Lipo drillerier {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeg sidder med et 2S 5000mAh C60 Lipo som er ude at løbe om hjørner med mig. Hver celle ligger omkring 3,8V og hvis jeg lader med mere end 4A så får jeg en Short Error. Et eller andet sted virker det som om modstanden er temmelig høj, for laderen tæller op til over 6000mAh, efter at have kørt i et par timer ved 3A - 3,9A uden at spænding på batt. øges. Det mærklige er bare at batteriet slet ikke bliver varmt, ikke engang lunt. Den ligger i en safe-pose så det er ikke forbi den slipper let af med varmen heller.
Hvad kan der være galt og skal jeg forsøge at parallel koble den med et andet batt der kører 4,2V/celle i et minuts tid og i så fald behøver det være et batt. af samme størrelse og spec?
/Daniel
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.279
Hvilken lader er det?
Har batteriet været afladt.under 3.2v per celle?
jun 2015
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
Jeg er ikke sikker på hvad spændingen kan have været nede på, lige over 3,2V er det lavest jeg har målt - dog kun med buzzer, da jeg ingen tester har. Den samlede spænding på hele pakken har ikke været under 7,4. de gange jeg har sat den i laderen
/Daniel
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 128 RC-enheder: 10 Emner: 128 Svar: 5.159
Har du andre batterier som den bare lader uden problemer?
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 475
jun 2015
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
Er der nogen der ved om jeg kan "brute force" noget i en lipo-pakke ved at lade på NiMH program? Jeg så noget underligt på en youtube video, hvor en gut genoplivede en ristet lipo pakke ved, som nævnt i OP, at "lade" det fra et sundt, fuldt opladet batt. i 1min og 10sek. der efter kom cellerne op på over 3V og balance-laderen kunne være med igen. Lyder det lidt for "fishy"?
/Daniel
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 299
Det er bare et lille trick man bruger hvis cellerne kommer for langt ned og din lader ikke vil lade den og skriver low bat cell. Eller hvad de nu skriver.
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 128 RC-enheder: 10 Emner: 128 Svar: 5.159
Kort og godt med et kabel magen til det som Bruce laver og viser brugen af i videoen kan du lade hver enkelt cell individuelt og derved måske få dem op på de 4,2V. Det er vel værd at prøve.
Lipo drillerier