{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

ESC slår fra ved fuld gas. {{forumTopicSubject}}

Halløj . Har et problem med min ny installerede Hobbyking ESC 60A på en HPI savage flux XS som jeg håber nogle kan hjælpe med.
Hvis jeg øger gas gradvis stille og roligt kan jeg kører op til fuld gas , men hvis jeg giver fuld gas med det samme lukker ESC helt ned. Dvs. lukker også for servo til styring i 2-3 sek. og forbinder derefter igen. har søgt info omkring indstillinger til ESC'en og har prøvet lidt af hver, men ikke fundet løsning. også indstillet throttle etc. Kører med 2 cell lipo.
Er der nogen der har oplevet samme ??
TAK...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ESC slår fra ved fuld gas.
  • #1   8. jul 2015 Hvis det er HPIs std motor, så er det meget muligt den trækker alt for mange A og ESC ikke kan klare presset og derfor lukker ned.

    Med HPIs std motor, vil jeg nok selv bruge mindst en 100A ESC .


  • #2   8. jul 2015 det er HPI standard motor ja... måske ESC ikke trækker nok AMP så.. ØV...troede 60A var nok. Den org. ESC røg da jeg testede et 3 cell lipo på den...

  • #4   8. jul 2015 Prøv evt. at geare lidt ned og se om ikke det hjælper på problemet. Hvilke batterier kører du med? For mig at se kunne det muligvis også skyldes at de ikke kan levere nok strøm til ESC'en idet du giver fuld gas, derfor dykker de måske så meget i spænding at ESC'en slår fra, fordi den tror at batteriet er ved at være afladet helt.

  • #5   8. jul 2015 Enig med Mark og Lilleper i at den er for lille til bilen. Prøvede noget lignende med min Savage XS i sin tid, da jeg kørte med en Ansmann 60A ESC.

    Men så har du en undskyldning for at bestille noget nyt ved Hobbyking smiley Det koster heller ikke så frygteligt meget mere for én på 100A+.


  • #6   8. jul 2015 Batteri er et 5200 , 35C.... kørte fint på den org. ESC , som jeg desværre brændte af med et 3S batteri.


  • #7   8. jul 2015 Ok. Så må konklusionen endnu engang være for lille ESC. Ud på markedet smiley

  • #8   8. jul 2015 Bestiller en med større A... tak for svarene og god sommer.

  • #9   8. jul 2015 Selv tak og lige over smiley

  • #10   8. jul 2015 Ikke enig med Lille Per i at standard setuppet ikke dur; min Savage XS har kørt med std. motor+esc i 2 år nu på både 2s og 3s, forskellige gearinger, speedruns, osv. - har aldrig haft nogen problemer.

Kommentér på:
ESC slår fra ved fuld gas.

Annonce