529 visninger
|
Oprettet:
drag brake {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har svært ved at finde ud af hvad min drag brake skal stå på, det er en 1/10 buggy 2wd...
Jeg tænker mere om der er en pointer til når man skal på bane, eller om man bare fjerner den og husker at bremse med fingeren...
Håber nogen kan hjælpe.
Mvh Dan
mar 2015
Følger: 22 Følgere: 13 RC-enheder: 3 Emner: 14 Svar: 47
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 128 RC-enheder: 10 Emner: 128 Svar: 5.159
Ergo bremser motoren bilen ned med 10% bremse styrke lige så snart du slipper gassen og den triller ikke bare videre i "frigear" om du vil.
jun 2015
Følger: 1 RC-enheder: 2 Emner: 2 Svar: 3
Jeg har prøvet begge dele med min 2WD'er.
Umidelbart fungere det for mig bedst med en smule Drag Brake (de 10% som ofte er default), men jeg tror det vil være meget individualitet afhængig af ens kørestil.
Fordelen er at bilen bliver lidt nemmer at styre ind i svingene, da man allerede er igang med at bremse ned så snat man har sluppet gassen. Så der bliver en ting mindre at tænke på når man skal rundt i et sving.
Det hjælper til at overføre vægten fremad, når du slippe gasen. Drag Break bremser generelt uden at bagenden bliver løs eller af man midster den, hvis altså du har sat den korrekt.
Ikke alene kan det hjælpe dig dreje hurtigere og på en mere kontrolleret måde, men fordi du ikke "slider" bagenden rundt om hjørnet og dine bagdæk stadig har greb, kan du normalt accelerere ud af svinget hurtigere.
Det er et nyttigt værktøj, hvis du sætter det rigtigt op.
Ulempen er så at bilen får en tendens til at dykke med forenden når den er i luften. Så når man køre over et hop skal man give lidt gas for at få bilen til at rette op og lande ordenligt, ellers ender det bare med at den lander på forenden og midste alt fremad rettet moment, eller endnu være at den simpelthen ender på taget.
En anden ulempe ved at anvender Drag Brake er at din ESC og motor altid er på arbejde. Det betyder at der bliver genereret mere varme i både ESC og Motor, så har man i forvejen problemer med varme så skal man ikke anvende Drag Brake.
Køretiden bliver også reduceret en smule, da der bruges strøm på at bremse.
mar 2015
Følger: 22 Følgere: 13 RC-enheder: 3 Emner: 14 Svar: 47
drag brake