{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3D print
  • #1   12. jan 2016 Min Papfar har en 3D Printer, så vi har eksperimenteret en del. Alt vi har printet er i PLA.
    Vi har haft printet nogle fælge som ikke har holdt, men min papfar har haft printet nogle vinge holdere til en LS buggy som har holdt ok, men stadig ikke så godt som "RC plastic".
    Jeg har haft printet en masse til min 1:8 buggy. Det er servo mount, esc mount, modtager boks, batteri holder og nogle andre små ting. Det eneste der ikke holdte til at starte med var batteri holderen. Den havde jeg bare designet for skrøbelig så den er tegnet mere holdbar så det holder nu.
    Jeg har også fået printet camber måler, ride height måler og støddæmper holder til når man skal fylde dem med olie.

Det er alt sådan noget det kan bruges til. Ting som der ikke er så meget pres på. Bærearme, fælge og alt sådan noget kan jeg ikke se holde... i hvert fald ikke i PLA.

For at man skal få noget ud af sin 3D Printer skal man også kunne tegne og designe ting selv, ellers kan det ikke betale sig.
    Min papfar bruger dette program til at tegne i. Det er nemmest at starte i. http://www.123dapp.com/design
    Jeg bruger selv Google SketchUp, da det var det første program jeg hørte om, og jeg har tegnet i det lige siden. Det er lidt svære at komme igang med, men når man først har forstået det er det let nok, selvom det kan drille lidt til tider. Men skal min papfar have tegnet nogle lidt mere detaljeret ting kommer han til mig. Om det er fordig jeg bruger et bedre program eller om det er fordi jeg har tegnet i 3D længere end ham ved jeg ikke. Men han lærte hurtigt at tegne med 123D.

profilbillede
  • #2   12. jan 2016 Det mest almindelige plast type til det er ligesom Lego klodser smiley

• #3   12. jan 2016 : smiley :
    Det er ikke helt rigtigt. Legoklodser er lavet af ABS og PLA er langt det mest anvendte i 3D printere.
    ABS er lidt mere holdbar end PLA, men det er også svære at printe med. For at printe det ordentligt skal printeren have varme i printpladen som mange printere ikke har.

• #4   12. jan 2016 okay hehe troede mest det var abs der blev brugt smiley mangler stadig og få købt en smiley

• #5   12. jan 2016 Ja jeg glæder mig til min helt egen personlige kulfiber printer. (Med sovs og det hele) :o)
    Om 50 år sidder der sikkert nogle gutter på selvsamme forum der snakker om Nano robotfabrikker, der kan bygge og ombygge vores hjem. Samt lave ting vi endnu ikke er i stand til at udtænke.

• #6   12. jan 2016 Arrrh Det taler vi jo allerede om nu! God Damn. Ikke flere bajere til mig i aften.

• #7   12. jan 2016 Tak for svar
    Kan næsten læse ud af det det der bliver skrevet at man skal ikke bruge det til at lave dele der kan blive belastet
    Men til pynte dele ok
    Såsom dørhåndtag,
    visker arme
    Tankdæksler
    Og sådan noget pynt
    Bygger lidt land Rover trial biler og kunne være sjovt selv at fremstille lid til dem

Går også med tanken om at bygge en Volvo A25 og en Volvo ged 1/14
    Så der kunne karosserne vel godt printes med en sådan maskine

• #8   12. jan 2016 Det er vel meget små dele du skal printe så? tror det bliver svært at få så små dele til at se ordentligt ud. Men kan forstå at det er til trail biler som kun køre 10 kmt eller sådan noget. hvis det er til det tror jeg godt du kan lave alt muligt som kan holde. Det vi har testet på er jo 3,5 - 14 kg tunge biler som køre + 60 kmt så det er klart at det ikke vil holde så godt på vores som på dine trial biler.
    Tror du skal have en forholdsvis stor printer til at kunne printe en karosse og der vil nok også være meget spild da der nok skal meget support til.

• #9   12. jan 2016 jeg er så ved at blive industritekniker (har svendeprøve som assistent denne uge ) . ville da gi mine råd med . lav en prøve på 3d i plast, så støbe en klon i evt. "hård resin" eller af alu. fra dåsebajer/sodavand. af 3d programmer så fortrækker jeg Autodesk eller mastercam at tegne i . Google SketchUp er da et udmærket "legetøj" til at tegne med men der finde flere "gratis" programmer som er bedre end det.:D

• #10   12. jan 2016 Jeg har undersøgt 3D printermarkedet...men. Hvilken model er p.t den bedste at købe i øjeblikket, hvis budgettet er under 10.000 kr.

Det er jo en ren jungle derude!

• #12   13. jan 2016 hvilken printer man skal købe kommer jo an på meget, skal den kunne lave i en slags plast eller mere ? . hvor stort skal den kunne printe ? , er man selv modig nok til at "bygge" den op eller skal den bare være "rtr" .

• #13   16. jan 2016 Prusa i3 er nok den bedste til prisen, men den kræver at man nørder med den.

• #15   16. jan 2016 Har både en um2 og en i3. I3 kræver noget mere opmærksomhed smiley Det positive er at det er på den måde man får lært hvordan man får printeren til at printe rigtig godt.

• #16   16. jan 2016 Jeg har overvejet en k8400 med 2 hoveder, men er den god?

• #18   16. jan 2016 Der er vel ikke meget andet til den pris med 2 hoveder og den arbejdsstørrelse?

Kommentér på:
3D print

Annonce