at høre hva det var for noget bavl han prøvede at binde mig på ærmet.
    Han fortalte hende så at han havde sagt til mig jeg var senil dement. Ak ja det er ikke nemt at blive gammel og snart kan man heller ikke finde sin røv når den klør...

• #25   28. jul 2013 nu hvor vi snakker om betjent så ham der stoppet mig i min amerikanerbil igår var sku meget flink

• #26   29. jul 2013 Jeg er blevet stoppet 2 gange og den ene gang var for mange år siden hvor en kammerat og jeg parkerede uden for hvor jeg bor og der holdt han så i hans patruljevogn på den modsatte side af gaden. Vi stod ud af bilen og han stod ud af hans og kom over også spurgte han om han lige måtte se mit kørekort for jeg kunne da ihvertfald ikke ha kørekort til mere end en traktor for jeg var ikke mere end 16 hehe.
    Jo det kunne han da, jeg havde så lige glemt at min pung hvor mit kørekort lå i havde jeg smidt ind på bagsædet. Så da jeg sagde jeg lige skulle finde det i min jakke, der stod han og gned sig i hænderne fordi nu kunne han lige nå at bonge en ung fløs før det var fyraften.
    Nå men jeg fandt min jakke og fiskede min pung op og fandt mit kørekort frem og rakte ham det også så vi ellers lige så stille hans smørrede grin forsvinde og blev nærmest sur fordi jeg var 20... Så han gav mig mit kørekort tilbage og gik noget slukøret tilbage til hans patruljevogn og kørte stille fra stedet og da han var væk knak min kammerart og jeg sammen af grin.

Anden gang er også nogle år siden det var kl. 4:30 tidlig morgen, jeg var på vej på job og selv om vejen var tom for biler så kørte jeg kun de 80 man må på den strækning, man ved nemlig aldrig hvor de gemmer sig de fotovogne eller hvornår de er der.
    Nå men jeg kørte som sagt stille og roligt så lige pludseligt kom der en idiot helt op i røven på mig han lå så tæt jeg ikke engang kunne se hans forlygter i mit bakspejl. Jeg tænkte sikke da en klaphat men jeg ville ikke blinke med bremsen fordi man ved jo aldrig hvad sindsyge idioter finder på hvis de føler sig provokeret så jeg kørte bare med uændret hastighed og tænkte han overhaler vel når han bliver træt af at lege tittebøh i mit bakspejl.
    Så tændte de ellers for hele lys showet, jeg trak ud i rabatten og ventede og fandt mit kørekort osv. frem.
    Goddav sagde han så ham betjenten da han kom hen til mig, ja godmorgen sagde jeg. Nåh hvor er du på vej hen på dette tidspunkt spurgte han, jeg er på vej til arbejde sagde jeg. Nåh og hvor er det så henne spurgte han. Det er i Sdr. Felding ved Siemens Windpower svarede jeg, hmm jo det var da også en bid vej at køre sagde han så. ja det er det da svarede jeg så. Må jeg lige låne dit kørekort sagde han så og det fik han lov til men inden han var kommet 3 skridt fra min dør havde hans makker allerede vinket til ham at der ingen gevinst var ved mig.
    Så han kom hen og gav mig mit kørekort tilbage og sagde fortsat god dag og god tur, jo tak og ilm sagde jeg så og inden jeg havde fået lagt kørekortet tilbage i min pung der var de allerede ude af mit synsfelt... De lettede med sådan en sidevind men uden blå blink eller noget men de kørte ihvertfald et godt stykke over de 80 kan jeg regne ud hehe.

• #27   29. jul 2013 vi holdte night cruise i slagelse igår og det hade politiet sat ekstra mandskab af til så der holdte 2 normale politi biler og salat fadet og indsats lederbilen,
    de holdte så 4 forskellige steder på den vej vi lå og cruiset på og hver eneste gang jeg nået til en af de politi biler fyret jeg lige bilen af
    (dog uden og køre for hurtigt)
    da jeg så hade ligget og provokeret dem sådan i en times tid så blev jeg stoppet af en af bilerne hvor betjenten siger at deres indsats leder syntes at jeg fyldte meget i gadebilledet pga jeg blev ved med og ligge og køre frem og tilbage,
    uden og tænke mig om svare jeg friskt betjenten Jamen det er sku´da også night cruise
    (men hvad fanden skulle jeg enlig ellers have haft svaret..ha ha)
    men ingen bøde for gjordte jo intet ulovligt c",)

• #28   29. jul 2013 Du var da bare ude og lufte bilen hehe. vind i håret og alt det der pyt med om man er skaldet.

• #29   29. jul 2013 he he c",)

Kommentér på:
Smart Car karosse

Annonce