{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Daniel S
Daniel S
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17

Lipo drillerier {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg sidder med et 2S 5000mAh C60 Lipo som er ude at løbe om hjørner med mig. Hver celle ligger omkring 3,8V og hvis jeg lader med mere end 4A så får jeg en Short Error. Et eller andet sted virker det som om modstanden er temmelig høj, for laderen tæller op til over 6000mAh, efter at have kørt i et par timer ved 3A - 3,9A uden at spænding på batt. øges. Det mærklige er bare at batteriet slet ikke bliver varmt, ikke engang lunt. Den ligger i en safe-pose så det er ikke forbi den slipper let af med varmen heller.
Hvad kan der være galt og skal jeg forsøge at parallel koble den med et andet batt der kører 4,2V/celle i et minuts tid og i så fald behøver det være et batt. af samme størrelse og spec?

/Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lipo drillerier
  • #1   15. aug 2015 Har du tjekket fejlen i manualen?
    Hvilken lader er det?
    Har batteriet været afladt.under 3.2v per celle?

• Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    jun 2015

#2   15. aug 2015 Det er en Maxam 5000 lader som ellers har virket stabil og har ingen problemer med mine andre batterier heller ikke når de er nede på 3,2V/celle, som er typisk er det de kommer til ligge på når jeg lader på storage programmet.

Jeg er ikke sikker på hvad spændingen kan have været nede på, lige over 3,2V er det lavest jeg har målt - dog kun med buzzer, da jeg ingen tester har. Den samlede spænding på hele pakken har ikke været under 7,4. de gange jeg har sat den i laderen

/Daniel

• #3   15. aug 2015 Hmm der er vist desværre nogen på det sidste som har været uheldige med netop den lader fra Maxam.

Har du andre batterier som den bare lader uden problemer?

• #4   15. aug 2015 Hvis du lader med balancekabel så prøv at lade uden

• Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    jun 2015

#5   19. aug 2015 Jeps! Jeg har andre 2S batt som der ikke er problemer med. Uden balance kabel lader den fint nok med 5A på "problem-pakken" men ingen af cellerne kommer over de 4V af den grund og den lader i rigtigt lang tid. Hvis jeg lader uden balance, bør jeg så tage batt ud en gang i mellem og måle hver enkelt celle for at tjekke at der ikke er for stor spændings forskel?

Er der nogen der ved om jeg kan "brute force" noget i en lipo-pakke ved at lade på NiMH program? Jeg så noget underligt på en youtube video, hvor en gut genoplivede en ristet lipo pakke ved, som nævnt i OP, at "lade" det fra et sundt, fuldt opladet batt. i 1min og 10sek. der efter kom cellerne op på over 3V og balance-laderen kunne være med igen. Lyder det lidt for "fishy"?

/Daniel

• #6   19. aug 2015 Du skal ikke lade på et andet program når dine celler ikke er under 3,2 v.
    Det er bare et lille trick man bruger hvis cellerne kommer for langt ned og din lader ikke vil lade den og skriver low bat cell. Eller hvad de nu skriver.

• #7   19. aug 2015 Kig på denne video https://www.youtube.com/watch?v=wIbHLacozFo og lav en ledning magen til den som Bruce laver og demonstrere i videoen. Husk at sætte din lader til single Cell LiPo charge når du bruger denne type kabel.

Kort og godt med et kabel magen til det som Bruce laver og viser brugen af i videoen kan du lade hver enkelt cell individuelt og derved måske få dem op på de 4,2V. Det er vel værd at prøve.

Kommentér på:
Lipo drillerier

Annonce