{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

ombygning af benzinbåd til el brushles {{forumTopicSubject}}

Hej har denne båd
l 120cm b 35cm kg 3,5
jeg vil evt lave den om til el ved bare ikke hvilken størelse motor jeg skal bruge det skal være en der giver høj fart i båden
er der nogen der kan hjælpe med valg af motor og esc har tænkt med en motorhvis der skal 2 motore bliver det nok for omstendigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ombygning af benzinbåd til el brushles
  • #2   10. maj 2015 Hey Jan
    Jeg har lavet et par Benz-både til el-drift og det er såmænd ikke så slemt smiley
    Det værste er hvis der er lavet mange huller i låg og dæk der skal lukkes.
    Til en båd af den størrelse skal du sejle med HV opsætning dvs. 10-12 celle lipo, en motor kunne være en Leo 5692 med 750 kv på 10s, esc er jo nok den dyre ting, og kan købes fra ca 1500 kr og opefter.
    Lidt lipoer skal du også have, så måske ikke de 6000 kr som Karlo skriver, meen det ka godt løbe derhen ad.

    Mvh Brian


  • #3   12. maj 2015 Hej jeg har set på den motor som Karlo linker til en neu 2230 1y 725 kv
    kan den leopard 5692 præstere det samme eller mere ? hvad mener i med HV opsætning
    mvh jan


  • #5   12. maj 2015 Hey Jan
    HV opsætning = High Voltage dvs, 8celler lipo og opefter, det mest brugte er 10s.
    Nu nævnte jeg Leo-motoren, som en billig måde at komme i gang på, den ka købes for under en tusse, NEUèn koster $800 + fragt, told, moms, gebyr....meen NEUèn yder også ++10 kw ( 13 hk ) og Leoen 5500 kw ( 7 hk ).

    Nogle andre motorer er TLF og SSS motorer som er 6 pol motorer og ka fås med 10 kw effekt og er til at betale

    Mvh Brian


  • #6   13. maj 2015 Hej Brian
    det ser ud til at du har tjek på dette. hvordan regner du hk ud på motoren ?
    nu når jeg er igang med at bruge penge er der rart at få det regtige
    kunne du ikke hjælpe med at finde en motor der er til at betale som du skriver med ydels i nørheden af den NEU hvad ville du købe ?
    mvh jan


  • #8   17. maj 2015 Hej
    hvis motoren yder 14000w ved 71volt
    og hun får 37 volt yder den vel kun det halve
    vil denne ikke passe bedre http://www.tfl-hobby.de/product_info.php?info=p900_bl-motor-5684-1200kv---6d.html
    mvh jan


  • #9   17. maj 2015 Hey Jan

    Afh sådan hænger det ikke helt sammen, men den vil bruge flere amps.
    Ved en mono-båd er ideal rpm mellem 24000 til 30000.
    Den motor du henviser til ville være fin på 6s og bruge en 3-400 amps.
    Så den er ikke nogen go ide.
    Mvh Brian


  • #13   21. maj 2015 Hej Alle
    Tak for alle de fine foreslag til et setup båden kommer til at veje 9kg med det hele
    den bliver forstærket med en gang fiber indvendig
    følgende setup er valgt med hjælp fra en meget hjælpsom person her på forumet
    castle 2028 Ekstreme 800kv
    flier esc 400a 4-22s 90v
    turnigy 5000mah 5s - 30c kobles til 10cell
    tunfins 90mm x 35mm
    trimtaps 57mm x 44mm
    så er det bar at fået det skruet i og se hvad den kan trække

    mvh jan


Kommentér på:
ombygning af benzinbåd til el brushles

Annonce