458 visninger
|
Oprettet:
FG marder, optræk {{forumTopicSubject}}
hey alle sammen!
jeg har købt en Marder som jeg ønsker noget mere optræk af, er det muligt og gøre noget ved den selv, så den får mere optræk? eller skal man ud og bruge penge på det? tak på forhånd
sep 2008
Følger: 30 Følgere: 38 RC-enheder: 7 Emner: 2 Svar: 152
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 9 RC-enheder: 8 Emner: 62 Svar: 184
Gør den det kan du så tage næste skridt hvis det udelukkende er optræk du vil have kan du altid geare den ned mener marderen køre 46/18 gearing du kunne jo prøve 44/20.
noget jeg er begyndt på er at skifte standard karburatoren ud med en walbro 813 med accelerations pumpe det synes jeg klart kan mærkes og den koster 270kr ved iccom.dk
Det var mine foreslag hvis det ikke må koste det store ellers skal du være heldig at finde en brugt tun udstødning det giver en del men en ny er bare dyr
feb 2013
Følger: 58 Følgere: 228 RC-enheder: 72 Annoncer: 4 Emner: 26 Svar: 1.139
.
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
813 Kaburatoren er langt de fleste stoppet med at bruge (og motortunere) fordi de ikke er til at få indstillet ordentligt. Selv Zenoah er stoppet med at montere dem på nye motorer. Istedet så snup evt en 990. Det er en 813 bare uden pumpe....
At polere krumtapshuset vil ikke give noget. Hellere en let ru overflade, for så vil benzin og luft blive blandet bedre.. (forskellen er nok ikke mærkbar, mest teoretisk)
Men at lette stemplet og porte cylinderen giver RIGTIG meget. Hvis det er gjort rigtigt, er det gjort forkert bliver motoren træls at køre med. For den vil opføre sig lidt som en gammel turbo motor, alt power kommer lige pludseligt istedet for at den trækker hele vejen op.
Plus at genbruge pakningerne er heller ikke så smart. De vil ikke holde lige så tæt som en ny, da de bliver presset sammen/tyndere når motoren spændes sammen.
Så hellere ofre de par håndører et nyt sæt koster
Som martin foreslår, så kig efter en 3 kammers potte fra FG. De giver rigtig godt, og larmer ikke
En std motor og denne potte, så plejer en marder at lave wheelies på kommando
De kan tit findes rimelig billige brugte. Bare gå uden om dem der er fuldstænding smadret og bulet.
nov 2012
nov 2012
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
Grunden til det er at pumpen ikke giver den samme mængde hvergang og det gør at den ikke vil få præcis samme blanding hver gang du giver gas.
Den slides også noget hurtigere end de andre pga pumpen. Den sidder nemlig at giver er tryk i siden på akslen, det holder den ikke til i længden
Dermed ikke sagt at den er elendig
990 er bare bedre...
nov 2012
Ved fra et forsøg på en af mine monstertruck at polering af skyl kanaler også giver rigtig godt men en balance om man for poleret for meget som jeg gjorde først der må som Lars skriver gerne være lidt ru så benzin og luft blandes bedst mulig....ocså en erfaring jeg har fra de gamle puch maxi dage hvor der blev portet og planet til hudløshed
nov 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
FG marder, optræk