{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sølv højtaler kabel som strømkabel til motor.
  • #1   16. okt 2015 Uden at være elektriker...får du lige min 25 øres værd tanker! smiley

Nogle motorers viklinger går ud fra selve motorhuset og er en del af de udvendige ledninger. Dette betyder du ikke bare kan skære ledninger over og lodde nye på. Det skal gøres lige der hvor motor viklings-ledningen stopper.

Hvis ikke viklingen går ud fra motor huset, synes jeg du skulle prøve. Som jeg skrev til at starte med, er jeg ikke elektriker og kan derfor ikke kommentere på hvor effektivt sølv kabler er til dette formål.

Hvis ingen andre med bedre kendskab melder sig til i din tråd, synes jeg du burde google det lidt mere inden operationen.

Held og lykke og gerne give en tilbagemelding!

Ps. og når jeg nu har skrevet alt dette, fik jeg læst din tråd igen og ser jeg svarer i vest mens du skriver i øst smiley Prøv f.eks at ringe til elextra.dk og høre dem ad om de mener ledningerne er ok til de høje ampere...

• #2   16. okt 2015 Det lyder som en meget dyr løsning til motorkabler.

Men når nu du har dem liggende, skulle der ikke være noget i vejen for det. Du kan jo starte forsigtigt og holde øje med om ledningerne bliver varme.

• #4   16. okt 2015 Eneste minus er at isoleringen formentlig er noget mindre varmebestandigt på højttalerkabler, så de kan ikke tåle helt så meget i tilsvarende tykkelse. Mekanisk kan de også ske ikke at være så holdbare i forhold til rystelser.

• #5   16. okt 2015 man plejer at bruge 200graders silekone leder til motor for Almindingen bløde ledninger kan kun tag 70 grader og vil nok smelte.

• #6   16. okt 2015 Der skal vel trods alt varme til før ledningerne begynder at smelte.

Sølv er mig bekendt bedre til at lede strøm end kobber, altså er der mindre modstand i ledningen og mindre varme.

Lad dog manden prøve, så kan i male fanden på væggen, når det er gået galt.

• #7   16. okt 2015 sige bare hvad jeg ved og ikke at han skal male fanen på væggen. men øv hvis esc futter med af. Men vi hører vel om det holder.

• #8   16. okt 2015 Hvis vi skal sidde og kloge os på forhånd, så skal vi jo have alt at vide til mindste detalje.

Jeg skal ikke gøre mig klog på, om det er almindeligt for andre at koge deres ledninger af med 200 grader, når de er ude at køre. Men sådan gør vi ikke hjemme hos mig smiley

Hvis mine ledninger bliver mere end håndvarme, så begynder jeg at lede efter et problem.

• #9   16. okt 2015 Tror du skal studere lidt om ledninger og deres isolering. men forsøg er altid sjove.

• #10   16. okt 2015 Det må jeg jo hellere! Tak skal du bare ha!

• #11   16. okt 2015 Tak for alle jeres input. Jeg har nu talt med poducenten at kablet og det siger at det kan klare ca 200 AMP ved lav spænding. Temperaturen på kablet burde ikke være noget problem da sølv jo er en meget bedre leder end kobber.
    Og ja det er en meget dyr løsning med har en meter i overskud som bare har ligget i en 2-3 år. Så kan jeg jo lige så godt bruge det til noget ??
    Så nu skal det prøves af og så må jeg se om det virker.

• #12   16. okt 2015 Video or it never happened smiley

• #13   16. okt 2015 Ja ja Mark-T. Det skal jeg se om jeg ikke kan klare ??

• #14   17. okt 2015 Fedt!

• #15   17. okt 2015 Halløjtalerkablerne er jo ikke rent sølv, men forsølvet kobber.
    Den primære grund til forsølvningen, er for at hindre kobberet i at oxygere/korudere så ledningsevnen mindskes.
    Og ja, de kan fint holde hvis du ikke har planer om at max belaste dem.

Som andre også har skrevet, er det springende punkt, kappen på højtaler ledningen. Den tåler ikke samme varmepåvirkning som silikone.

• #16   17. okt 2015 Dennis M.
    Du har helt ret. Jeg prøvede i går sent at lodde dem på motoren og desværre smelter isoleringen bare jeg lodder på dem. Så det gik ikke desværre.

• #17   17. okt 2015 jeg SKRIVER LIGE MED defeKT TASTATUR, beklager.

Prøv at tiNNE ledning og kontaKTER først og så varm på kontakterne når du skAL Have ledningen på.

dU KOmmER IKke uden Om at smelte LIDT AF isoleringeN, MEN HviS DU BRUGer ET EKSTRA LANGT STykke krympeflex skuLLE DU SAGTEns kunne slippe fra det.

Du kan evt køle isoleringen med en våd klud, så du ikke smelter den.

Kommentér på:
Sølv højtaler kabel som strømkabel til motor.

Annonce