{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.595 visninger | Oprettet:

Airbrush maling?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige i gang med at male min lexan kaross med min nye indkøbte airbrush.
Super går det, og nemt og virkeligt flot resultat. Dejligt, lige på nær, at min maling skaller lige så hurtigt af som tøjet på en gang fulde duller. Ik særlig fedt...... altså malingen.
Jeg har malet den med Premium fra Vallejo.
Er det mig der gør noget forkert, eller skal jeg bruge noget andet maling.

Hvis jeg skal bruge andet maling, er der så nogen der ved hvor man kan finde det i en butik i kbh?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Airbrush maling??
  • #1   12. maj 2014 uden at vide så meget om maling og airbrush.

    har du renset grundigt af først, hvis du ridser overfladen først så den er ru. grundig renset.

    så grunder du med en grundmaling beregnet til lexan. så burde det virke.


  • #2   12. maj 2014 Men gælder det også når man maler karrossen indefra? Jeg tænker at grundmaling kun virker når det er udvendigt man maler dem.
    Den er blevet vasket godt, men ikke gnubbet med en svamp


  • #3   12. maj 2014 Vask med opvaskemiddel - Ar "ridse" den med en svamp er ikke nødvendigt.
    Har du korrekt sprøjteafstand? Hvad med statisk elektricitet ?


  • #4   12. maj 2014 Nu når jeg siger skaller af, så er det fordi den er lige til at skrabe af med neglen. Umiddelbart ser malingen rigtig flot ud, og det ville være perfekt hvis bilen kun skulle stå på hylden. Men den skal bruges, og tæves, så må malingen gerne holde en smule

  • #5   12. maj 2014 Det du gør lyder rigtigt. hvis din maling er vandbaseret så gør den som du skriver,du skal afslutte med en form for lak/maling plejer selv at afslutte med en 1 komponent klarlak (motip), så jeg kan vaske den med alm vand når bilen/karossen har været i kamp

    /Mikael
    der er ingen af mine karosser som er skaldet a endnu, der har selvfølgelig været krasset lidt maling a hvis den har gnuppet op af noget inden under karossen, som man ikke lige har taget højde for,......


  • #6   12. maj 2014 Jeg har lige købt en transparent base coat.
    Så bliver det lidt et forsøg at se hvordan det kommer til at se ud.
    Jeg er bange for at bilen bliver mat udvendigt når jeg giver den basecoat indvendigt.
    Det er også svært at se når man giver den klar basecoat. man kan næsten ikke se hvad man laver.
    Problemet er også at resultatet kommer først når man pille plastikken af til sidst på oversiden.

    fordelen er dog at det her kaross, skal have matlak udvendigt på noget af det, så den bliver mat.
    Det er også der jeg har forsøgt mig med den klare Base Coat.
    Så er det bare at prøve mig lidt frem.

    Fortynder i jeres maling?


  • #7   12. maj 2014 Du skal have en airbrush sealer på som slut lag før den bliver beskyttet ordentligt. Jen brug er en fascolor sealer den er resistent over for benzin og nitro

  • #8   12. maj 2014 Jeg har ikke go erfaring med faskolor clear base som bruges til afslutning, den kunne trækkes a, som et helt stykke dagen efter, men jeg har sikkert gjort noget forkert, derfor bruger jeg klarlak,....

    /Mikael
    En klar kaross skal ikke ha noget base coat inden dine farver skal på(når du maler indefra), du skal afslutte med en lak når du er færdig, som du sikkert har set når maler er farverne ikke særlig blanke, farverne bliver først "rigtige" når du fjerne folien tilsidst når den har fået slut-lak, så du også slipper for malerstøv/farve udvendigt,.....


  • #9   12. maj 2014 Brug aldrig klarlak i karrosseriet fortynderen hærder karosset

  • #10   12. maj 2014 Nu havde det jo været fedt hvis i var enige drenge smiley
    Jeg har pr erfaring lært at jeg kan godt bruge Clear base uden det kan ses, og ja malingen hænger tilsynteladende bedre fast når jeg har brug den. Så blev man det klogere.


  • #11   12. maj 2014 well har custom paint firma så har en den erfaring med at male karosser da jeg har gjort det i snart 20 år så ved hvad jeg taler om. jeg backer altid lyse farver med en grunder akryl i enten sort eller hvis når jeg er færdig med at male harven på grunderen afhænger om det er lyse eller mørke farver. chek event mine foto albums her inde og se hvad jeg har lavet med airbrushen

Kommentér på:
Airbrush maling??

Annonce