{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Er det derfor lipo'erne bliver oppustede.? {{forumTopicSubject}}

Hej....
Jeg har købt følgende batterier , Nano Tech 4000mah 40c-80c 2x2s og 2x3s og de er allerede begyndt at puste sig op...har været opladt max 5g. og ladet med max 1,2 c...

Jeg brugt dem i følgende :

Slash 2wd....Hk-100a esc med velion 3500 motor...1x2s og 1x3s

E-revo mamba monster sættet..
esc 120a, motor 2200 kv med henholdsvis 2x2s og 1x2s+1x3s...

E-maxx mamba monster esc 120a og leopard 2200 kv...
med henholdsvis 2x2s og 1x2s+1x3s

Er der her noget der springer i øjnene..eller har jeg været uheldig...?

Det jeg har bemærket er at batterierne har været håndvarme, når de er kørt ned til 3,6 volt/celle...de er sat til 3,8-3,6 volt cut-off...
mvh
Brian F.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det derfor lipo'erne bliver oppustede.?
  • #1   14. jun 2015 Har selv nano tech der er pustet op.
    Og har hørt at andre også har problemer med turnigy's nano.
    Så fremover køber jeg ikke det lort.


  • #2   14. jun 2015 Jeg tilslutter mig at nano tech er noget lort. Personligt har jeg haft 100x bedre held med de billige turnigy zippy.

  • #3   14. jun 2015 Jeg har kun haft et nano tech, og det pustede sig op efter kort tid. Alle de turngy og Zippy jeg har haft er først oppustet efter lang tids brug.

    Nano tech er bare ikke pengene værd.


  • #4   14. jun 2015 pis osse...

  • #5   15. jun 2015 Det lyder ikke særligt godt. Har lige bestilt nanotech 2's batteri til min vens slash i fødselsdagsgave. Håber at det holder bedre end i lige beskriver det.
    Tænkte at jeg godt kunne ofre lidt flere penge på en højere c rate, men det var nok en dum idé smiley


  • #7   15. jun 2015 Jo højere C rate jo mindre risiko bør der være for at de bliver overbelastet ved hurtig/kraftig afladning. Jeg har flere Nanotech pakker og endnu er ingen pustet op.



  • #8   16. jun 2015 samme erfaring herfra på stort set alle lipo mærker, jo højere c jo mindre puster de sig op

  • #10   16. jun 2015 Mine nano tech'er puster sig også op mere eller mindre, dem holde'er jeg mig fra fremover..

  • #11   16. jun 2015 Hej alle....jeg vil gerne opfordre jer alle til at klage til hobbyking....
    Jeg laver en tråd hos dem i morgen....
    Tilsyneladende er de ikke vær satse på overhovedet....måske for vi dem til at reagere positivt...


  • #12   16. jun 2015 Det er en af deres produktserier, som de har kørt med i lang tid og solgt massere af, så jeg tror ikke det vil gøre en forskel.

    Men du skal selvfølgelig reklamere, hvis du har købt et batteri, som efter kort tid har pustet sig op.


  • #13   16. jun 2015 Jeg ved at de er store og har solgt måske mere end man umiddelbart kan forestille sig...men håbet var blot at det faldt positivt ud for hver enkelt...har endnu ikke haft nogle dårlige erfaringer med deres service...har handlet over 8 gange hos dem i Europa...

  • #14   16. jun 2015 køre med det her og har ingen problemer med det

    Turnigy nano-tech 10000mah 2S 40~80C Lipo Pack


  • #15   16. jun 2015 ok så...Hvor ligger forklaringen så?...Er der nogen her der kan give et elektro-videnskabligt svar, hvorfor?

  • #16   16. jun 2015 Hvis ikke det er batterierne den er gal med, så er Salkin kommet med en rigtig fin forklaring.

    Hvis han så også kan forklare, hvorfor jeg slipper afsted med at gennemtæske mine 30c 7600mah Zippy batterier med samme bil/motor/esc som lavede mine 7600mah 40-80c Turnigy til spæreballoner, så er jeg 100% ører smiley

    Personligt tror jeg at nano-tech batterierne er for billigt produceret i forhold til den teknologi de prøver at putte i dem, hvilket medfører en lidt for opreklameret C-rating. Zippy batterierne er så vidt jeg kan se "lige ud af landevejen lipo'er"

    Men jeg skal være den første til at sige, at jeg ikke har et fløjt at basere den idé på.


  • #17   16. jun 2015 Don...
    Godt så...
    ----
    Hvor mange Mah s og c's skal batterierne så have i hver af bilerne med esc&motor for at undgå/begrænse oppustning...?


  • #18   17. jun 2015 Kan kun tilslutte mig og sige at deres nanotech 5300mah 50-100c slet ikke lever op til de angivne specs. Har en del andre af deres nanotech som fungerer perfekt.



  • #20   17. jun 2015 Det ved jeg nu ikke. Det tog ikke mange sekunders læsning før jeg fandt andre eksempler på folk, som har været uheldige med nano tech. På ultimate rc, heli freak og rcgroups.

    Jeg kan citere helt tilfældigt "For what it is worth, I've had better luck with just the stock, regular Turnigy batts than the Nano-Techs"

    Men du har ret i, det hurtigt bliver til religion. Jeg giver bare ikke noget for dit "Store internationale fora" argument.

    Bortset fra det. er vi ganske enige.


  • #22   17. jun 2015 Jeg tror du svarer uden at læse, hvad du svarer på, som sædvanlig.

    Jeg siger også man med god fornuft kan købe sine batterier hos HK. Min erfaring er bare - lige som mange andres erfaring, kan jeg læse mig til - at nano tech ikke er pengene værd i forhold til at købe de almindelige batterier af samme fabrikat.

    Ikke alene er de ikke pengene værd, fordi folk ikke kan "mærke forskel", de er specielt ikke pengene værd, fordi de puster sig hurtigere op end de billige batterier.

    Jeg ved ikke om du kan få de billige turnigy batterier i hardcase, og hvor de passer i dine touring cars. Ellers ville det da være oplagt at anbefale dig at prøve, når du alligevel har så højt et forbrug af nano tech batterier.

    Men som jeg har sagt allerede. Det kommer hurtigt til at handle om religion når man diskuterer mærker. Jeg kan ikke gøre andet end at dele mine erfaringer med andre.


Kommentér på:
Er det derfor lipo'erne bliver oppustede.?

Annonce