{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
362 visninger | Oprettet:

Temp problemer. {{forumTopicSubject}}

Jeg køre med en CEN NX-12 Motor i min HPI MT2..
Det køre som også godt nok..
Men jeg har lige fået en temp måler på.
Så så jeg den er oppe og kysse 145c... Og efter hvad jeg kan læse mig til her på RCG. Så skal den ligge imellem 100 - 130c..

Når jeg så giver den noget mere nitro på skruerne, så yder den ikke nær så meget og er heller ikke så Rap fra bunden...

Kan der gøres noget ved det.. ??
Er det måske et andet RØR jeg skal have i.. ??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Temp problemer.
  • #1   14. feb 2006 Glemte lige at skrive, den kun har kørt ca. 3L. Tornado 16% nitro..

  • #2   14. feb 2006 Man kan ikke sige at motoren ikke må være varmere end 130C eller noget andet for den sags skyld. Det handler bare om at den ikke blir varmere og varmere for hver gang du måler den. Så hvis den ligger konstant på 145C og ikke brænder røret er der ikke noget problem. Du kan evt sætte et koldere rør i.

  • #3   14. feb 2006 Nu er jeg ikke inde i det med RØR.. Men der sidder en 3.er rør i nu.. jeg har et par 4.er rør til at ligge.. Er det så varmer eller kolder.. ??

    Motoren er købt hos Bork Auto & Surf (Og Han Er Sq En Fusker) for ca 8år siden.. Og motoren har stået stille i nogle år men køre fint nu..

    Nej.. Ingen start proglemer.. efter der er pumpet nitro op i karburatoren starter den ved 4 - 5 træk i trækstarteren..



  • #4   15. feb 2006 Hej Per J!

    hvor mange nåle har du at justere på? hvilken type kaburator er der tale om?
    Jeg har selv en Picco P7 R buggy racer motor i min bil, og justering af en nitro motor er MEGET fint følende.
    1.Jeg ville starte med at justere den skrue der bestemmer blandingen ved fuld gas en halv omgang ud (federe blanding) herefter kører et par minutter for at få justeringen til at tage effekt.
    2. Begynd så at justere skruen ind igen med 1/8 del omgang eller mindre, og du vil se at din motor vil yde mere og mere, husk at kør i 1 til 2 minutter så motoren kan følge med.
    stop når du er tilfreds med ydelsen ved fuld gas og tempraturen ikke overstiger 110-120 grader.
    3. justering af nålen der bestemmer blandingen ved tomgang og acceleration er også et kapittel for sig. man siger at i tomgang skal spjældet stå åbent ca 1 mm i kaburatoren, det gøres med den lille skrue der sidder under spjældet og ikke med servoen!!! ;o)
    4. hvis din bil accelerere jævnt og der kommer lidt røg fra udstødningen er det fint!
    5.hvis du oplever at motoren hoster ved acceleration juster skruen ind med 1/8- 1/10 omgang ad gangen til overstående resultat nås, hvis hosten bliver værrer er det fordi den er justeret for langt ind, men med mange motorer kan man gå ud fra at man skal skrue skruen helt i bund, der efter skrue skruen 2 omgange ud igen og foretage som beskrevet i punkt 4.
    God fornøjelse
    Mvh. Sune


Kommentér på:
Temp problemer.

Annonce