{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
458 visninger | Oprettet:

magnus N
magnus N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

FG marder, optræk {{forumTopicSubject}}

hey alle sammen!

jeg har købt en Marder som jeg ønsker noget mere optræk af, er det muligt og gøre noget ved den selv, så den får mere optræk? eller skal man ud og bruge penge på det? tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FG marder, optræk
  • #1   1. aug 2013 skift std udstødning ud med 3 kammers tun udstødning ...

• #2   1. aug 2013 først og fremmest ville jeg nok sikre mig at den stod ordenlig i karburatoren det kan altså betyde en del for bundtræk at den står godt og det er noget der koster gratis:-)
    Gør den det kan du så tage næste skridt hvis det udelukkende er optræk du vil have kan du altid geare den ned mener marderen køre 46/18 gearing du kunne jo prøve 44/20.
    noget jeg er begyndt på er at skifte standard karburatoren ud med en walbro 813 med accelerations pumpe det synes jeg klart kan mærkes og den koster 270kr ved iccom.dk
    Det var mine foreslag hvis det ikke må koste det store ellers skal du være heldig at finde en brugt tun udstødning det giver en del men en ny er bare dyr

• #3   1. aug 2013 Du kan skille motoren ad og polere krumtapshus indvendig og fjerne gratere på plejlstangen lette stemplet og porte cylinderen det koster gratis hvis du kan redde de gamle pakninger.

.

• #4   1. aug 2013 At skifte gearingen til 20/44 vil bare gøre optræket langsommere og top hastigheden højere.
    813 Kaburatoren er langt de fleste stoppet med at bruge (og motortunere) fordi de ikke er til at få indstillet ordentligt. Selv Zenoah er stoppet med at montere dem på nye motorer. Istedet så snup evt en 990. Det er en 813 bare uden pumpe....

At polere krumtapshuset vil ikke give noget. Hellere en let ru overflade, for så vil benzin og luft blive blandet bedre.. (forskellen er nok ikke mærkbar, mest teoretisk)
    Men at lette stemplet og porte cylinderen giver RIGTIG meget. Hvis det er gjort rigtigt, er det gjort forkert bliver motoren træls at køre med. For den vil opføre sig lidt som en gammel turbo motor, alt power kommer lige pludseligt istedet for at den trækker hele vejen op.
    Plus at genbruge pakningerne er heller ikke så smart. De vil ikke holde lige så tæt som en ny, da de bliver presset sammen/tyndere når motoren spændes sammen.
    Så hellere ofre de par håndører et nyt sæt koster smiley

Som martin foreslår, så kig efter en 3 kammers potte fra FG. De giver rigtig godt, og larmer ikke smiley
    En std motor og denne potte, så plejer en marder at lave wheelies på kommando smiley

De kan tit findes rimelig billige brugte. Bare gå uden om dem der er fuldstænding smadret og bulet.

• #5   1. aug 2013 At 813 er sværer at indstille end 990 er vist en smagssag jeg har ingen problemer med det. Og bytter efterhånden ud til dem i mine biler og det har fungeret til nu

• #6   1. aug 2013 Og ja min fejl med gearing det er selvfølgelig den anden vej:-)

• #7   1. aug 2013 Thomas, Hvis både Zenoah og diverse motor-tunere er stoppet med at bruge dem. Så er der måske lidt om snakken smiley Jeg har også kørt med den, den var OK at indstille, men ikke nemt at få stillet helt rigtigt.
    Grunden til det er at pumpen ikke giver den samme mængde hvergang og det gør at den ikke vil få præcis samme blanding hver gang du giver gas.
    Den slides også noget hurtigere end de andre pga pumpen. Den sidder nemlig at giver er tryk i siden på akslen, det holder den ikke til i længden smiley

Dermed ikke sagt at den er elendig smiley
    990 er bare bedre...

• #8   1. aug 2013 Tja du har jo nok ret smiley men holder mig nu til 813 på mine biler så længe jeg kan få dem til at stå som jeg nu engang mener de skal kører:-).

Ved fra et forsøg på en af mine monstertruck at polering af skyl kanaler også giver rigtig godt men en balance om man for poleret for meget som jeg gjorde først der må som Lars skriver gerne være lidt ru så benzin og luft blandes bedst mulig....ocså en erfaring jeg har fra de gamle puch maxi dage hvor der blev portet og planet til hudløshed smiley

• magnus N
    magnus N Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #9   1. aug 2013 Tak, jeg prøver at indstille karburatoren og lette stemplet så må jeg se, hvad den siger til det. smiley

Kommentér på:
FG marder, optræk

Annonce